. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 25568 تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1396 | 21:59 ب.ظ

رئیس دادگستری جیرفت در نشست خبری هفته قوه قضائیه:

مردم و نهاد در جهت پیشگیری از بسیاری از آسیب ها باید به کمک قوه قضائیه بیایند

به گزارش سایت کنارصندل، احمدعلی انجم‌روز بعد از ظهر امروز چهارشنبه با تبریک هفته قوه قضایه درنشست با اصحاب رسانه در این شهرستان اظهارداشت: ما باید خدماتی که در طول یک سال انجام دادیم را به سمع و نظر مردم برسانیم تا مردم از عملکرد ما مطلع شوند. انجم‌روز با بیان اینکه طلاق امروزه در […]

به گزارش سایت کنارصندل، احمدعلی انجم‌روز بعد از ظهر امروز چهارشنبه با تبریک هفته قوه قضایه درنشست با اصحاب رسانه در این شهرستان اظهارداشت: ما باید خدماتی که در طول یک سال انجام دادیم را به سمع و نظر مردم برسانیم تا مردم از عملکرد ما مطلع شوند.
انجم‌روز با بیان اینکه طلاق امروزه در شهرستان جیرفت آمارخوبی ندارد، افزود: شرایط ایجاب می‌کند همه نهادهای اجتماعی، مردم، مشاوران و غیره به این نهاد کمک کنند و درجهت پیشگیری از اختلافات خانوادگی اقدام فوری کنند و این آمار برای شهرستان مضر و بسیار منفی است.
وی یکی از معظلات مهم در این شهرستان بحث اختلافات خانواگی دانست و تصریح کرد: جای تاسف دارد و این شهرستان هنوز بافت قبیله ای و طایفه ای حاکمیت دارد که باعث این اختلافات می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین عدم آشنایی کامل زوجین به همدیگر یکی از علل مهم معضلات خانوادگی است که باید از ازدواج های احساسی جلوگیری شود.
انجم‌روز عنوان کرد: شرایط ایجاب می‌کند مشاوره قبل از ازدواج قانونی شود و این مهم در حوزه شهرستان باید عملی شود تا شاهد اختلافات خانوادگی در این شهرستان نباشیم.
وی گفت: همچنین فقر اقتصادی، اعتیاد که ناشی از بیکاری است می‌طلبد در این حوزه نیز در شهرستان جیرفت گام‌های مهمی برداشته شود.
انجم‌روز تصریح کرد: در بحث اعتیاد می‌طلبد کمپ‌هایی بصورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و مردم تشویق شوند تا بتوانند خود را پاک کنند سازمان های دولتی این مهم را اجرایی کنند.
وی اظهارداشت: وضعیت امنیتی شهرستان بسیار مطلوب است و ما تهدیدی برای امینت این شهرستان نداریم.
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت افزود: وجود سلاح‌های غیر مجاز گاهی باعث برهم زدن امنیت در این منطقه می‌شوند و می‌طلبد که جلو صلاح‌های غیر مجاز گرفته شود.
وی افزود: گاهی با یک اختلاف کوچک با سلاح غیر مجاز تیراندازی می‌شود اگر این سلاح ها نباشد ما شهرستانی با ضریب امنیت بالا داریم.
انجم‌روز در بحث اراضی ملی نیز گفت: اراضی ملی در دوسال گذشته به خوبی کنترل شده و ما تصرفاتی نداشتیم همچنین وجود یگان‌های حفاضتی کنترل شده هیچ نگرانی در این حوزه نداریم.
وی با اشاره به پرونده‌های وارده به این نهاد در یک ساله گذشته، خاطرنشان کرد: از یک سال گذشته ۱۶ هزار ۳۷ ورودی و ۱۶ هزار ۴۷۸ خروجی با ۴۴۱ عملکرد مثبت پرونده داشتیم.
انجم‌روز عنوان کرد: همچنین ۱۲ هزار ۱۹۹ وروی دادگاه ها و خروجی ۱۲ هزار ۳۷۲ با عملکرد ۱۷۳ مورد بصورت مثبت بوده که نسبت به سال های گذشته عملکرد مثبتی داشته است.
وی افزود: ورودی شورای حل اختلاف ۱۱ هزار ۷۴۲ ورودی و ۱۱ هزار و ۵۵۵ خروجی و ۴۷ درصد از پرونده ها منتهی به صلح شده است.
انجم‌روز تصریح کرد: قوه قضایه به تنهایی نمی‌تواند در جهت پیشگیری از بسیاری از آسیب ها گام بردارد مردم و بسیاری از نهادها باید در این زمینه همکاری کنند تا مشکلات به حداقل برسد.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =