چهارمین یادواره ۹ شهید روستای دهپیش سفلی برگزار شد / تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، عصر دیروز پنجشنبه یکم تیرماه ۹۶، چهارمین یادواره ۹شهید‌ روستای دهپیش سفلی به همت حوزه سیدالشهدای رومرز، پایگاه شهید مدنی و شورای اسلامی و دهیاری دهپیش با حضور خانواده شهدا، مردم و مسؤلین برگزار شد.

پیش از شروع مراسم حمید امیری دبیر این یادواره و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهیدمدنی ضمن خیر مقدم به حضار از حضور آنان در این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

امیری گفت: روستای دهپیش با تقدیم ۹شهید از روستاهای شهیدپرور میانچیل است و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا علاوه بر ایجاد معنویت موجب یادآوری ایثار این عزیزان میشود.

وی افزود: این یادواره به نام شهیدان سردار عباس حسین زاده، شهریار غیبی شیروانی، مراد قنبرزاده، منصور و مسعود آزادآور، موسی محمدی زاده، حسن سیفعلی نسب، علی سالاری، ظهرعلی سرحدی ۹شهید روستا و همچنین شهید  غلامرضا سالاری  و جانباز شهید ابراهیم غیبی شیروانی برپا شده است.

دبیر یادواره همچنین از حضور امام جمعه محترم، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه جیرفت و سایر مسؤلین تشکر کرد.

 

سرهنگ پاسدار اسحاق توانایی فرمانده سابق سپاه ناحیه جیرفت در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم روزه دار گفت: پشتوانه نظام و انقلاب مردم بودند و انقلاب اسلامی با شتاب به پیش آمد
سرهنگ توانایی افزود: خیلی از مردمی که ما در کوچه و خیابان می بینیم، بدنهایشان دارای ترکشهایی از جنگ تحمیلی است و از دردهای جنگ رنج میبرند
وی بیان کرد:ما از همه تحریمها سربلند بیرون آمدیم و توانستیم بر همه دشمنان غالب شویم. پهپاد فوق مدرنی که آمریما برای جاسوسی از کشورها ساخته بود فرزندان در تحریم سپاه، در آن رخنه کردند و آنرا به زمین نشاندند و قدرت فرزندان این سرزمین را به دنیا نشان دادند.

فرمانده سابق سپاه جیرفت گفت: سپاه به عوامل تروریسم هشدار داد که انتقام سختی را خواهد گرفت که طی آن شش فروند موشک را به دیرالزور روانه کرد و مرکز تروریستها را منهدم کرد.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی ما با رهبری‌ نایب بر حق امام زمان (عج) و به برکت شهدا در حال حرکت است.

 

حجت الاسلام کرمی پور امام جمعه محترم شهرستان جیرفت ضمن دعوت مردم به حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: براساس آیات و روایات شهدا زنده هستند و عند ربهم یرزقونند و هنگام عبور از قبور شهدا به آنها سلام بدهیم.
حجت الاسلام کرمی پور بیان کرد: شهید ویژگیهایی دارد:
اول اینکه با اولین قطره خونش که بر زمین میریزد تمام گناهانش بخشیده میشود سپس در لحظه شهادت حوریان بهشتی سر شهید را در دامن میگیرند و دیگر اینکه لباس بهشتی بر بدن شهید پوشیده میشود و همچنین بهترین عطرها متعلق به شهید است ویژگی دیگر شهید اینست که جایگاه خودش را در بهش میبیند و نیز بهشت محل سیر و گردش‌ میشود و شهید اجازه دارد که در بهشت به سیر و گردش بپردازد.
ایشان بهترین چیز را شهادت در راه خداوند دانست و افزود: شهید در روز قیامت مقام شفاعت دارد و لغزشهای شهیددر قیامت پوشانده میشود و
تنها شهید است که آرزو میکند به دنیا برگردد تا دوباره شهید شود

امام جمعه جیرفت گفت: کاری کنیم که شهدا در یادواره های شهدا حاضر شوند. ما چه قدمی برای شهدا برداشتیم؟  فرض کنیم الان شهدا در مقابل ما حاضر شوند ما چه کاری برای آنها انجام داده ایم؟

وی‌ بیان کرد: شهدا با گناه کردن ما، ما را فراموش میکنند شهدا باید واسطه فیض واتصال ما به خداوند شود
حجت الاسلام کرمی پور افزود: شهدا در جامعه ی آلوده پای نمیگذارند و وقتی جامعه پاک شود‌ امام زمان (عج) هم به جامعه سر خواهد زد

وی در پایان گفت: شهدا یاران واقعی امام زمان (عج) هستند که در زمان ظهور همراه امام هستند.

 

یحیی کمالی پور نماینده محترم مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در این مراسم گفت: دوام هر نهضتی بسته به ارزشهای آن نهضت است وقتی نهضت عاشورا و دوام شیعه در طول تاریخ را نگاه میکنیم به ارزشهای این نهضت هاپی میبریم. یادها و یادواره ها نشان میدهند که امنیت امروز ما مدیون و مرهون خون شهداست.

نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد افزود: آنچه ما به عنوان مشکل و گرفتاری در جامعه داریم ناشی از فاصله گرفتن ما از ارزشهاست و ما باید در همه زمانها ولایتمدار باشیم.
کمالی پور بیان کرد: یکی از علل مشکلات اقتصادی و اختلاسهای میلیاردی این است که فرهنگ ایثار و شهدا کمرنگ شده است پس بیایم با شهدا پیمانی محکم و از سر اخلاص ببندیم چرا که در فردای قیامت همین شهدا هستند که شفیع  ما خواهند بود

وی در پایان ضمن دعوت از همه اقشار مردم با خاطره ای از اردوگاه موصل دو، آسایگاه هشت درباره اسیر قطع نخاعی فضایی معنوی و تاثیرگذار در مجلس ایجاد کرد.

چهارمین یادواره شهدای روستای دهپیش سفلی با مداحی برادر مرتضی دلیری همراه بود و در پایان این مراسم معنوی، روزه داران ضمن برگزاری نماز جماعت به صرف افطار پرداختند.