. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 26088 تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1396 | 22:10 ب.ظ

رئیس دانشگاه جیرفت خبر داد:

دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران در دانشگاه جیرفت برگزار می شود

به گزارش سایت کنارصندل، شاپور کوهستانی رییس دانشگاه جیرفت از‌ برگزاری دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران به مدت ۳ روز از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه سال جاری در دانشگاه جیرفت خبر داد. کوهستانی گفت: در این همایش استانداری کرمان، فرمانداری شهرستان جیرفت، ادارات کل، سازمان ها و ادارات جنوب و مرکز […]

به گزارش سایت کنارصندل، شاپور کوهستانی رییس دانشگاه جیرفت از‌ برگزاری دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران به مدت ۳ روز از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه سال جاری در دانشگاه جیرفت خبر داد.

کوهستانی گفت: در این همایش استانداری کرمان، فرمانداری شهرستان جیرفت، ادارات کل، سازمان ها و ادارات جنوب و مرکز استان و برخی وزارت خانه ها و سازمان های کشور مرتبط همکاری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: گروه باستان شناسی این دانشگاه به عنوان تنها گروه باستان شناسی استان و یکی از متولیان رسالت های باستان شناسی کشور، این ضرورت را احساس کرد تا در راستای پیشرفت های باستان شناسی منطقه این همایش را برگزار نماید.
وی با اشاره به اینکه اهمیت باستان شناسی جنوب شرق ایران بر کسی پوشیده نیست، افزود: سعی داریم تا با گردآوری اساتید و پژوهشگران عرصه باستان شناسی کشور و دنیا در این همایش بتوانیم ظرفیت¬های باستانی و تاریخی استان های کرمان ،هرمزگان و سیستان و بلوچستان را بهتر شناسایی نماییم.

رییس دانشگاه جیرفت در ادامه اضافه کرد:این همایش با وقفه ای ۱۷ ساله و طولانی نسبت به همایش اول برگزار خواهد شد.

دبیر علمی این همایش هم در ادامه این گفت وگو محور های اصلی این همایش را به شرح زیر بیان کرد: نتایج کاوش‌ها و بررسی‌های باستان‌شناختی صورت گرفته در منطقه، برهم‌کنش‌های فرهنگی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جنوب شرق ایرانن و همچنین تکنولوژی، معیشت و تجارت در باستان‌شناسی جنوب‌شرق ایران از مهمترین محورهای این همایش می باشند.

نصیر اسکندری خاطرنشان کرد: اساتید برجسته ای از دانشگاه های هاروارد، کمبریج، پنسیلوانیا، شیکاگو، دانشگاه¬های سوربن و لیون فرانسه، پادوا و بلونیا ایتالیا، توبینگن و برلین آلمان، پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، موزه ملی ایران، دانشگاه تهران ، شهید بهشتی و سایر دانشگاه های برجسته کشور در این همایش حضور دارند.
وی بیان کرد: این اساتید به زبان انگلیسی و فارسی در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت در ادامه گفت: فراخوان دریافت مقالات این همایش هم اکنون شروع شده است و تازمان برگزاری همایش ادامه خواهد داشت.

اسکندری افزود: در روز همایش نیز از کتاب علمی ارزشمندی که شامل مقالات علمی برتر این همایش می باشد، رونمایی می شود.
جنوب شرق ایران دارای آثار باستانی با قدمت هشت هزار ساله و همچنین مراکز تمدنی از جمله تپه های کنار صندل، شهر سوخته، و شهداد می باشد.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: تمدن جیرفت با قدمتی پنج هزار ساله یکی از قدیمی ترین تمدن های تاریخ بشری است و برگزاری همایش بین المللی باستان شناسی توسط دانشگاه جیرفت در این شهر، فرصتی برای معرفی توانمندی¬های تاریخی، گردشگری، فرهنگی و اقتصادی منطقه در سطح کشور و دنیاست.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =