با دست بسته نمی‌توان کار کرد/هیچ‌کس حق ندارد به رأی مردم توهین کند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،نخستین اظهارات استاندار کرمان بعد از استعفا به شرح ذیل است…
خواسته‌های‌ ما را برآورده کنند برای ماندن یا رفتن تصمیم می‌گیرم/ اجازه نداریم سرنوشت استان را برای یک گروه تغییر دهیم/هیچ‌کس حق ندارد به رأی مردم توهین کند
استاندار کرمان گفت: اگر مواردی که برای توسعه استان کرمان می‌خواهیم، تامین شد، آن‌گاه بررسی می‌کنیم، می‌توانیم کار کنیم یا خیر و اگر این اتفاق روی ندهد، حضور در استان به درد نمی‌خورد.

علیرضا رزم‌حسینی که جمعه گذشته برای نخستین بار در گفت‌و‌گو با فارس خبر استعفایش را رسانه‌ای کرد،  صبح امروز و در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان منطقه دو شامل شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به صورت غیرمستقیم درباره برخی از دلایل استعفایش سخن گفت.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۴۱ میلیون نفر در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ اظهار داشت: هر کدام از افرادی که در انتخابات مشارکت کرده‌اند به عنوان سرمایه اجتماعی هستند و می‌توان این سرمایه اجتماعی را به سرمایه اقتصادی تبدیل کرد به شرط اینکه همه رای‌دهندگان را تکریم کنیم و آنهایی که پیروز نشده‌اند هم مورد تکریم و احترام واقعی قرار گیرند.

**هیچ‌کس حق ندارد به رأی مردم توهین کند 
رزم‌حسینی بیان داشت: روحانی رئیس جمهور همه ملت ایران است و هیچ کس حق ندارد به رای مردم توهین کرده و آن را بی‌ارزش قلمداد کند و افرادی که در حماسه انتخابات شرکت کرده‌اند را مورد سرزنش قرار دهد.

استاندار کرمان ادامه داد: نباید اختلاف و دسته‌بندی سیاسی ایجاد کرد، زیرا جناح مملکت، جناح خدمت است و هر کس در این جناح باشد، دلسوز واقعی است.

رزم‌حسینی تاکید کرد: اینکه بنده به نام یک گروه سیاسی بیایم و موجب اختلاف شوم، خیانت کرده‌ام و مردم ما این مسائل را نمی‌پذیرند، زیرا مردم به کارنامه‌ها رای می دهند و باید کاری کنیم که سرمایه اجتماعی به سرمایه اقتصادی تبدیل شود در غیر این صورت فرصت‌سوزی کرده‌ایم.

** با دست بسته نمی‌توان کار کرد

وی بدون اشاره مستقیم به استعفایش از استانداری کرمان تصریح کرد: این مقام‌ها برای هیچ‌کس نمی‌ماند و باید حریت داشته باشیم و کارنامه هر فردی باید مشخص باشد، این مقام‌ها برای خدمت به مردم است.

رزم‌حسینی که در دوره خدمت چهار ساله خود بارها نسبت به وجود بروکراسی اداری و قوانین مزاحم انتقاد کرده است با انتقاد مجدد از این مشکلات عنوان کرد: اگر دست ما بسته باشد، پست‌ها چه منزلتی دارد، باید رها کرد و رفت و ما خواسته‌های جدی برای توسعه استان کرمان داریم و به این سادگی از این خواسته‌ها نمی‌گذریم و خواسته‌های‌مان را خواهیم گرفت زیرا باید گره‌های عدم توسعه را باز کنیم.

وی اظهار داشت: اجازه نداریم فردی را به خاطر سلیقه سیاسی کنار بگذاریم و نباید یک فرماندار، بخشدار و مدیری را به دلیل سلیقه سیاسی عزل کنیم و دخترش را به گریه بیندازیم و آبروی آنها را ببریم، مگر افراد چه گناهی کرده‌اند که اصلاح‌طلب و یا اصولگر هستند.

استاندار کرمان متذکر شد: آیا این درست است که افراد را کنار بگذاریم برای اینکه باند و جناح ما موفق شود، همه این کارها جواب دارد و باید پاسخ دهیم و به این سادگی نیست که آبروی افراد را ببریم.

** اجازه نداریم برای یک گروه یا باند سرنوشت استان را تغییر دهیم

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه پایبند به اعتقادات خود هستیم، تاکید کرد: خط اعتدال را در کرمان دنیال می‌کنیم و خط اعتدال به معنای انصاف، عدل، عدالت و مروت است.

وی تصریح کرد: همه مردم باید در جاده خدمت حضور پیدا کنند و برای همه افراد فضا را فراهم کنیم تا در جاده خدمت باشند.

