شعر رضوی با توجه به ارادت مردم به امام هشتم، جایگاه ویژه‌ای دارد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان، همزمان با شب میلاد ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) محفل شعر رضوی با حضور خدام و حاملین پرچم ملکوتی آن امام رئوف و سید حمیدرضا برقعی شاعر برجسته کشوری در محل صحن امام زاده سلطان سید احمد بخش ساردوئیه جیرفت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: جشنواره محفل شعر رضوی از لحاظ کمی و کیفی با شکوه خاصی برگزار شد که می توان اذعان داشت از برجسته ترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به شمار می آید که بحمدالله با رضایت خاطر همه شرکت کنندگان به کار خود خاتمه داد.

حسین اسحاقی هدف از برگزاری محفل شعر رضوی را بیان سیره امام رضا علیه السلام با زبان هنر دانست و اظهار داشت: در این محفل فضائل و مناقب امام رضا (ع)، شفاعت، تبرک، توسل، زیارت، معرفت، عبادت اهل بیت (ع)، تعلیم و تعلم، دنیا و آخرت و اخلاق و خردورزی در سیره اهل بیت (ع)، در بعدهای اجتماعی، فرهنگی، عقیدتی و اخلاقی و سایر بخش ها از جمله محورهایی بود که مورد توجه قرار داشت.

ایشان مطرح کرد: از دیگر برنامه های این محفل می توان به اجرای تئاتر خیابانی، سخنرانی و شعرخوانی شاعران جنوب استان کرمان، اشاره نمود که شاعران اشعاری را در منقبت امام رضا(ع)اخلاق و سیره ی امامان معصوم علیهم السلام قرائت نمودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان اظهار داشت: شاعران محلی نیز در این آیین در وصف حضرت امام رضا (ع)، با الفاظی رسا و زیبا در اشعار خود به فضائل و مناقب آن حضرت اشاره نمودند.

وی اظهار داشت: از مهمترین علل پایداری و استقبال بی نظیر مردم از این مراسم آئینی و مذهبی، بازتاب ارزش‌های انسانی، موهبت‌های الهی و مدح ائمه علیه السلام ماندگاری آنها در جامعه است.

اسحاقی مطرح کرد: شعر رضوی در تاریخ نظم و نثر ایران با توجه به ارادت مردم به امام هشتم جایگاه ویژه‌ای دارد و ترویج فرهنگ رضوی و آموزه‌های آن و کشف استعدادهای برتر پیرامون شعر رضوی می‌تواند در ترویج فرهنگ رضوی بسیار مؤثر باشد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان درصدد ترویج این فرهنگ در جامعه است.