افتتاح نمایشگاه فرش دستباف جنوب کرمان/تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ازآغاز به کار اولین نمایشگاه فرش دستباف جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، اولین نمایشگاه فرش دستباف جنوب کرمان در سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و با حضور داریوش سالاری معاون بازرگانی سازمان و رئیس اتاق اصناف شهرستان جیرفت و جمعی از مسئولین آغاز شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: این نمایشگاه از ۲۶ تیر ماه به مدت یک ماه در محل ساختمان شماره ۲ سازمان در شهرستان جیرفت آماده بازدید علاقه مندان می باشد.

وی افزود: ساعات کار نمایشگاه صبح ها از ۸ تا ۱۲ و عصرها نیز از ۵ تا ۵/۷ می باشد.

دکتر محمود اسکندری نسب بیان کرد: در این نمایشگاه ۷۰ اثر شامل انواع قالی، گلیم، تابلو فرش و جاجیم که توسط ۶۰ بافنده تولید شده اند، به نمایش در آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: ارزش ریالی آثار به نمایش گذاشته شده، بالغ بر یک میلیارد ریال می باشد.

دکتر اسکندری نسب افزود: پس از برگزاری این نمایشگاه، نمایشگاه تولیدات فرش دستباف شهرستان جیرفت نیز در همین محل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در جنوب کرمان ۲ هزار بافنده فرش فعالیت دارد و آثار ارزشمندی چون قالی گل سرخ اسفندقه، گلیم فرش امجزی و طرح های کرمانی و سنتی زیادی توسط این بافندگان تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین گفت: معرفی و ثبت ملی قالی گل سرخ اسفندقه و همچنین معرفی سایر آثار دستباف جنوب کرمان در سطح ملی و بین المللی جزو برنامه های اولویت دار این سازمان می باشد که توجه ویژه مسئولین را جهت اجرایی شدن نیازمند است.