. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 26558 تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1396 | 15:23 ب.ظ

سومین همایش اصلاح و تغییر الگوی کشت  در کهنوج  برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل، سومین همایش اصلاح و تغییر الگوی کشت محصولات پاییزه ی پنج شهرستان جنوبی استان  با حضور مسئولین سازمان جهاد کشاورزی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کهنوج فرمانداران و کشاورزان درکهنوج برگزار شد. دکتر موسوی رئیس سازمان در حاشیه برگزاری این همایش گفت : با اصلاح الگوی کشت محصولات علاوه بر تنظیم […]

به گزارش سایت کنارصندل، سومین همایش اصلاح و تغییر الگوی کشت محصولات پاییزه ی پنج شهرستان جنوبی استان  با حضور مسئولین سازمان جهاد کشاورزی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کهنوج فرمانداران و کشاورزان درکهنوج برگزار شد.

دکتر موسوی رئیس سازمان در حاشیه برگزاری این همایش گفت : با اصلاح الگوی کشت محصولات علاوه بر تنظیم بازار محصولات سبزی و صیفی کشت های پاییزه و مدیریت بهینه مصرف آب ، نیاز بازار و سود کشاورزان تامین می شود . وی افزود : با توجه به تجربه تلخ سال های گذشته که در اثر  کشت های بی رویه ،افزایش سطح زیر کشت و افزایش تولید با محدودیت کشش تقاضای بازار کشاورزان با افت شدید قیمت مواجه می شدند، از خود کشاورزان تقاضا کردیم  با الگوی کاشتی که  در سطح  وزارت جهاد کشاورزی  تهیه و به استان ها ابلاغ شده  است  و ما نیز آن را به برش شهرستانی و دهستانی رساندیم الگوی صحیح کشت را از این ابلاغیه ها انتخاب کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد:  با توجه به استقرار اتاق بازرگانی در جنوب کرمان  این اتاق به طور جدی نظارت بر عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی را در دستور کار دارد . وی با برشمردن موفقیت های حاصله در الگوی کاشت در دو سال گذشته از کشاورزان خواست با کشت محصولات جایگزین و تشکیل سندیکا های کشاورزی در ارائه محصولات به بازار با دولت همکاری کنند.

در این همایش کارشناسان بخش های مختلف در راستای بهینه سازی اصلاح الگوی کشت طرح ها برنامه های خود را در راستای حمایت از کشاورزان ارائه  کردند. گفتنی است این برنامه قبلا در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد با مشارکت فعال کشاورزان برگزار گردید و هدف از آن بهینه سازی تقویم و الگوی کاشت محصولات سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، هندوانه و خیار در منطقه جنوب کرمان می باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 6 =