بخش ام آر آی ،آی سی یو ،اوراژانس ۲و غربالگری سرطان به پرونده بیمارستان امام خمینی (ره) اضافه میشود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، شهین مشایخی سوپروایزر بخش تصویربرداری بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان جیرفت گفت: مرکز ام آر آی بیمارستان امام خمینی جیرفت در ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد و سه روز پس از افتتاحیه کارشناسان جهت آموزش و شروع به کار دستگاه ها در این مرکز حضور پیدا کردند و باید دو مرحله دیگر جهت آموزش به پرسنل مرکز ام آر آی حضور داشته باشند و در نهایت به لطف خداوند این مرکز درمانی کار خود را آغاز کند و باری از دوش بیماران که برای ادامه درمان و معالجه و تصویربرداری به شهرستان بم و استان میروند، برداشته شود.

وی افزود : عمده ترین مشکل پیش رو عدم قرارداد های بیمه ای است که هنوز هیچ شرکت بیمه ای با بیمارستان قرارداد نبسته و ضمن اینکه ریاست بیمارستان و دیگر مسئولان علوم پزشکی شهرستان پیگیر کار هستند ولی هنوز در این باره به نتیجه مطلوب نرسیده ایم و نامه ای از کمیته هم‌سویی بیمه ها به بیمارستان ابلاغ نشده است.

مشایخی با بیان اینکه نداشتن قرارداد بیمه ای نارضایتی مردم را همراه دارد افزود: روزانه ۱۷ بیمار به مرکز مراجعه کرده و کل هزینه را به صورت آزاد پرداخت می نمایند.

مشایخی گفت نوبت دهی بصورت حضوری انجام میشود و درصورت مراجعه زیاد حداکثر زمان نوبت دهی دوهفته میباشد که در مقایسه با یک یا دوماه منتظر ماندن در صف نوبت دهی مراکز ام آر آی دیگر شهرستان ها رضایت مندی بیمار را دنبال دارد.

مسئول مرکز ام آر آی بیمارستان امام خمینی جیرفت با توجه به توان بالای نیروهای بومی شهرستان بیان کرد: کلیه پرسنل و پزشک این مرکز بومی میباشند و تمامی پرسنل کارشناس رادیولوژی هستند.

وی در ادامه افزود: مرکز ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره)  جیرفت یک مرکز مجهز میباشد و دیگر نیاز نیست بیماران جهت ادامه درمان به کرمان و بم مراجعه کنند و از مسئولین شرکت های بیمه ای تقاضا داریم هرچه سریعتر جهت رفع مشکل اقدام نمایند تا شاهد رضایت مندی مردم عزیز مناطق جنوب کرمان باشیم.

در همین خصوص دکتر قاسم شمس رئیس معاونت درمان و آموزش پزشکی شهرستان جیرفت گفت:
طبق قوانین مقرر شده با اداره بیمه ها متاسفانه پروانه بهره برداری بخش ام آر آی در پرونده بیمارستان امام خمینی که از زمان ساخت این بیمارستان چندین سال میگذرد ذکر نشده بود.
وی افزود: باتوجه به اجرای طرح تحول سلامت کلیه مسئولین بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی دست به دست هم دادیم تا بخش ام آر آی , آی سی یو,بخش غربالگری سرطان و اورژانس ۲ ,که در حال تکمیل است را به پرونده بیمارستان امام خمینی اضاف کنیم.
قاسم شمس با توجه به نیاز مردم جنوب کرمان به خدمات درمانی بیشتر گفت: با کمک دولت خدمت گذار و زحمات مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و همچنین یک سری امکانات توانستیم مرکز ام آر آی بیمارستان امام خمینی جیرفت را راه اندازی کنیم.
وی با بیان سختی های راه و تلاش های بی وقفه همکاران خود گفت:مدت دوماه قبل از اینکه ساختمان این مرکز تکمیل شود دستگاه ام آر آی را در سایت مخصوص و جایگاه خاصی نگه داری کردیم و دستگاه در کنار ساختمان مرکزی روشن بود

 

وی همچنین بیان کرد قدرت دستگاه بسیار بالاست و دستگاه ام آر آی هرگز نباید خاموش شود و ما دستگاه را دو ماه روشن نگه داشتیم تا ساختمان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
رئیس معاونت درمان و آموزش پزشکی جیرفت گفت: با وجود پشت سر گذراندن مشکلات فراوان برای بهره برداری مرکز ام آر آی جیرفت عمده ترین چالشی که پیش رو داریم مشکل عدم قرارداد بیمه ای می باشدـکه با وزارت خانه صحبت شده تا بخش ام آر آی ، آی سی یو ، بخش اورژانس ۲ و بخش غربالگری سرطان را به پروانه بیمارستان اضاف کنند تا ضمن برطرف کردن رفع مشکل کنونی درآینده نیز دچار مشکل نشویم.
وی ضمن تشکر از زحمات دکتر جعفری رئیس اداره کل بیمه های اداره سلامت افزود:باید بخش ام آر آی در پروانه بیمارستان ذکر شود تا به کمیته همسویی بیمه‌ها ابلاغ کنیم و لازم به ذکر است که ما درخواست خود را قبل از فروردین ماه سال جاری به اداره بیمه سلامت ابلاغ کردیم وهنوز زمان زیادی تا دریافت قرارداد بیمه این مرکز احتیاج داریم.و از ریاست اداره کل بیمه های اداره سلامت تقاضا داریم باهمکاری های خود این زمان ممکن را به حداقل برسانند تا بتوانیم باری از مشکلات مردم جنوب کرمان را برطرف کنیم.