. پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 26273 تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396 | 06:45 ق.ظ

آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کهنوج و دادستان شهرستان قلعه گنج برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل، روز گذشته طی احکامی جداگانه از سوی آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ، سجاد افشار منش به عنوان دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان قلعه گنج وسهراب سالاری به عنوان ریس دادگستری جدید شهرستان کهنوج منصوب شدند. آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کهنوج با حضور یدالله موحد […]

به گزارش سایت کنارصندل، روز گذشته طی احکامی جداگانه از سوی آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ، سجاد افشار منش به عنوان دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان قلعه گنج وسهراب سالاری به عنوان ریس دادگستری جدید شهرستان کهنوج منصوب شدند.
آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کهنوج با حضور یدالله موحد رئیس‌کل دادگستری استان کرمان برگزار و سهراب سالاری به عنوان رئیس جدید دادگستری کهنوج معرفی شد.
یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: از مهمترین وظایف دادستان مقابله با عوامل ناامنی و برخورد قاطع و بی‌رحمانه با اخلال کنندگان نظم و امنیت عمومی است.
وی به نقش دادستان در عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و گفت: از جمله مقاماتی که در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌توان ایفای نقش کند، دادستان است و این مقام قضائی به عنوان مدعی‌العموم و به نمایندگی از جامعه وظایف بسیار مهم و خطیری را عهده‌دار است.
موحد تصریح کرد: پاسداری از امنیت عمومی و دفاع از حقوق مظلوم از جمله وظایف مهم دادستان است و از جلوه‌های مهم حقوق عامه برخورداری توده‌های مردم و آحاد ملت از امنیت است.
وی ادامه داد: امنیت عنصر ارزشمندی است که می‌توان به جرأت آن را مساوی با زندگی دانست و نبود آن را برابر با فروپاشی زندگی انسان برشمرد.
رئیس کل دادگستری کرمان بیان داشت: وظیفه حاکمیت است که با همه امکانات قوای نظامی و انتظامی به دور از نگرش‌های سیاسی منافع گروهی و یا منطقه‌ای درصدد حفظ امنیت و آرامش جامعه بشری برای ایجاد یک زندگی سالم باشند.
وی با بیان اینکه امنیت گواراترین نعمت در زندگی است، گفت: همه باید قدردان این نعمت الهی که از برکات نظام جمهوری اسلامی و ثمره تلاش همه جان برکفان نیروهای مسلح و فرزندان این ملت است را بدانیم و در این مهم مشارکت کنیم.
موحد یادآور شد: امنیت ملی و داخلی توسط یک سازمان یا یک نهاد خاص تامین نمی‌شود، تدابیر امنیتی و اقدامات تامینی نیاز به مشارکت عمومی دارد.
وی افزود: از مهمترین وظایف دادستان مقابله با عوامل ناامنی و برخورد قاطع و بی‌رحمانه با اخلال کنندگان نظم و امنیت مردم است، اما به تنهایی قادر به انجام این وظیفه نیست.
موحد بیان داشت: دادستان زمانی در اجرای وظایفش موفق خواهد بود که سایر اعضای شورای تامین و نهادهای امنیتی انتظامی مقدتر و توانمند در کنارش قرار داشته باشند.

 

در مراسم تودیع ومعارفه هرکدام از دادستانها که  به صورت جداگانه در این دو شهرستان برگزار شد ازخدمات مسلم سالاری وعلی سالاری  دادستان سابق حوزه قضایی شهرستان قلعه گنج  و کهنوج قدردانی شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =