تبدیل یک کارخانه در حال تعطیلی به صادر کننده فعال


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

با پیگیری های سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان انجام گرفت:
تبدیل کارخانه در حال تعطیلی به صادر کننده فعال، صادرات دو محموله محصولات لبنی در دو ماه جاری امسال به افغانستان و پاکستان »

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از صادرات دو محموله ۱۹٫۵ تنی محصولات لبنی به کشورهای افغانستان و پاکستان خبر داد.

 


به گزارش کنارصندل،به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اهمیت مقوله صادرات به همراه ارز آوری و تحرک اقتصادی حاصل از آن از یک سو و تولید روزانه بیش از۵ تن محصولات لبنی در جنوب کرمان و موقعیت مناسب نزدیکی به کشورهایی چون افغانستان و پاکستان از سوی دیگر، موقعیت مناسبی را جهت صادرات محصولات تولیدی کشاورزی و صنعتی منطقه به سایر کشورها فراهم آورده است.
دکتر محمود اسکندری نسب همچنین با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای کارخانه تولید محصولات لبنی جیرفت در گذشته گفت: این کارخانه به دلیل مستهلک بودن ماشین آلات و همچنین عدم وجود بازار فروش برای محصولات، در حال تعطیل شدن بود که با رایزنی این سازمان با وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طریق این وزارتخانه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت صنایع شیر ایران، منجر به بازدید کارشناسان صنایع شیر ایران جهت انجام سرمایه گذاری جدید در کارخانه و انجام تعمیرات و به روز رسانی خطوط تولیدی شد، جلسات متعدد با اصناف، بازاریان و عمده فروشان جهت ترویج و قرار دادن محصولات تولیدی کارخانه در سبد فروش خود، جان تازه ای به این صنعت در حال تعطیلی داده شد.

وی ادامه داد: تلاش های صورت گرفته در نهایت به فعال شدن کارخانه و صدور اولین محموله لبنی از جیرفت به وزن ۱۰ تنی در دی ماه سال گذشته به کشور افغانستان شد.

وی افزود: در ادامه نیز با انجام این پیگیری ها و تلاش سرمایه گذاران، سرپرست و کارگران زحمتکش این کارخانه، طی دو ماه اردیبهشت و خرداد امسال نیز یک محموله ۱۷ تن و ۷۰۰ کیلوگرمی ماست به کشور افغانستان و یک محموله ۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرمی نیز به کشور پاکستان صادر شده است.

دکتر محمود اسکندری نسب افزود: ارزش این محموله ها ۴۱۰ میلیون ریال می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: این کارخانه روزانه ۵ تن محصولات لبنی شامل ماست، شیر پاستوریزه و دوغ تولید و برای ۳۷ نفر به صورت مستقیم و ۹۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
وی گفت: یک محموله ۱۰ تنی به ارزش تقریبی۲۰۰ میلیون ریال نیز در حال رایزنی و آماده ارسال به کشور افغانستان در دو هفته آینده می باشد. همچنین در صورت توافق صادر کننده با تجار کشور پاکستان، امکان ارسال محموله های ۱۰ تنی در هر هفته به این کشور فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: این محموله ها از شهرستان جیرفت و از طریق گمرک جنوب کرمان صادر شده است.

به گفته مهندس مهدوی سرپرست این کارخانه، سعی سرمایه گذار بر این است که هر هفته یک محموله ارسالی به سایر کشورها داشته باشد.