. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 27596 تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1396 | 06:11 ق.ظ

انتخاب شهردارجیرفت و بالا گرفتن تنش ها

به گزارش سایت کنارصندل، این روزها خبرهای زیادی از شورای اسلامی شهر جیرفت پیرامون انتخاب شهردار برای یک دوره چهارساله جیرفت به گوش می رسد، دوره ای چهارساله که فی النفسه میتواند جیرفت را به توسعه ای نسبی برساند و یا باعث در جا زدن توسعه شهری جیرفت گردد. انتخاب فردی برای سمت شهرداری جیرفت […]

به گزارش سایت کنارصندل، این روزها خبرهای زیادی از شورای اسلامی شهر جیرفت پیرامون انتخاب شهردار برای یک دوره چهارساله جیرفت به گوش می رسد، دوره ای چهارساله که فی النفسه میتواند جیرفت را به توسعه ای نسبی برساند و یا باعث در جا زدن توسعه شهری جیرفت گردد.

انتخاب فردی برای سمت شهرداری جیرفت از این حیث اهمیت فراوان دارد که جیرفت دوره گذار به توسعه را طی می کند.

شهر جیرفت با توجه به گسترش فضای شهری و افزایش جمعیت شهر نشین و کمبود زیر ساخت ها و مشکلات فراوان و قرار گرفتن در نقطه ای مهم و استراتژیک در جنوب استان و از آنجایی که جنوب داعیه داری استانی نو را دارد بسیار مهم می باشد. از این رو انتخاب فردی که این مهمات را توجه کرده و به آمال و آرزوهای شهروندان جیرفتی و جنوبی جامعه عمل بپوشاند مهم است.

 

در فضای مجازی و کانال ها و جراید خبری و تحلیلی اخبار فراوان و توام با شایعات کثیری همه روزه به گوش شهروندان می رسد ؛ در گروه ها و محفل های مجازی نیز بحث انتخاب شهردار و افراد کاندیدای این پست داغ داغ است و بحث ها پیرامون آن به مراتب داغ تر.

بازار شایعه و تخریب نیز گرما و حرارت خود را دارد و هنوز متاسفانه این بازار رونق دارد..

در چنین شرایطی و با توجه به اهمیت انتخاب شهردار ؛پروسه انتخاب شهردار از میان کاندیداهای داعیه مند این پست بسیار مهم شده و روندی تنش زا را شکل دهی کرده است.

گذشته از شایعات و تخریب ها ؛ انگار تنش ها در صحن پارلمان شهری و فی ما بین نمایندگان نیز بالا گرفته است مانند آنچه که در فضای مجازی حامیان کاندیداها بدان مشغول اند.

 

اوایل بامداد امروز خبری مبنی بر قطعی شدن انتخاب شهردار با اکثریت آرا توسط شورای شهر به وسیله سخنگوی شورا منتشر شد که حاکی از انتخاب حسین زاده به عنوان شهردار قطعی بود.

لحظاتی بعد دو خبر مبنی بر تکذیب خبر سخنگوی شورا توسط دو عضو شورای شهر منتشر شد که انتخاب قطعی حسین زاده به عنوان شهردار را تکذیب کرده و انتخاب شهردار را هنوز قطعی نمی دانستند.

چند دقیقه پس از این تکذیب یکی دیگر از اعضای شورا تکذیب آن دونفر از اعضای شورا را تکذیب کرد و گفت که حسین زاده به اتفاق آرا به شهرداری برگزیده شده است.

هنوز از این تکذیب پشت آن تکذیب چند دقیقه ای نگذشته بود یکی دیگر از اعضای شورا خبر تکذیب بر تکذیب آن دو عضو شورا را تکذیب کرد و فرمود تکذیب آن دو عضو شورا درست بوده و حرف انتخاب حسین زاده به عنوان شهردار را تکذیب کرد.

 

خلاصه تا کنون تکذیب در تکذیب عجیبی شده و هنوز مشخص نیست آیا حسین زاده شهردار شده یا تکذیب شده ؟

 

اما مساله مهم این است که آنچه معلوم است تنش ها در صحن شورا بالا گرفته و تا به امشب رسانه ای نشده بوده است و اینکه اگر سخنگو و رئیس شورا می گویند که شهردار با اتفاق آرا انتخاب شده چگونه سه عضو شورا پشت سر هم تکذیب می کنند و آنرا رد می نمایند ؟!

آنچه که مهمتر است این است که شهروندان توقع دارند شورا بدون تنش و با یک دستی و همراهی هم فردی را جهت تصدی پست شهرداری انتخاب کنند و تا لحظه ای که انتخاب قطعی نشده از بازیسازی و جو سازی رسانه ای و انچه که در علم رسانه با عنوان تکنیک خبر را وسط بیانداز…. بپرهیزند و خبری را جهت سنجش اذهان عمومی و دیدن واکنش ها منتشر نسازند.

