. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 26436 تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 | 17:53 ب.ظ

حسین مشایخی مسئول نهاد سیره رضوی جنوب استان کرمان خبر داد:

با حضور خدام حرم رضوی و به‌مناسبت دهه کرامت جشنواره “زیر سایه خورشید” در جیرفت برگزار می‌شود

به گزارش سایت کنارصندل، حسین مشایخی مسئول نهاد سیره رضوی جنوب استان کرمان اظهار‌ داشت: کاروان خدام حرم امام رضا‌(ع) برای سرکشی به مردم محروم و مستضعف و حضور در برنامه‌های دهه کرامت شب گذشته وارد جیرفت شد. مشایخی تصریح کرد: این کاروان با نام زیر سایه خورشید تا ۱۵ مرداد‌ماه جاری در جنوب کرمان […]

به گزارش سایت کنارصندل، حسین مشایخی مسئول نهاد سیره رضوی جنوب استان کرمان اظهار‌ داشت: کاروان خدام حرم امام رضا‌(ع) برای سرکشی به مردم محروم و مستضعف و حضور در برنامه‌های دهه کرامت شب گذشته وارد جیرفت شد.

مشایخی تصریح کرد: این کاروان با نام زیر سایه خورشید تا ۱۵ مرداد‌ماه جاری در جنوب کرمان حضور دارد و به بیش از۱۱ شهر جنوبی سفر کرده و در بین مردم حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه احیای ارزشها از رسالت‌های مهم این گروه است، افزود: همچنین زنده نگه داشتن یاد امام و شهدا به‌ویژه ارزش‌ها و آرمان‌های حضرت امام‌(ره)، سرکشی به محرومین، بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست و حضور سفرای امام رضا‌(ع) در خانه‌های محرومین و مستضعفین از جمله برنامه‌های این کاروان است.

وی با اشاره به اینکه ۸ خدام در کاروان جنوب حضور دارند، بیان کرد: این کاروان از روز شنبه و از مسیر بندرعباس وارد جنوب کرمان شدند و امروز در حال اجرای برنامه‌ها هستند.

مسئول نهاد سیره رضوی جنوب استان کرمان اظهار‌ داشت: برنامه رسمی در جنوب کرمان دوشنبه ۹ مرداد‌ماه جاری با استقبال مردم جیرفت شروع می‌شود.

وی عنوان کرد: این کاروان در شهرهای جیرفت، قلعه‌گنج، ساردوئیه، رودبار‌جنوب، کهنوج، جبالبارز، بلوک، اسماعیلیه و… حضور پیدا می‌کنند  و با مردم دیدار و گفتگو دارند

حضور خادمان و پرچم حرم رضوی در عنبرآباد.
مسئول ستاد احیاء سیره رضوی در جنوب استان کرمان همچنین در جلسه برنامه ریزی برگزاری جشن های دهه کرامت در عنبرآباد گفت: در دهمین سال برگزاری جشن های دهه کرامت با عنوان زیر سایه خورشید قرار داریم که این جشن ها به همت مردم عزیز هر سال باشکوه تمامتر برگزار می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۳۴ کشور و ۷۰۰ شهر در ایران، میزبان خدام آقا امام رضا(ع) در دهه کرامت می باشند.

ایشان ابراز داشت: ۶۰۰۰ برنامه در کل کشور در دهه کرامت برنامه ریزی شده که سهم شهرستان عنبرآباد برگزاری جشن باشکوه در سه نقطه این در شهرستان همچون: مسجد امام رضا(ع) حسین آباد، باغ آستان قدس در جهاد آباد و مسجد هادی آباد می باشد.

مشایخی همچنین گفت: به واسطه موقوفاتی که آستان قدس رضوی در شهرستان عنبرآباد دارد، مردم این شهرستان توقع ایجاد اردوگاه های فرهنگی و مذهبی دارند که با رایزنی صورت گرفته این درخواست به تایید تولیت محترم آستان قدس نیز رسیده است.

ایشان ابراز داشت: حرکات فرهنگی به اتفاق آحاد مردم شریف، در بلند مدت جواب خواهد داد.

ایشان ضمن تشریح برنامه های کاروان خدام حرم گفت: مراسم استقبال از خدام حرم مطهر ساعت ۸ صبح جمعه از مقابل کمیته امداد شهرستان بعد از دعای ندبه (قبور شهدای گمنام)صورت می گیرد.

وی افزود: بنابر هماهنگی صورت گرفته، این عزیزان دیدار با امام جمعه محترم و مسولین، دیدار با خانواده محرومین، تجلیل از خانواده معظم شهدا، شرکت در نماز جمعه، دیدار با نیروهای نظامی و انتظامی، شرکت در جشن مرکزی شهرستان را در دستور کار خویش دارند.

ایشان گفت: امسال ظرفیت های ملی در این حوزه ورود پیدا کرده اند تا مراسمات دهه کرامت به نحو احسن انجام شود.

همچنین در این جلسه اقای یزدان افشاری بعنوان رییس ستاد استقبال از خدام حرم شریف امام رضا(ع) و برگزاری مراسمات دهه کرامت انتخاب شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهار =