. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 26269 تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396 | 06:15 ق.ظ

تفاهم نامه راه اندازی رشته حمل و نقل بعنوان دومین شهر کشور در جیرفت، امضاء شد

به گزارش سایت کنارصندل، مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان ظهر دیروز در حاشیه امضای تفاهم نامه راه اندازی رشته حمل و نقل بعنوان دومین شهر کشور در جیرفت گفت: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان و مدیریت آموزش و […]

به گزارش سایت کنارصندل، مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان ظهر دیروز در حاشیه امضای تفاهم نامه راه اندازی رشته حمل و نقل بعنوان دومین شهر کشور در جیرفت گفت: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان و مدیریت آموزش و پرورش جیرفت منعقد شد که در سال تحصیلی جدید شاهد پذیرش دانش آموزان در رشته حمل ونقل خواهیم بود.

 

جمیلی با بیان اینکه آموزش و پروش نیروی انسانی متخصص و کارآمد از نیازهای حوزه حمل ونقل به ویژه در جنوب استان است افزود:یکی از ایجاد زیرساختهای مناسب برای پرورش نیروهای متخصص مدارس فنی و حرفه ای هستند که زمینه مناسبی برای ورود به حوزه دانشگاهی نیز محسوب می شود.

وی از جنوب استان کرمان بعنوان منطقه ای مستعد برای توسعه زیرساختهای حمل ونقل نام برد و گفت: ۱۰۳شرکت و موسسه حمل ونقل بار و مسافر در جنوب استان فعال است که با توجه ویژه دولت به بخش خصوصی زمینه مناسبی برای ورود دانش آموختگان رشته های حمل ونقل و راهداری به بازار کار وجود دارد.

 

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به کار خوب صورت گرفته برای راه اندازی و فعال شدن رشته حمل ونقل بعنوان دومین شهر در کشور در شهرستان جیرفت و جنوب استان کرمان از آمادگی این اداره کل برای تقویت راه اندازی این رشته در شهرستان جیرفت خبر داد و افزود: از تمامی ظرفیت مجموعه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان و بخش خصوصی برای کمک به فعال شدن رشته حمل ونقل استفاده خواهیم کرد.
در این نشست علی نژاد معاون دفترآموزشهای فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش هم گفت: شهرستان جیرفت بعنوان دومین منطقه یا شهرستان در کشور است که برای راه اندازی رشته حمل ونقل تفاهم نامه را امضا کرده ایم.

 

علی نژاد افزود: توسعه و تقویت آموزشهای فنی و حرفه ای رویکرد اصلی و کلان وزارت آموزش و پرورش است. وی بیان کرد: این رشته در راستای سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و فرمایش مقام معظم رهبری در توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سیاست اشتغال‌زایی و ارتباط بین آموزش‌ و پرورش و بازار کار با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان منعقد شد.

 

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان جیرفت هم در این نشست با تقدیر از مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان در مشارکت، اجرا و راه‌اندازی این رشته، گفت:با این تعامل سازنده خوش بین هستیم تحول خوبی در حوزه تعلیم و آموزش دانش آموزان حوزه حمل ونقل ایجاد خواهد شد.

 

احمد اسکندری نسب گفت: تمام زیر ساختهای آموزشی این رشته در تفاهم نامه دیده شده است که با توجه به پای کار بودن اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان از سال تحصیلی جدید اقدام به جذب دانش آموز در این رشته خواهیم کرد.

 

وی از دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در رشته حمل ونقل خواست با مشاوره لازم به معاونت متوسطه و فنی و حرفه ای مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جیرفت مراجعه کنند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + یازده =