مردم و نهاد در جهت پیشگیری از بسیاری از آسیب ها باید به کمک قوه قضائیه بیایند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، احمدعلی انجم‌روز بعد از ظهر امروز چهارشنبه با تبریک هفته قوه قضایه درنشست با اصحاب رسانه در این شهرستان اظهارداشت: ما باید خدماتی که در طول یک سال انجام دادیم را به سمع و نظر مردم برسانیم تا مردم از عملکرد ما مطلع شوند.
انجم‌روز با بیان اینکه طلاق امروزه در شهرستان جیرفت آمارخوبی ندارد، افزود: شرایط ایجاب می‌کند همه نهادهای اجتماعی، مردم، مشاوران و غیره به این نهاد کمک کنند و درجهت پیشگیری از اختلافات خانوادگی اقدام فوری کنند و این آمار برای شهرستان مضر و بسیار منفی است.
وی یکی از معظلات مهم در این شهرستان بحث اختلافات خانواگی دانست و تصریح کرد: جای تاسف دارد و این شهرستان هنوز بافت قبیله ای و طایفه ای حاکمیت دارد که باعث این اختلافات می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین عدم آشنایی کامل زوجین به همدیگر یکی از علل مهم معضلات خانوادگی است که باید از ازدواج های احساسی جلوگیری شود.
انجم‌روز عنوان کرد: شرایط ایجاب می‌کند مشاوره قبل از ازدواج قانونی شود و این مهم در حوزه شهرستان باید عملی شود تا شاهد اختلافات خانوادگی در این شهرستان نباشیم.
وی گفت: همچنین فقر اقتصادی، اعتیاد که ناشی از بیکاری است می‌طلبد در این حوزه نیز در شهرستان جیرفت گام‌های مهمی برداشته شود.
انجم‌روز تصریح کرد: در بحث اعتیاد می‌طلبد کمپ‌هایی بصورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و مردم تشویق شوند تا بتوانند خود را پاک کنند سازمان های دولتی این مهم را اجرایی کنند.
وی اظهارداشت: وضعیت امنیتی شهرستان بسیار مطلوب است و ما تهدیدی برای امینت این شهرستان نداریم.
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت افزود: وجود سلاح‌های غیر مجاز گاهی باعث برهم زدن امنیت در این منطقه می‌شوند و می‌طلبد که جلو صلاح‌های غیر مجاز گرفته شود.
وی افزود: گاهی با یک اختلاف کوچک با سلاح غیر مجاز تیراندازی می‌شود اگر این سلاح ها نباشد ما شهرستانی با ضریب امنیت بالا داریم.
انجم‌روز در بحث اراضی ملی نیز گفت: اراضی ملی در دوسال گذشته به خوبی کنترل شده و ما تصرفاتی نداشتیم همچنین وجود یگان‌های حفاضتی کنترل شده هیچ نگرانی در این حوزه نداریم.
وی با اشاره به پرونده‌های وارده به این نهاد در یک ساله گذشته، خاطرنشان کرد: از یک سال گذشته ۱۶ هزار ۳۷ ورودی و ۱۶ هزار ۴۷۸ خروجی با ۴۴۱ عملکرد مثبت پرونده داشتیم.
انجم‌روز عنوان کرد: همچنین ۱۲ هزار ۱۹۹ وروی دادگاه ها و خروجی ۱۲ هزار ۳۷۲ با عملکرد ۱۷۳ مورد بصورت مثبت بوده که نسبت به سال های گذشته عملکرد مثبتی داشته است.
وی افزود: ورودی شورای حل اختلاف ۱۱ هزار ۷۴۲ ورودی و ۱۱ هزار و ۵۵۵ خروجی و ۴۷ درصد از پرونده ها منتهی به صلح شده است.
انجم‌روز تصریح کرد: قوه قضایه به تنهایی نمی‌تواند در جهت پیشگیری از بسیاری از آسیب ها گام بردارد مردم و بسیاری از نهادها باید در این زمینه همکاری کنند تا مشکلات به حداقل برسد.