آکادمی فوتبال شهید زحمتکشان جیرفت به صورت رسمی افتتاح شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، روز گذشته پنجشنبه ۱۲مردادماه با حضور وینگو بگوویچ مربی سابق تیم پرسپولیس و سرمربی فعلی تیم گل گهر سیرجان آکادمی فوتبال شهید زحمتکشان جیرفت به صورت رسمی افتتاح شد.

 

این نخستین آکادمی فوتبال در جنوب استان کرمان است که زیر نظر مربیانی چون احمد زحمتکشان، حسن سالاری و محمدعلی سالاری به مدت یکسال به آموزش اصولی فوتبال در رده های مختلف سنی در ورزشگاه تختی جیرفت مشغول به فعالیت است.

همچنین روز گذشته حدود‌ دویست نفر از فوتبالیستهای رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال از شهرهای جنوب کرمان زیر نظر بگوویچ و مسؤلان گل گهر به انجام تست پرداختند که نفرات برگزیده پس از موفقیت در دو مرحله دیگر، به عضویت تیم گل گهر در خواهند آمد.

 

در آخرین لحظات حضور بگوویچ در جیرفت سایت کنارصندل گفتگوی کوتاهی با وی داشت، بگوویچ گفت: متاسفانه سالهای سال است که استان کرمان یک تیم لیگ برتری ندارد و این حیف است با همه استعداد

حیف است که استان کرمان سهمیه ای در لیگ برتر نداشته باشد.

وی افزود: ما سال گذشته در تیم گل گهر تلاش‌های بسیاری را انجام دادیم به خاطر یک امتیاز ما نتوانستیم به لیگ برتر صعود کنیم.

بگوویچ گفت من با دعوت مسئولان این شهر و آقای بدخشان رئیس هیئت مدیره باشگاه گل گهر برای کشف استعدادهای فوتبالی در این شهر حضور پیدا کردم

سرمربی گل گهر اظهار داشت: سیرجان در مقابل سایر شهرهای استان در مسیر پیشرفت است و من همیشه گفتم که ایران در همه رشته های ورزشی دارای استعداد است.

بگوویچ گفت: در فصلی برای اینهمه جوان باید برنامه ای وجود داشته باشد من از همه شما سپاسگزارم که من را دعوت کردید به جیرفت، امروز در همین جیرفت استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد اما شرایط حداقلی کار برای جوانان و از نظر امکانات در این شهر چیزی من ندیدم و وجود ندارد مسئولان شهرستان باید کمک کنند به این مربیان، انگیزه را در این شهر بسیار خوب دیدم در بین جوانان.

وی بیان گرد: جیرفت با همین هوای گرم و امکانات حداقلی می تواند امتیازات خوبی بگیرد، فراموش نکنیم که ورزش تربیت کننده جوانان است و معجزه ورزش این است که می‌تواند جامعه را اصلاح کند.

سرمربی سابق پرسپولیس بیان کرد: امیدوارم بار دیگر که به جیرفت آمدم شرایط از این بهتر باشد، باید تبریک گفت به این مربیان که با این شرایط دارند فعالیت می‌کنند تاکید می کنم که بچه‌های بسیار با استعدادی را من اینجا دیدم وظیفه اصلی ما این است که با برنامه ریزی و ساماندهی این استعدادها در مسیر درست خود قرار گیرند، باید شرایط کاری بهتر از این برای مربیان فراهم شود در شهر جیرفت مربیان با استعدادی نیز وجود دارد که باید به آنها کمک شود تا بازیکنان برای تیم ملی از این جا تربیت شوند.

بگوویچ در پاسخ به سؤالی درباره قدمت و تاریخ جیرفت گفت: من درباره تاریخ قدیم ایران اطلاعات بسیار خوبی دارد مثل چغازنبیل خوزستان اما تمدن جیرفت را برای اولین بار است که میشنوم.
سرمربی گل گهر در جواب سوالی درباره اینکه اگر پیشنهادی از یک تیم جیرفتی داشته باشد آیا میپذیرد گفت: عمر فوتبالی من دیگر رو به آخر است و شاید بیشتر از دو سه آینده مربیگری نکنم و فکر نمیکنم که بتوانم در جیرفت حضور پیدا کنم.

وی در پایان درباره وضعیت امسال تیم گل گهر نماینده استان در لیگ آزادگان گفت: ما امسال تیم را خوب را بسته ایم ولی لیگ فرسایشی است و ما ۳۴ هفته بازی داریم و خیلی از اتفاقات ورزشی در اینجا خارج از زمین فوتبال اتفاق می‌افتد اما ما حداکثر تلاشمان را انجام خواهیم داد تا در پایان داد نتیجه مطلوبی را کسب کنیم