استعفای معنادار استاندار کرمان و ارتباط آن با هلیل رود و جازموریان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان پس از پایان انتخابات بیست و نهم اردیبهشت ماه ۹۶ و برگزاری جشنهای پیروزی این انتخابات استعفای خود را اعلام کرد.

 

شنیده ها حاکی از آن است که علت استعفای رزم حسینی، عملکرد ضعیف وی و مجموعه فرمانداران و بخشداران تابعه او در جلب آراء عمومی به نفع اصلاح طلبان بوده است، به نحوی که سید حسین مرعشی در جشن اصلاحات در سالن فجر کرمان، علنا” از عملکرد ایشان و آراء کم مردم استان کرمان به کاندیداهای اصلاح طلب گله نموده است!

 

برخی از تحلیل گران علت عدم تمایل مردم استان نسبت به انتخاب کاندیدای اصلاح طلب را عملکرد ضعیف استاندار کرمان پنداشته و رای نه به کاندیداهای اصلاح طلب را ، “نه” به استاندار و سیاستهای تبعیض آمیز وی دانسته و معتقدند آراء خاکستری به این منظور به جناح مخالف دولت داده شده است تا رزم حسینی از سمت خود معزول گردد.!! چه آنکه مردم بی عدالتی در توزیع بودجه در استان، و اختصاص بیشتر آن به شهر کرمان را بر نمی تابند.

 

مردم رزم حسینی را شهردار شهر کرمان می دانند نه استاندار پهناور ترین استان کشور و مثالی بر زبان آنها نشسته است که می گویند ” وی برای باغ فتح آباد کرمان ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داد، ولی با حضور سعیدی کیا در شهر قلعه گنج تعویض روغنی را با پرداخت ۶۰۰ هزار تومان وام به بخش خصوصی افتتاح نمود.

 

برخی از تحلیل گران عمده ترین علت ناکامی رزم حسینی در جلب آراء عمومی به نفع اصلاح طلبان را سیاست خصمانه وی در پروژه انتقال آب سرشاخه های هلیل رود به شهر کرمان، به بهانه آب آشامیدنی شهر کرمان، ولی در واقع برای تامین آب صنایع پر مصرف آب در صنعت مس، فولاد بوتیا، پتروشیمی فجر و هفت باغ علوی و … در منطقه کویری کرمان، و تامین منافع سهامداران بخش خصوصی این صنایع می دانند.

آنها بر این باورند وقتی که همگی کارشناسان امور آب، محیط زیست، کشاورزی و … صراحتا” اعلام نموده اند که انتقال آب سرشاخه های هلیل رود موجب خشک شدن هلیل رود و تالاب بین المللی جازموریان و تغیرات اقلیمی و افزایش ریز گردها در نیمه جنوبی کشور می گردد، و حتی کارشناسان در شبکه های خارجی نیز این هشدار را داده اند و مسئولین عالی رتبه کشور از جمله خانم ابتکار و دکتر روحانی از این وضعیت آگاهی یافته اند و شعار انتخاباتی خود را “احیای جازموریان ” قرار داده اند! چگونه استاندار کرمان اصرار بر اجرای پروژه مخرب انتقال آب دارد؟!!

 

مردم معتقدند چون نتوانسته اند به حق قانونی خود مبنی بر جلوگیری از انتقال آب سرشاخه های هلیل رود به شهر کرمان دست یابند ، بنابر این علیرغم میل باطنی ، برای دست یابی به حقوق حقه خود حتی حاضر به تغییر دولت هم شده اند تا شاید در سیاست انتقال آب تجدید نظر بعمل آید!!!.

از این رو برخی از اصلاح طلبان بر این باورند که آقای رزم حسینی که پیش از استانداری کرمان ، حتی یک روز سابقه کار اداری و اجرائی در دولت نداشته، با سیاستهای غلط و جانب دارانه خود، و با ایجاد جو بدبینی نسبت به اصلاحات، بیشترین ضربه را به اصلاحات وارد نموده است.