با کسانی که درصدد برهم زدن امنیت غذایی مردم هستند با قاطعیت برخورد می شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش کنارصندل ،دادستان جیرفت در حاشیه پلمپ یک کارگاه قنادی بخاطر مواد مصرفی فاسد و تاریخ گذشته گفت: سلامت مردم برای ما خیلی مهم است و کسانی که با تخلف و عدم رعایت نگهداری مواد غذایی در صدد برهم زدن امنیت غذایی مردم و فقط فکر سودجویی خویش هستند بدانند که با آنها با قاطعیت و جدیت طبق مقررات قانونی برخورد می شود.
رستمی ادامه داد: از همه مسئولین أمر می خواهم که به وظیفه قانونی خود عمل کنند تا راهی برای سوء استفاده چنین افرادی باز نشود.

رییس مرکز بهداشت جیرفت نیز گفت: از ابتدای شروع ماه مبارک رمضان در راستای برنامه سلامت این ماه مبارک جهت حفظ سلامت شهروندان و تامین امنیت و سلامت غذایی آنها روزانه ۴ تیم سه نفره بهداشت محیط در سطح شهر از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی .صنوف حساس .رستورانها کارگاههای قنادی و شیرینی فروشی ها و زلوبیا و بامیه فروشی‌ها و اماکن متبرکه مساجد و حسینیه ها و سامانه های آبرسانی بازدید می نمایند.

مشایخی افزود: از ابتدای این طرح تاکنون  از۱۱۵ سامانه ابرسانی و ۳۷ مسجد و حسینیه و اماکن متبرکه و۸۹ ۸ واحد صنفی  بازدید شده که ۶۵ مورد اخطاریه بهداشتی جهت صنوف صادر و تعداد۱۵ واحد صنفی متخلف پلمپ و پرونده آنها به مقامات قضایی ارجاع داده شده است.
وی تصریح کرد : طی بازدیدهای صورت گرفته در این ایام بالغ بر ۷۵۰۰کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف شده که از این مقدار ۴۵۰۰ کیلوگرم شیرینی و مواد اولیه شیرینی بوده است که با دستور دادستان محترم شهرستان معدوم شده اند

در ادامه مشایخی بیان داشت :شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات بهداشتی را با سامانه اطلاع رسانی مردمی شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

در طی بازدید بازرسان اتاق اصناف و کارشناسان مرکز بهداشت جیرفت و با کشف مقدار زیادی مواد مصرفی تاریخ گذشته و فاسد یک کارگاه قنادی با حکم قضایی توسط اداره اماکن نیروی انتظامی پلمپ گردید.