. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 25405 تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1396 | 14:24 ب.ظ

جوابیه حجت پاینده روزنامه نگار به مطلب “استاندار کرمان مجری سیاستهای آقایانی بود که اکنون مخالفش هستند” از فرج الله عارفی نماینده سابق

به گزارش سایت کنارصندل، دو روز قبل مطلبی تحت عنوان “استاندار کرمان مجری سیاستهای آقایانی بود که اکنون مخالفش هستند” از فرج الله عارفی نماینده سابق مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد و عضو کنونی ستاد اجرایی جمنا در سایت کنارصندل منتشر شد. در همین رابطه حجت پاینده روزنامه نگار و سردبیر با سابقه استان کرمان با ارسال […]

به گزارش سایت کنارصندل، دو روز قبل مطلبی تحت عنوان “استاندار کرمان مجری سیاستهای آقایانی بود که اکنون مخالفش هستند” از فرج الله عارفی نماینده سابق مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد و عضو کنونی ستاد اجرایی جمنا در سایت کنارصندل منتشر شد.
در همین رابطه حجت پاینده روزنامه نگار و سردبیر با سابقه استان کرمان با ارسال نوشته ای به سایت کنارصندل، در جواب به سخنان جناب عارفی عملکرد رزم حسینی در جنوب را ستودنی دانست و اضافه کرد که بیانات دوستان شما دیگر خریداری ندارد، عملکرد دولت اعتدال، به مردم جنوب اطلاع رسانی نشد…

 

 

متن ارسالی جناب پاینده چنین است:

در سایت خبری و پر مخاطب کنارصندل مصاحبه ای با آقای دکتر عارفی، نماینده سابق جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درج شده که لازم است به منطور تکمیل این مبحث، چند نکته را یادآوری نماییم.
می دانیم که هر فردی در مقابل هم نوع خود دو نوع مسئولیت دارد؛ مسئولیت نخست به دلیل انتصاب یک فرد است، مانند مسوولان و بالطبع فقط افراد در زمانی که دارای مسئولیت هستند، می توانند در حوزه مسئولیت خود تصمیم بگیرند و اظهار نظر کنند به همین دلیل است که امروز آقای احمدی نژاد نباید در کسوت رئیس جمهور اظهارنظر نماید و اما مهم تر از مسئولیت قانونی مسئولیت فردی در مقابل جامعه است و قطعا سخنان آقای عارفی را در این دسته بندی قرار می دهیم و نگرانی وی از توسعه نیافتگی منطقه جنوب استان قابل تقدیر است و چون باور داریم که آقای عارفی هم با ما هم عقیده است که تنها راه توسعه یافتگی منطقه، سرمایه گذاری است و دوست دارم از ایشان سوال کنم که اگر دوست دارند بیان نمایند برای رفع محرومیت از منطقه، تاکنون و فارع از مسئولیت ایشان چه اقدامی برای جذب سرمایه و سرمایه گذار در منطقه جنوب انجام داده اند؟
در زمانی که دارای مسئولیت بوده اند و دولت مستقر هم همفکر ایشان بود (قریب به دو سال)، برای رفع محرومیت از منطقه چه کرده اند؟
ایشان اعلام داشته اند مردم استان به این جمع بندی رسیده اند که این دولت توجهی به خواسته آنان ندارد، این در حالیست که اکثر مردم استان با رأی به دکتر روحانی اعلام کرده اند که نسبت به سایر رقبا برنامه های آقای روحانی را بهتر تشخیص داده اند و همه باید به رأی اکثریت احترام گذاشته و در صورت عدول دولت از برنامه های اعلامی با انتقاد سازنده یادآوری نماییم که ما به این برنامه رأی داده ایم و باید اجرا شود.
آقای عارفی فرموده اند که پانزده شهرستان در یک رفراندوم اعلام نموده اند که معترض عملکرد ضعیف دولت هستند، ایشان به خوبی فرق بین انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب یک نفر از میان افراد تایید صلاحیت شده توسط شورای محترم نگهبان را با رفراندوم می دانند و اگر این تفسیر جناب آقای عارفی را بپذیریم، باز هم تکرار می کنم اگر، آیا صحیح است که اعلام کنیم مردم ایران در یک رفراندوم به روحانیت مبارز و مجمع مدرسین حوزه علمیه “نه” گفتند که قطعا صحیح نمی باشد…
ایشان اعلام نموده اند که استاندار کرمان همه توجه خود را به شمال استان معطوف نموده اند و از جنوب غافل شده اند، حال آن که بر اساس شواهد تعداد سفرهای استاندار محترم به جنوب مثلا شهرستان قلعه گنج بسیار بیشتر از تعداد سفرهای استاندار به شهرستان پر جمعیتی مثل رفسنجان است و احتمالا سخن آقای دکتر به دلیل عدم دقت کافی بیان شده است.
آقای عارفی همچنین اعلام نموده اند که در زمان نمایندگی، اجازه کلنگ زنی پروژه انتقال آب هلیل را نداده اند، این در حالی است که پروژه مذکور در زمان دولت آقای احمدی نژاد تایید شده است و در آن برهه ایشان نماینده مردم بوده اند که با کمی تأمل به یاد خواهند آورد.
ایشان همچنین از نمایندگان استان به خصوص نمایندگان جنوب به دلیل درخواست عدم تغییر استاندار انتقاد کرده اند که به احتمال زیاد منظور ایشان نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد می باشد که علاوه بر نمایندگی مردم، مسئولیت سخنگویی مجمع نمایندگان استان را هم بر عهده دارد و کار ایشان کاملا حرفه ای است که به تشخیص اکثر نمایندگان استان، سود تداوم استانداری آقای رزم حسینی برای استان را بیشتر از تغییر ایشان برآورد نموده اند.
آقای عارفی همچنین از نمایندگان محترم مجلس درخواست کرده اند به واسطه درخواست عدم تغییر استاندار به نظر مردم احترام گذاشته و از مردم عذرخواهی کنند که امیدوارم ایشان نیز این توصیه را به خودشان بنمایند و به عنوان نماینده مردم اظهار نظر ننمایند و رای اکثریت نمایندگان منتخب استان را بپذیرند.
ایشان ضمن اعلام درصد رای بالای شهرستانهای جنوب به رقیب آقای روحانی که حرف درستی می باشد نتیجه گیری غیر صحیحی کرده اند، این در حالیست که در چهار سال گذشته همفکران سیاسی ایشان تمام تلاش شان را نمودند تا دولت مستقر را ناکارآمد جلوه دهند، آنان که حتی تعیین قلعه گنج را به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی نادیده گرفتند، درست یک هفته قبل از سفر رئیس جمهور به استان کرمان، آقای احمدی نژاد را به منطقه جنوب دعوت کردند و چه میهمانهایی که با اتوبوس از روستاها برای سخنرانی ایشان جمع ننمودند و با جمع آوری نامه هایی چنین القا کردند که مردم از عملکرد دولت ناراضی هستند و زمانی که یک حامی دولت اعتدال برای تبیین اقدامات دولت قصد سخنرانی در جیرفت را داشت با اهرم های قانونی و غیر قانونی مانع شدند، بفرمایند این عملکرد غیر از ایجاد یأس در مردم چه سودی داشت؟