شهروندان منتظر رای رسمی و انتخاب قطعی شهردار می باشند و به هیچ وجه دوست ندارند که تنش های صحن پارلمان شهری را در زندگی و سطح جامعه مشاهده کنند.

منتظر خبر رسمی و قطعی خواهیم بود.

فرشید محمودی

نظرات بینندگان:

  1. محمد گفت:

    سلام
    حسین زاده برای شهردارشدن جیرفت بسیار کوچک است وناتوان

  2. محمد گفت:

    موافقم که حسین زاده بسیار تا بسیار برای جیرفت کوچک است

  3. بهار گفت:

    خدا ازتون نگذره که به هر طریقی میخوانی بیت المال را باهم کش بالا کنین

  4. سینا گفت:

    طرف با هر گندکاری و حقه ای رای آورده و حالا انتخابش شده حسین زاده!!؟
    آخه این مردم بدبخت چه گناهی کردن که تو ÷میخوایی ۴سال دیگه بری مجلس!!!
    خجالت داره به خدا

  5. یوسف بهادر گفت:

    متاسفانه شهرداری شده ارث خانوادگی و هر کی اینو بدست بیاره دیگه برنده میدان میشه بخاطر همین هم هست که با تمام توانشون دارن تلاش میکنند که نماینده خودشون وارد بشه و اصلا ملاحظه شهر و برایند این عملشان را در منطقه و حتی استان را نمیکنند . انتخاب شهردار فی الواقع یک امر مهمی است که باید بر اساس معیارهای خاص یک شهردار صورت بگیرد . انچه که مهم است الان بجای دیدن نقاط قوت یک شخص ما دائم بدنبال پیدا کردن نقاط منفی ان شخص میباشیم تا بلکه راهی پیدا کنیم رقبا را از صحنه خارج کنیم . گویا نه اعضای شورای شهر نمیدانند نه خود کاندیداهای شهرداری که وظیفه مهمی را باید بر عهده داشته باشند و ان هم ابادانی و توسعه منطقه جیرفت و سربلندی این منطقه در استان میباشد استانی که دائم بدنبال تفرقه انداختن در منطقه جنوب است تا شاید زمانی از استان شدن جیرفت را به تاخیر بیاندازد و الحق که اقایون منتخب شهر کمک شایانی به این امر مینمایند . در انتخاب یک شهردار خوب باید این نکته را توجه کرد که ایا شهردار جدید پتانسیل گذر از بحرانها را دارا می باشند ایا قادر به پاسخگویی حجم بالای مشکلات مردم منطقه میباشد و بسیاری مسائل دیگر .
    پیشنهاد بنده به این اعضای محترم اینست که بجای گروه بازی و تیم بازی بدنبال فرد واحدی باشند که بتواند جیرفت را حتی برای اندکی به توسعه و ابادانی نزدیک کند و اگر کطی هم انتخاب شده همه متفق القول از این شخص حمایت کنند تا بدون دغدغه ایشان بتوانند مشکلات منطقه را بررسی و رفع نمایند .
    به امید ابادانی و توسعه و پیشرفت استان سبزواران

  6. ناشناس گفت:

    قطعا شورا شهر هر کسی را که به عنوان شهردار انتخاب کند چه خوب و چه بد این انتخاب به پای مردم نوشته میشود چون مردم جیرفت نباید به اعضای قبلی شورا با تفکر قبلی رای میدادند باید به افراد جوان و با تفکر نو رای میدادند

  7. ... گفت:

    حسین زاده برای شهر جیرفت خیلی خیلی خیلی کوچک است، تعجب میکنیم شورای جیرفت و مخصوصا برادران اصولگرا چرا دست گذاشته اند روی این گزینه که اغلب مردم رضایتی از او ندارند. اصلا کاش شهردار را شورا انتخاب نمیکرد مانند سابق استانداری انتخاب میکرد. اعضای شورایی که خود هیچ یک متخصص شهرسازی نیستند چگونه شهردار شهر را انتخب کنند.

  8. ناشناس گفت:

    خیانت در امانت کردن آقایان

  9. ناشناس گفت:

    با سلام و احترام
    با عرض تاسف جهت اخباری که پخش شده و انشالا که کذب باشد کسانی که به این انتخاب رای مثبت داده اند باید بدانند که خیانت در امانت کرده اند خود آت ها میدانند حسین زاده مرد میدان جیرفت نیست قطعا پشت پرده ننگین این انتخاب روزی رو میشود و انشالا روزی باشد که خیانت کاران به این شهر نشان دار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =