“طرح ملی خادم” توسط جمعیت هلال احمر شهرستان رودبارجنوب اجرا میشود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، اسحاق آزادرخت رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رودبارجنوب با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی خادم با شعار «خانواده آماده، جامعه آماده» گفت: این طرح با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث، ارتقای توانمندی آن‌ها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در این شهرستان به اجرا در می‌آید.

 

آزادرخت در دیدار با امام جمعه این شهرستان گفت : طرح ملی خادم با شعار «خانواده آماده، جامعه آماده» و با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث، ارتقای توانمندی آن‌ها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در این شهرستان به اجرا در می‌آید، وی همچنین گفت: در اجرای طرح ملی خادم، افراد متخصص و آموزش دیده جمعیت هلال احمر به درب منازل مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه طرح ملی خادم در راستای تحقق شعار «خانواده آماده، جامعه آماده» کلید خورده است، تصریح کرد: در این طرح میزان آمادگی خانوارها با ۱۵شاخص از جمله وجود کیف اضطرار در خانواده‌ها، اطلاع از نقشه اضطرار خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم‌توان، وجود فرد آموزش دیده در خانواده، میزان آگاهی نسبت به اجزای ایمنی و سازه‌ای ساختمان، سنجیده می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رودبار افزود: در طرح ملی خادم به هر کدام از خانواده‌ها یک کد تعلق می‌گیرد و همچنین تغییرات سطح آگاهی امدادی خانوار در این مراجعات رصد می‌شود .
آزاد رخت خدمت به مردم را از وظایف جمعیت هلال احمر دانست و ادامه داد: کاهش خسارت‌های جانی مهم‌ترین رویکرد طرح ملی خادم محسوب می‌شود.

 
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه آموزش‌های این مرکز باید به صورت همگانی و با مشارکت سایر افراد جامعه و حمایت دولت انجام شود، ابراز کرد: این فرهنگ سازی منجر به کسب به نتایج مطلوب خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رودبارجنوب تاکید کرد: در طرح ملی خادم، نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر رودبارجنوب در دو مرحله به درب منازل مراجعه می‌کنند تا خانوارها از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند.
آزاد رخت به نقش ائمه جمعه و رسانه‌ها در آگاهی جامعه اشاره و اضافه کرد: ائمه جماعت ورسانه‌ها می‌توانند در طرح ملی خادم مشارکت داشته و مردم را از این طرح آگاه کنند.
دراین دیدار امام جمعه محترم شهرستان رودبار جنوب حجت السلام عباس گروهی با تقدیر و تشکر از جمعیت هلال احمر استان برای اجرای طرح خادم در سطح شهرستان ها گفت: ارتقای آگاهی مردم در برابر حوادث و بلایا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما امیدواریم شهروندان در اجرای این طرح نهایت همکاری و مشارکت را با مربیان هلال احمر انجام دهند.وی همچنین گفت:از ظریفت روحانیون در مساجد و تکایا و خطبه های نماز جمعه نیز در راستای تبیین اهداف جمعیت هلال احمر شهرستان در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح ملی می توان استفاده کرد.