. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 26355 تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 | 02:39 ق.ظ

باحضور مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، عطاپور فرماندار کهنوج و امام جمعه صورت گرفت :افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کهنوج

با حضور مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، عطاپور فرماندار کهنوج و امام جمعه صورت گرفت : افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کهنوج

  به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کهنوج با حضور  مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، عطاپور فرماندار کهنوج  و امام جمعه صورت گرفت :افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کهنوج   با دستور تلفنی مهندس چیت چیان  وزیر نیرو و با حضور مهندس جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی […]

 

به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کهنوج با حضور  مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، عطاپور فرماندار کهنوج  و امام جمعه صورت گرفت :افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کهنوج

 

با دستور تلفنی مهندس چیت چیان  وزیر نیرو و با حضور مهندس جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصفیه خانه فاضلاب کهنوج به بهره بردار رسید .

 

از نخست تصفیه‌ خانه فاضلاب کهنوج امروز با دستور تلفنی مهندس چیت چیان وزیر نیرو و  با حضور مهندس حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به بهره برداری رسید.

 

مهندس حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کهنوج گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب کهنوج جزء پروژه های بزرگ زیست محیطی است و با توجه به مشکلات کمبود آب در این شهرستان این پروژه در واقع به آب یک ارزش دیگر می دهد و موضوع حیات مجدد آب را تحقق می بخشد.

 

وی افزود:معضل کمبود آب در همه دنیا وجود دارد که علت آن، میزان کم بارش موثر، مناسب نبودن شرایط مطلوب آب و‌هواو تغییر اقلیم محیط زیست است و مسئله کمبود آب باید به یک باور عمومی تبدیل شود و مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند .

 

مهندس جانباز خاطر نشان کرد: با افتتاح این پروژه تعداد تصفیه خانه های افتتاح شده در دولت یازدهم به عدد ۳۹ رسید و تا چند روز آینده ۳ تصفیه خانه دیگر هم در کشور به بهره برداری می رسد .

 

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مورد برطرف کردن مشکلات کمبود آب در کهنوج گفت: در قالب دو طرح میان مدت انتقال آب از اطراف شهر کهنوج با حفر چاه و انتقال آب با کیفیت در دستور کار است و در قالب طرح بلند مدت هم موضوع نمک زدایی و انتقال آب را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم و تا افق ۱۴۲۵ مشکل جدی تامین آب در شهرستان کهنوج برطرف می شود .

 

ایشان در مورد مشکلات کمبود آب و کیفیت آب در روستا های کهنوج افزود: در جاهایی که کیفیت اب مطلوب نیست اجازه داده ایم از محل خرید تضمینی نسبت به نصب دستگاه های آب شیرین کن اقدام شود و توسعه دستگاه های آب و بسته بندی یکی دیگر از راهکار های برطرف کردن مشکلات آب در روستاهاست.

 

افشار منش امام جمعه شهرستان کهنوج نیز در آیین افتتاح این پروژه ضمن تبریک دهه کرامت گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرستان آب است که برای حل این  مشکل کارهایی خوبی انجام گرفته ولی مسئولین باید با اهتمام ویژه آن را پیگیری کنند.

 

ابوذر عطاپور فرماندار کهنوج گفت: شهرستان کهنوج اولین شهر در استان است که پروژه تصفیه خانه آب و فاضلاب در آن به بهره برداری رسیده است .

 

وی ضمن اشاره به فراهم بودن زیر ساخت های لازم برای توسعه شهری افزود: این شهرستان در حال توسعه، آمادگی لازم برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف را دارد .

 

رضا بهرامی مدیریت آب و فاضلاب شهرستان کهنوج در این مراسم گفت: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب کهنوج برای زیر پوشش قرار دادن جمعیتی معادل  ۲۸ هزار نفر آغاز شد که شامل احداث فاز نخست تصفیه‌ خانه فاضلاب کهنوج به ظرفیت ۷۵۲۰ متر مکعب در شبانه‌ روز، احداث خطوط انتقال و شبکه جمع‌ آوری فاضلاب کهنوج به طول ۹۱  کیلومتر، نصب ۳۵۲۰  رشته انشعاب فاضلاب احداث ۹۱ کیلومتر خط انتقال در شهر کهنوج است.

 

بهرامی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کهنوج دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت ۷۲۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز است و برای ساخت آن اعتباری معادل ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی گفت: فرآیند تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌ خانه به این صورت است که فاضلاب خام اول وارد برکه تثبیت شده و بعد از تثبیت فاضلاب  وارد برکه بی هوازی و بعد وارد برکه اختیاری می شود و از آنجا وارد برکه تکمیلی و در نهایت کلرزنی و‌گند زدایی می شود و برای مصارف کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: تصفیه‌خانه با هدف تولید پسآب با کیفیت مناسب و ملاحظات زیست محیطی برای مصارف کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار میگیرد.

 

در پایان این مراسم از زحمات مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان و همکارانشان با اهدا لوح سپاس و یادبود تقدیم شد.

انتشار دهنده:محمدعلی شاه محمدی

 



 



‍ باحضور مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، عطاپور فرماندار کهنوج و امام جمعه صورت گرفت :افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کهنوج

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 7 =