جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور در ۱۰۰ شهر برگزار می شود / یک روستا از جیرفت در این جام شرکت میکند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، ابراهیم حیدری دبیرجام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور گفت: این جام امسال در ۱۰۰ شهر که متقاضی برگزاری جام شدند، برگزار می شود.

 

حیدری افزود: بعد از این که نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت طرحی به نام جام‌ باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان سال ۱۳۹۵ را به پیشنهاد نیشابور برگزار کند که مرحله اول ، این طرح در ۱۵ شهر کشور اجرا شد.
وی ادامه داد: دومین دوره این جام در ۱۰۰ شهر برگزار می شود که دوره آموزشی جام از ۲ فروردین آغاز و تا هفته کتاب آبان ماه سال جاری مراسم نهایی برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: روز گذشته اولین کارگاه آموزشی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان ویژه مربیان و موسسات شهرستان جیرفت برگزار شد.
دبیرجام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی با همت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در قالب رویدادهای ترویج کتابخوانی در سطح کشور در حال برگزاری است که در اولین دوره این طرح ۲ هزار باشگاه کتابخوانی و بیش از ۲۲هزار کودک مشارکت کرده‌اند.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ باشگاه با ۲۲ هزار نفر عضو فعالیت و با هم به رقابت بپردازند.
وی با بیان اینکه گروه های سنی ۷ تا ۹، ۹ تا ۱۱ و ۱۱ تا ۱۴ ساله جداگانه در جام باشگاه ها حضور پیدا می کنند، تصریح کرد: باشگاه های کتاب خوانی برای ثبت مشخصات خود پس از دریافت معرفی نامه از اداره ارشاد شهر خود به پایگاه اینترنتی www.bookpromotion.ir مراجعه کنند.
حیدری اظهار کرد: این جام با حمایت نهادهای غیردولتی و دستگاه های اجرایی و عمومی شهرهای هدف، در شهرهای شرکت کننده در رقابت پایتخت کتاب ایران برگزار می شود.
وی بیان کرد: ایجاد جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان نشان می‌دهد که طرح‌ها و ایده‌ها فقط مخصوص به تهران نیست بلکه همه شهرها می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و با ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید بتوانند در سطح ملی دیده شوند.
دبیرجام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان گفت: در استان کرمان روستای دریاچه شهرستان جیرفت بعنوان روستای فعال کتاب و کتاب خوانی در این جام شرکت می کند.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه اموزشی گسترش فرهنگ کتاب خوانی و ترویج کتاب خوانی در گروه سنی کودک و نوجوان است.

گزارش از: هادی شفیعی