استاندار کرمان تاکید کرد: اجازه نداریم برای یک گروه یا باند سرنوشت استان را تغییر دهیم و همه جناح‌ها و گروه‌ها در توسعه استان باید مشارکت کنند و حق نداریم به کسی توهین کنیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه نیاز به مدیریت جهادی به معنای مدیریت فکر و تدبیر، از خودگذشتگی و ایثار است، ابراز داشت: نیاز به مدیریت جهادی برای اداره استان کرمان داریم در غیر این صورت باید استان را به فردی سپرد که علاقه‌مند است استاندار جاریه باشد و امور جاری را دنبال کند.

وی متذکر شد: بعضی‌ها فکر می‌کنند، مدیرت جهادی، مدیریت جنگ است و می‌خواهند بچه‌های جنگ را ضایع کنند.

** خدا لعنت کند افرادی که تخم اختلاف در کشور پاشیدند

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه حق نداریم فضا را بر گروهی تنگ کنیم، بیان کرد: افتخار روحانی این است که به مخالفان خود احترام بگذارد و به آنها میدان دهد.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه در استان کرمان نیز رویکرد روحانی مبنی بر میدان دادن به همه گروه‌ها را دنبال کرده‌ایم، افزود: می‌دانستم بعضی از مدیران سلایق سیاسی دارند، اما به خودم حق نمی‌دهم آنها را جابه‌جا کنم یا تنزل دهم و این کار را نکرده‌ایم و نمی‌کنیم زیرا به دنبال توسعه همه‌جانبه هستیم.

وی اظهار داشت: اگر مواردی که برای توسعه استان کرمان می‌خواهیم، تامین شد، آن‌گاه بررسی می‌کنیم می‌توانیم کار کنیم یا خیر و اگر این اتفاق روی ندهد، حضور در استان به درد نمی‌خورد.

استاندار کرمان عنوان کرد: آنهایی که مغرض هستند هم اعتراف کردند استان کرمان در دولت یازدهم نشان داد با دست خالی هم می‌توان کار کرد و در این استان سیاست‌زده مزمن سیاسی هم می‌شود سرمایه‌گذارانی را جذب کرد.

رزم‌حسینی بدون نام بردن از فرد یا گروهی خاص ابراز داشت: چرا یک دفعه هول شده‌اید، خدا لعنت کند افرادی که تخم اختلاف در کشور پاشیدند و چه کسی می‌خواهد جواب خون شهدا و محرومیت‌ها را بدهد.

وی تصریح کرد: اینکه به راحتی با حرف‌های نسجیده بخواهیم سرمایه اجتماعی که کشور خلق کرده است را از بین ببریم، این خدا پسندیده نیست و اگر بخواهیم حرکتی انجام دهیم که اختلاف ایجاد شود، خیانت کرده‌ایم.

استاندار کرمان به رسانه‌ها هم توصیه کرد: رسانه‌ها در بازی‌های سیاسی نیفتند و بگذارند مردم لذت رای‌هایی که دادند را ببرند.

** مدیریت فکر از دستاوردهای استقرار معین‌های اقتصادی است

رزم‌حسینی اظهار داشت: مدیریت فکر در حوزه توسعه از مهم‌ترین دستاوردهای استقرار معین‌های اقتصادی در مناطق هشت‌گانه اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.

وی بیان داشت: خدا را سپاسگزاریم که ایده معین‌های اقتصادی به خوبی در دست اجراست و معین‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف حتی ورزش و مراکز درمان معتادان نیز ورود کرده‌اند.

استاندار کرمان تصریح کرد: معین‌های اقتصادی باری را از دوش دولت بر می‌دارند و بخش غیردولتی به خوبی مدیریت می‌کند و فکر خوبی هم دارد.

رزم‌حسینی از رویدادهای خوب در جیرفت و عنبرآباد توسط اتاق بازرگانی استان کرمان به عنوان معین اقتصادی منطقه دو اقتصاد مقاومتی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه ریلی شهرستان جیرفت اختصاص داده شده است و این پروژه در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان ابراز داشت: حرکت اتاق بازرگانی استان کرمان در منطقه دو اقتصاد مقاومتی استان کرمان بسیار خوب است و این حرکت می‌تواند برای سایر استان‌ها الگو باشد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه کارهای استان کرمان به خوبی پیش می‌رود، عنوان کرد: زنجیره گردشگری توسط معین اقتصادی در شهرستان‌های شمالی استان کرمان در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی بر سر راه توسعه وجود دارد، تاکید کرد: حرف برای گفتن داریم و این طور نمی‌شود که سرمایه‌گذار چند سال معطل بماند در حالی که می‌توان با کمترین هزینه‌ها کارهای بزرگی را انجام داد.

منبع: فارس