. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 25173 تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 | 00:37 ق.ظ

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان رودبار جنوب:

امنیت جامعه بالاترین نعمت هاست که مرهون تلاش نیروهای جان بر کف عرصه امنیت است

  به گزارش سایت کنارصندل، گاهی وقتها چنان دچار روزمره گی میشویم که خیلی از نعمتهای پیرامونمان را فراموش میکنیم، نعمت سلامتی، آسایش و امنیت. شاید در این میان نعمت امنیت بیش از هر چیزی دچار فراموشی میشود، چراکه همه ما به شکلی در زندگی به دنبال سلامتی خود هستیم، و در رفتار فردی حداقل […]

 

به گزارش سایت کنارصندل، گاهی وقتها چنان دچار روزمره گی میشویم که خیلی از نعمتهای پیرامونمان را فراموش میکنیم، نعمت سلامتی، آسایش و امنیت.
شاید در این میان نعمت امنیت بیش از هر چیزی دچار فراموشی میشود، چراکه همه ما به شکلی در زندگی به دنبال سلامتی خود هستیم، و در رفتار فردی حداقل مسائل بهداشتی را رعایت میکنیم و نسبت به آن گاه دچار وسواس هم میشویم و حداقل ها را هم به همین منظور رعایت میکنیم ، هر غذایی را تناول نمیکنیم، هر نوشیدنی را نمی نوشیم، هر دارویی را مصرف نمیکنیم.
همینطور به آسایش خود اهمیت وافری داریم، به بهترین ها فکر می کنیم، تا آنجا که گاهی آنچنان دچار تفریط می شویم که به تجمل گرایی روی می آوریم و آسایش را با رفاه طلبی و دنیا زده گی اشتباه میگیریم.
برای این دو مقوله به زندگی فردی بیش از زندگی اجتماعی توجه میکنیم و رفتار فردی را بر رفتار و منش اجتماعی ترجیح می دهیم. هرچند در نعمت امنیت هم قبل از هر چیز به امنیت جانی و فردی خود اندیشه داریم و افراد پیرامون خود را هم مورد توجه قرار می دهیم.
با این حال آیا تا کنون در این روزهای گرم و طاقت فرسا به این فکر افتاده ایم که نعمت امنیت را مورد ارزیابی قرار دهیم و به این مقوله توجه کنیم که واقعا نعمت امنیت بالاترین نعمت هاست
گاهی وقتها وقتی در منطقه یا محله ای سرقتی رخ می دهد و منزلی مورد دستبرد سارقیقرار می‌گیرد یا حضور معتادی چهره زندگی اجتماعی را دچار خدشه می کند ، همه ما هم صدا می شویم و صحبت از نا امنی می کنیم اما آیا تا کنون یک بار هم شده در روزهای عادی زندگی که همه چیز در جای خود قرار دارد قدر دان این نعمت بزرگ شده باشیم؟؟؟
آیا تا کنون شده است که نیمه شبی در گذر از محله ای به محله دیگر و یا در مسافرتها و گشت و گذارهای خود ، با تقدیم شاخه گلی به آنانکه که با گذر از آسایش خود امنیت را برای ما به ارمغان می آورند تقدیر کنیم، به آنان خسته نباشید و دست مریزاد بگوییم و تشکر کنیم که در این دل شب در سایه چتر امنیت او به سلامت و در آسایش به سر می بریم.
همین حالا که من و تو به روز مره گی زندگی تن داده ایم ، مرزبانانی در دورترین نقاط مرزی این کشور پهناور ، بر فراز کوه های صعب‌العبور و بر فراز دکلهای دیده بانی، در کمین یاغیان و بدخواهان این مرز و بوم و اشرار و سوداگران مرگ که هدفی جز به تباهی کشیدن نسل جوان و انقلابی این کشور ندارند نشسته اند و برای امنیت ما چشمانی تیز بین و جان به کف دارند.

 
آری…اینگونه است
اگر در شهر،کوچه،محله و در تمامی نقاطی که لازم است حضور سبزپوشان عرصه نظم و امنیت(پلیس) را نبینیم کمتر احساس امنیت می کنیم.
یادمان باشد سلامت، آسایش و امنیت جامعه ما مرهون تلاش جان بر کفانی است که نعمت امنیت را برای ما ارزانی داشته اند.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان رودبار جنوب

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفده =