. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 25494 تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1396 | 07:03 ق.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد

سم‌پاشی مناطق پرخطر گزش عقرب در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به شناسایی مناطق پرخطر گزش عقرب گفت: سم‌پاشی توسط گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی در مناطق پرخطر منطقه در حال انجام است. به گزارش کنارصندل ، محمدرضا محمدی ساردو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از عقرب گزیدگی در منطقه اظهار […]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به شناسایی مناطق پرخطر گزش عقرب گفت: سم‌پاشی توسط گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی در مناطق پرخطر منطقه در حال انجام است.

به گزارش کنارصندل ، محمدرضا محمدی ساردو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از عقرب گزیدگی در منطقه اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش موارد عقرب گزیدگی، به منظور بررسی موضوع و پیشگیری، کنترل و درمان به موقع موارد عقرب گزیده و کاهش مرگ و میر ناشی ازآن جلسه‌های متعددی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری، پیگیری علل وقوع و درمان به موقع بیماران وظیفه اخلاقی و انسانی همه همکاران است و با هر قصوری در این راستا برخورد جدی خواهد شد، افزود: در کنار توجه ویژه همکاران و اقدامات به موقع در زمان بروز عقرب گزیدگی، افزایش آگاهی عموم مردم در این زمینه و راه‌های پیشگیری و درمان به موقع از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

محمدی با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور کارشناسان بهداشتی با فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های جنوب کرمان در راستای کنترل و پیشگیری از عقب گزیدگی بیان داشت: انتشار مطالب آموزشی در جراید روزنامه‌ها و فضای مجازی، تهیه و توزیع ۳ هزار بروشور آموزشی، بیش از ۳ هزار تراکت و بنر در سطح شهرستان‌ها و آموزش در سطح مساجد و تریبون نماز جمعه توسط تیم سلامت از جمله اقدامات در حال انجام در زمینه افزایش آگاهی عمومی در منطقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: شناسایی مناطق پرخطر توسط کارشناسان واحد غیرواگیر شهرستان‌های تابعه و اعلام گزارش و سم‌پاشی توسط گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی در مناطق پرخطر منطقه در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه پزشکان و اعضای تیم سلامت در سطح شهرستان‌ها توسط مرکز بهداشت و برگزاری کارگاه آموزشی در سطح بیمارستان‌های تابعه ویژه کادر درمان عنوان کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت نیز تزریق سرم ضدعقرب به بیماران توسط پزشکان شاغل و انجام سایر اقدامات درمانی اولیه تا حد امکان صورت می‌پذیرد.

محمدی ساردو با اشاره به انجام تحقیقات حشره‌شناسی در مناطق پرخطر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در راستای حساس‌سازی و ایجاد تعامل بین بخشی مراکز خدمات جامع سلامت با دهیاران و شوراها برای بهسازی محیط جلساتی در فرمانداری و بخشداری شهرستان‌ها در حال انجام است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =