مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از دیدار فعالان فرهنگی این منطقه با رهبر معظم انقلاب خبر داد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش خبری کنارصندل، نشست خبری حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اصحاب رسانه صبح امروز ( ۱۱ مرداد ) در محل سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

اسحاقی در این جلسه با اشاره به وظایف و سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: فعالیت های فرهنگی با برنامه ریزی و ساماندهی متمرکز، متناسب با قانون و بر اساس منظومه فکری حضرت امام رضوان الله علیه و مقام معظم رهبری تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعه ای از پازل فرهنگی است، ابراز داشت: پیگیری زیر ساخت های فرهنگی، جلب اعتماد نخبگان، توزیع عادلانه فرهنگی،چشم انداز روشن، توجه به مرجعیت فرهنگی از جمله مهم ترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اسحاقی عنوان داشت: بودجه های فرهنگی باید در جهت توسعه فرهنگ باشد از طرف دیگر رسانه یکی از قوی ترین ابزارها جهت ترویج و نهادینه کردن مفاهیم قرآنی، جریان سازی فرهنگی است.
به گفته وی عدالت فرهنگی، انتقال برنامه های فرهنگی به روستاها، فاصله گرفتن از کمی گرایی افراطی و همچنین جلوگیری از شکاف های فرهنگی از جمله مسائل مهمی است که باید به آنها توجه شود.

اسحاقی اظهار داشت: از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان می توان به برگزاری همایش تمدن جیرفت، پژوهش در زمینه کنترل خشم، برگزاری جشنواره ملی داستان های قرآنی، توزیع کتب ادعیه، نمایشگاه قرآن و عترت در حد بزرگ و باشکوه، راه اندازی نشریه قرآن عترت و صدور مجوز شورای توسعه فعالیت های قرآنی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان به کتابفروشی ها وام داده می شود، اضافه کرد: افتتاح انجمن سینمایی، خرید تجهیزات در حوزه سینما، راه اندازی موسسات آموزشی در زمینه تئاتر و راه اندازی مجتمع دیجیتال منوجان از جمله فعالیت های این اداره کل است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اضافه کرد: حمایت از مراکز دانش بنیان،
ایجاد انگیزه در میان نیروهای این اداره کل، اجرای ارکست ملی در آذر ماه، از جمله برنامه هایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است.

وی ادامه داد: ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در جهت تبیین فعالیت های فرهنگی در جنوب کرمان اختصاص داده شد است همچنین ۴۰ برنامه پیشنهادی از طرف این اداره کل به وزارتفرهنگ پیشنهاد شده است که ۱۳ برنامه از جمله جشنواره شهید شهسواری و همایش اسیب های اجتماعی تایید شده است.

اسحاقی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اقدام به تهیه تقویم فرهنگی این اداره کل کرده است که در آن افق و چشم انداز برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اشاره شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به تبعید مقام معظم رهبری در جیرفت و هچنین ظرفیت بالای جنوب کرمان در فعالیت های فرهنگی به دنبال فراهم شدن شرایطی جهت دیدار فعالان فرهنگی با مقام عظمای ولایت هستیم و امیدوار هستیم که این امر محقق شود.