. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 27077 تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1396 | 21:06 ب.ظ

راست قامتان جاودانه تاریخ

  نزدیک به چهار دهه از عمر سرشار از شکوه انقلاب اسلامی می گذرد. انقلابی که از همان روزهای نخست با اعلام برائت از زورگویان و مستکبران جهانی، بوی نور، مهر و امید را به ستم دیده گان و مظلومین جهان نشان داد. صفحات تاریخ انقلاب اسلامی را که ورق بزنیم، شاهد اتفاق های تلخ […]

 

نزدیک به چهار دهه از عمر سرشار از شکوه انقلاب اسلامی می گذرد. انقلابی که از همان روزهای نخست با اعلام برائت از زورگویان و مستکبران جهانی، بوی نور، مهر و امید را به ستم دیده گان و مظلومین جهان نشان داد. صفحات تاریخ انقلاب اسلامی را که ورق بزنیم، شاهد اتفاق های تلخ و شیرین فراوانی خواهیم بود. اتفاقاتی که سازنده فرهنگ این ملت و باعث بیشتر شدن انسجام و وحدت همه ی آحاد جامعه در برابر قدرت های مغرور و مستکبر جهان شده است. در چنین روزهایی اقدام ددمنشانه و سرشار از کین منافقان باعث شهادت دو شخصیت برجسته و فداکار انقلاب اسلامی شهید محمد علی رجایی و شهید حجت السلام دکتر باهنر شد.

 

سلوک و منش بزرگان و برگزیدگان هر جامعه ای الگوی مناسبی برای شیوه رفتار نسل آینده خواهد بود.
به همین مناسبت هفته ی اول شهریور ماه به عنوان هفته ی دولت نامگذاری شده است. به این علت که دولت شهید رجایی نخستین دولتی بود که پس از حاکمیت لیبرال ها بر سرکار آمد و نهایت تلاش و کوشش خود را برای پیش بردن اهداف و خدمت به آرمان های انقلاب اسلامی به کار بست و در آخر شهید همین راه مقدس شد.
در طی این هفته، دولت مردان به تشریح عملکرد و دستاورد های خود در زمینه های مختلف، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی می پردازند و مردم بیشتر با دستاورد ها و عملکرد دولت آشنا می شوند.
در زیر فرازی از صحبت های رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره شهید رجایی و شهید باهنر می آوریم تا از خلال این صحبت های گرانبها بیشتر از پیش به شخصیت و ویژگی های بی نظیر این بزرگ مردان جاودانه ی انقلاب اسلامی پی ببریم.
پیام امام رحمه الله: ملتی که قیام کرده است در مقابل همه قدرت های عالم، ملتی که برای اسلام قیام کرده است، برای خدا قیام کرده است، برای پیشرفت احکام قیام کرده است، این ملت را با ترور نمی شود عقب راند. گرچه خود واقعه و خود این افرادی که شهید شده اند، در نظر همه ما عزیز و ارجمندند. آقای رجایی و آقای باهنر هر دو شهیدی هستند که با هم در جبهه های نبرد با قدرت های فاسد هم جنگ و هم رزم بودند. مرحوم رجایی به من گفتند که من بیست سال است که با آقای باهنر همراه بودم و خدا خواست که با هم از این دنیا به سوی او هجرت کنند.
رهبر معظم انقلاب: شهید باهنر، مرد بی تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج او چه می گذرد. وی یکی از متفکرین و تئوریسین ها و ایدئولوگ های انقلاب بود. نوشته های زیادی داشت و کتاب های زیادی را تنظیم کرده بود. ارتباطات نزدیکی با شهید مطهری و شهید بهشتی داشت و هر دوی اینها، برای عظمت فکری و قدرت تفکر عملی او ارزش زیادی قائل بودند. نقش شهید رجایی و باهنر در افشا نمودن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی صدر، بسیار برجسته بود. البته شهید رجایی در درجه اول و بعد هم شهید باهنر در این مورد نقش داشتند. شهید رجایی با صبر خود و متانت و حوصله عظیم و با قبول دردها و رنج های قلبی و غیر قابل افشایی که داشت، توانست ـ با تعبیر خود من ـ با نرمش قهرمانانه ای، بنی صدر خائن را افشا و رسوا کند و به زمین بکوبد.

 

« محمدرضا براهام »

مدیر مسئول نشریه لوار

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =