موردی از بیماری تب کریمه کنگو در جنوب کرمان مشاهده نشده است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ


به گزارش کنارصندل، محمدضا محمدی ساردو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماری کریمه کنگو جز بیماریهای عفونی است که مواردی از آن در کشور مشاهده شده است و ما هم در حوزه بهداشتی با حساسیت جلساتی را در زمینه کنترل بیماری برگزار کردیم و تاکنون هم در هیچ کدام از شهرستانهای جنوب کرمان موردی از بیماری کریمه کنگو مشاهده نشده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کنترل و پیشگیری بیماری تب کریمه کنگو در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: با توجه به همجواری منطقه جنوب کرمان با استانهای مرزی مراکز بهداشتی و درمانی منطقه اقدامات لازم با توجه ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به تشکیل جلسه شورای بهداشتی جهت جلوگیری از ورود دام های قاچاق و ذبح دام بدون نظارت دامپزشکی و … در منطقه تصریح کرد: اطلاع رسانی در این راستا از طریق آموزش کادر بهداشتی درمانی ،توزیع پمفلت ،بنر و تراکت آموزشی و چاپ مطالب آموزشی در روزنامه های محلی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش پزشکان بخش عمومی و متخصص در مراکز دولتی و خصوصی یرای تشخیص و درمان به موقع بیماران و هماهنگی با بیمارستانهای منطقه و آموزش کادر درمانی بیمارستانها در مواجهه با بیماران مشکوک به تب کریمه کنگو و تامین حفاظت فردی از دیگر اقدامات انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به تأمین کپسول ریباورین جهت درمان بیماران در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه گفت: در صورت مشاهده بیماران در بخش ایزوله بستری میشوند و نمونه های بیماران با رعایت استاندارد تهیه و به انسیتو پاستور ایران ارسال میشوند.
محمدی ساردو با اشاره به اهمیت آموزش در هر زمینه به ویژه رعایت بهداشت عنوان داشت: آموزش و هماهنگی با شوراها و دهیاران و آموزش کادر بهداشتی رده های محیطی (مراقبین سلامت ،کاردان و بهورزان ) جهت حساس سازی موضوع انجام گرفته است.
وی بیان داشت: در این راستا بیش از ۱۵ هزار پمفلت آموشی توزیع شده و و بییش از ۱۲۰۰ نفر آموزشش دیده اند