چرا جنوب به رییسی رأی داد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،هفته نامه رودبارزمین درشماره ۷۴۰ خود تحلیلی بر رای جنوب کرمانی ها به رییسی نوشته است:
گروه سیاسی رودبارزمین/ مردم جنوب کرمان جزو محروم ترین های کشور هستند، قبول. زندگی بخش زیادی از مردم این منطقه به یارانه وابسته است هم قبول، اما اینکه گمان کنیم این مردم محروم با وعده سه برابر شدن یارانه ها نام جناب آقای رئیسی را در برگه های رای خود نوشته اند چندان قابل قبول نیست. اگر رای این مردم بخاطر یارانه بود که باید به مبدع یارانه ها رای می دادند اما دیدیم علیرغم ساخت مسکن و اعطای یارانه، همین مردم در انتخابات یازدهم رای تحقیر کننده ای به یار احمدی نژاد دادند و نام روحانی را پای برگه خود نوشتند.

از طرفی اگر همه اقبال این مردم به کاندیدایی که فقط دو ماه فرصت تبلیغ داشته را محبوبیت و توانایی این بزرگواربدانیم هم بیراهه رفته ایم زیرا در مناظره ها عدم تسلط ایشان بر سیاست های کلان اقتصادی و مدیریتی مشهود بود و جز کلی گویی برنامه مشخصی از ایشان ندیدیم.
با همه این احوال شاید بتوان گفت رای مردم جنوب کرمان نه، به نمایندگان دولت یازدهم در استان بود. نه، به مدیران محلی که با دقت چیده نشدند. نه، به انتصاب های قومیتی. نه، به سیاست های تبعیض آمیز میان شمال و جنوب استان.
قبل از انتخابات و در هنگام سفر رییس جمهور به کرمان، هیچکدام از نمایندگان ایشان به فاریاب نیامدند. همان روز در شبکه های مجازی مطالبات جوانان فاریابی چنین منعکس شد که ” مگر فاریاب فرزند خوانده استان است” بی توجهی به این شهرستان نوپا پای صندوق رای جواب داد.
ایجاد سد بر سر شاخه های هلیل و طرح انتقال آب هلیل به کرمان به درستی توسط نمایندگان استانی دولت توجیه نشد و در نشست تلویزیونی دو تن از مسولین کرمانی با نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد یک مسول بلند پایه سخنان نماینده جنوب را ” شوخی و مزاح” معرفی کرد و دل جنوبی ها را رنجاند. نتیجه این بی توجهی کجا میتواند خودش را نشان دهد جز در صندوق رای؟
در کنار آنچه گفته شد اما برخی فعالیت های طرفداران رییسی هم در بالا بردن رای ایشان موثر بود.
خبرنگار رودبارزمین می گوید در تاکسی نشسته بودم زنی برگه هایی که در آن دولت یازدهم به بی دینی و امضای تفاهم ضد اخلاقی و خفت بار موسوم به ۲۰۳۰ متهم شده بود را توزیع می کرد. این اقدام دور از اخلاق البته در رای مردمان مومن جنوب استان بی تاثیر نبود و تخریب هایی از این دست.
مخلص کلام اینکه باید ریشه رای اعتراضی به رییسی را در سیاست های مدیران ارشد اصلاح طلب استانی جستجو کرد و گرنه رای مردم منوجان و سایر نقاط جنوب که زبانزد فرهیختگی و دانایی هستند چگونه میتوانست این باشد که از صندوق ها در آمد.

انتهای پیام/