فرماندار جیرفت از ضرورت راه اندازی شهرک شماره ۳ جیرفت خبر داد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، روز گذشته احمد امینی روش فرماندار جیرفت در نشست با مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان گفت: در شهرستان جیرفت با توجه به وجود فرودگاه، پایانه و اداره گمرک و استاندارد در واقع زنجیره صادرات، کامل است و زمینه صادرات مطلوب محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان فراهم شده است.
وی افزود ایجاد شهرکهای صنعتی یکی از زیر ساخت‌هایی است که در رابطه با تولید، اشتغال و همچنین محقق شدن شعار سال میتواند نقش به‌سزایی داشته باشد.
امینی روش بیان کرد: به همت دولت تدبیر و امید امروز در شهرک های صنعتی جیرفت زیرساخت‌های مورد نیاز برای ورود سرمایه گذاران فراهم است.

فرماندار جیرفت افزود: با توجه به پتانسیل ها و  زیرساخت هایی از قببل گاز و راه آهن که در حال تکمیل شدن است، ضرورت دارد شهرک صنعتی شماره ۳جیرفت راه اندازی شود و بخش خصوصی مصمعنأ استقبال بیشتری برای ورود دارد.
مجید غفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان در این نشست گفت: طرح انتقال صنوف آلاینده و مزاحم این شهرستان به شهرک صنعتی در ۲ فاز برنامه ریزی شده است که در هر فاز ۵۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرها علاوه بر ارتقای بهداشت روانی جامعه به زیباسازی فضای محیطی کمک فراوان می‌کند.
وی به شهرک صنفی سیرجان بعنوان یک تجربه خوب در استان کرمان اشاره کرد و گفت: مجوز شهرک صنفی سیرجان به مساحت ۲۴۰ هکتار اخد شده و هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در این شهرک مستقر شده اند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان گفت: شهرک صنعتی بزرگ سیرجان در فاز اول به مساحت ۷۰۰ هکتار طراحی و اجرا شد که هم اکنون این شهرک یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی در کشور محسوب می شود از این رو می توان از تجربه این شهرک در استقرار صنوف جیرفت نیز استفاده کرد.
وی با اشاره به افزایش قیمت زمین در شهرک های صنعتی گفت: سود حاصل از فروش زمین شهرک های صنعتی برای راه اندازی زیرساخت ها استفاده می شود.
وی در ادامه به عملیات گازرسانی به شهرستان جیرفت هم اشاره کرد و افزود: قرارداد گاز رسانی شهرک صنعتی شماره یک با پیمانکار منعقد شده و تا پایان سال جاری این شهرک از نعمت گاز برخوردار خواهد شد.
غفاری افزود: طرح گازرسانی شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان هم در حال بررسی است و بزودی پیمانکار این طرح انتخاب و عملیات این طرح آغاز می شود.
همچنین مدیر شرکت شهرک های صنعتی جنوب کرمان هم در ادامه این جلسه گفت: ۲۵۸ فقره قرارداد واگذاری زمین در شهرک صنعتی شماره یک جیرفت منعقد شده است که از این تعداد ۱۹۳ واحد به بهره برداری رسیده و ۶۵ واحد هم در مرحله اجرای نصب سوله و تجهیزات است.
یحیی مالکی افزود: ۳۲۸ فقره قرارداد واگذاری زمین نیز در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت منعقد شده است که از این تعداد ۸۸ واحد به بهره برداری رسیده و ۲۴۰ واحد هم در مرحله اجرای نصب سوله و تجهیزات است.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد طرح های به بهره برداری رسیده، برای یکهزارو ۳۴۴ نفر در شهرک صنعتی شماره یک و یکهزارو ۱۴۲ نفر هم در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت اشتغالزایی کرده است.