۳ طرح کشاورزی در شهرستان جیرفت به بهره برداری رسید


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، صبح امروز ۳ طرح کشاورزی همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در جیرفت افتتاح و به بهره برداری رسید.

مهندس علی سالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت در حاشیه افتتاح طرح های هفته دولت در این شهرستان اظهار داشت: یک طرح آبیاری طرح فشار با برای ۳۸ هکتار که ۳۶ هکتار آن قطره ای و دو واحد بارانی به بهره برداری رسید.
وی اعتبار این طرح را ۲۶۲ میلیون تومان دانست وو تصریح کرد: این مهم از محل اعتبارات توسعه ملی تامین شده است.
سالاری افزود: همچنین یک باغ خرمای پیارم کهه مناسب بازارهای صادراتی است در این منطقه افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی تصریح کرد: این باغ برای تغییر ارقام اقتصادیی و همچنین از ارقام کشت بافتی که یک تکنولوژی جدیدی هست استفاده شده است.
سالاری بیان کرد: این طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیونن تومان که ۲۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از یارانه پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه یک باغ ۲۰۰ اصله لیمو ترشش پرشین لایم به بهره برداری رسید، تصریح کرد: ارقام قبلی بسیار حساس به بیماری جاروک بودن که این مهم را جایگزین کردیم که بسیار مناسب است.
سالاری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ هکتار اجراا شده است، بیان کرد: نهال به اندازه کافی نداریم و این باعث کند شدن روند جایگزین شده است.
وی با تاکید بر اینکه اولین گلخانه تولید نهال جنوبب شرق کشور در جیرفت راه اندازی شده است، اظهارداشت: این گلخانه با ظرفیت ۱۰۰ هزار اصله نهال در سال از انواع مرکبات در حال انجام کار است که نهال پرشین لایم نیز در این گلخانه موجود است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت بیان کرد: با توجه به ظرفیت منطقه یک گلخانه نهال مرکبات دیگر نیز در حال انجام کار برای راه اندازی است.
سالاری بیان کرد: طرح های بسیار زیادی در حوزهه کشاورزی برای بهره برداری و اجرا در دست اقدام است.