 
این یک روی سکه است اگر فشار دوستان آقای عارفی مانع سخنرانی اقای “م” می گردد آیا می توانستند مانع سخنرانی معاون اول رئیس جمهور که زمانی نماینده مردم جیرفت بودند هم شوند؟

آیا رئیس جمهور نمی توانست کاری که با مشهد کرد را با منطقه جنوب استان انجام دهد و از نزدیک با مردمانی که در سلطه رسانه ای دوستان آقای عارفی قرار گرفته اند دیدار کند و خدمات دولت را تشریح نماید، آیا امروز آقای عارفی با افتخار از “نه” به اعتدال سخن می گفت؟
آیا اگر دولت در انتخاب فرمانداران کنونی که فقط یونیفرم دولت را پوشیده اند افرادی را انتخاب می کرد که ضمن خدمت بی وقفه بتوانند خدمات دولت را در دورترین روستاها تشریح نمایند، امروز بیانات آقای عارفی خریداری داشت؟

 
امیدوارم در دوره جدید همه برای رفع محرومیت از این خطه ارزشمند استانمان تمام تلاشمان را بکار ببندیم و دولت نیز ضمن تشریح خدمات برای انتقادات به حق منتقدین، گوش شنوایی داشته باشد و با افتخار جهت رفع محرومیت دستش را جلوی همه هم استانیها و هم میهنان دراز کند.

 

نظرات بینندگان:

  1. كرامت گفت:

    فکر کنم آقای عارفی برای انتخابات آینده مجلس از الان میخواد خیز بر داره.خوابی و خیالی

  2. كرامت گفت:

    با تشکر از آقای پاینده.حرف دل همه رو زدید.آخه عارفی زمانی ک نماینده بود هیچ کاری برای حوزه انتخابی خودش نکرد.

  3. واو گفت:

    استاندار اشتباهش در جنوب کرمان این بود که دیر مدیران را به ویژه مدیران کل را با مخالفت همین آقای عارفی دیر تغییر داد . آفای عارفی یادش رفته با تغییر مدیران کل جنوب کرمان مخالفت می کرد . الان یک ساله که مدیران جنوب تغییر کردند . پس با مدیران دولت احمدی نژاد نمی شد کار کرد . توقع چی داری برادر خودت هم دوسال در این دولت نماینده بودی !!!!

  4. لیلا گفت:

    استاندار اشتباهش در جنوب کرمان این بود که دیر مدیران را به ویژه مدیران کل را با مخالفت همین آقای عارفی دیر تغییر داد . آفای عارفی یادش رفته با تغییر مدیران کل جنوب کرمان مخالفت می کرد . الان یک ساله که مدیران جنوب تغییر کردند . پس با مدیران دولت احمدی نژاد نمی شد کار کرد . توقع چی داری برادر خودت هم دوسال در این دولت نماینده بودی !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =