انتخاب شهردارجیرفت و بالا گرفتن تنش ها


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، این روزها خبرهای زیادی از شورای اسلامی شهر جیرفت پیرامون انتخاب شهردار برای یک دوره چهارساله جیرفت به گوش می رسد، دوره ای چهارساله که فی النفسه میتواند جیرفت را به توسعه ای نسبی برساند و یا باعث در جا زدن توسعه شهری جیرفت گردد.

انتخاب فردی برای سمت شهرداری جیرفت از این حیث اهمیت فراوان دارد که جیرفت دوره گذار به توسعه را طی می کند.

شهر جیرفت با توجه به گسترش فضای شهری و افزایش جمعیت شهر نشین و کمبود زیر ساخت ها و مشکلات فراوان و قرار گرفتن در نقطه ای مهم و استراتژیک در جنوب استان و از آنجایی که جنوب داعیه داری استانی نو را دارد بسیار مهم می باشد. از این رو انتخاب فردی که این مهمات را توجه کرده و به آمال و آرزوهای شهروندان جیرفتی و جنوبی جامعه عمل بپوشاند مهم است.

 

در فضای مجازی و کانال ها و جراید خبری و تحلیلی اخبار فراوان و توام با شایعات کثیری همه روزه به گوش شهروندان می رسد ؛ در گروه ها و محفل های مجازی نیز بحث انتخاب شهردار و افراد کاندیدای این پست داغ داغ است و بحث ها پیرامون آن به مراتب داغ تر.

بازار شایعه و تخریب نیز گرما و حرارت خود را دارد و هنوز متاسفانه این بازار رونق دارد..

در چنین شرایطی و با توجه به اهمیت انتخاب شهردار ؛پروسه انتخاب شهردار از میان کاندیداهای داعیه مند این پست بسیار مهم شده و روندی تنش زا را شکل دهی کرده است.

گذشته از شایعات و تخریب ها ؛ انگار تنش ها در صحن پارلمان شهری و فی ما بین نمایندگان نیز بالا گرفته است مانند آنچه که در فضای مجازی حامیان کاندیداها بدان مشغول اند.

 

اوایل بامداد امروز خبری مبنی بر قطعی شدن انتخاب شهردار با اکثریت آرا توسط شورای شهر به وسیله سخنگوی شورا منتشر شد که حاکی از انتخاب حسین زاده به عنوان شهردار قطعی بود.

لحظاتی بعد دو خبر مبنی بر تکذیب خبر سخنگوی شورا توسط دو عضو شورای شهر منتشر شد که انتخاب قطعی حسین زاده به عنوان شهردار را تکذیب کرده و انتخاب شهردار را هنوز قطعی نمی دانستند.

چند دقیقه پس از این تکذیب یکی دیگر از اعضای شورا تکذیب آن دونفر از اعضای شورا را تکذیب کرد و گفت که حسین زاده به اتفاق آرا به شهرداری برگزیده شده است.

هنوز از این تکذیب پشت آن تکذیب چند دقیقه ای نگذشته بود یکی دیگر از اعضای شورا خبر تکذیب بر تکذیب آن دو عضو شورا را تکذیب کرد و فرمود تکذیب آن دو عضو شورا درست بوده و حرف انتخاب حسین زاده به عنوان شهردار را تکذیب کرد.

 

خلاصه تا کنون تکذیب در تکذیب عجیبی شده و هنوز مشخص نیست آیا حسین زاده شهردار شده یا تکذیب شده ؟

 

اما مساله مهم این است که آنچه معلوم است تنش ها در صحن شورا بالا گرفته و تا به امشب رسانه ای نشده بوده است و اینکه اگر سخنگو و رئیس شورا می گویند که شهردار با اتفاق آرا انتخاب شده چگونه سه عضو شورا پشت سر هم تکذیب می کنند و آنرا رد می نمایند ؟!

آنچه که مهمتر است این است که شهروندان توقع دارند شورا بدون تنش و با یک دستی و همراهی هم فردی را جهت تصدی پست شهرداری انتخاب کنند و تا لحظه ای که انتخاب قطعی نشده از بازیسازی و جو سازی رسانه ای و انچه که در علم رسانه با عنوان تکنیک خبر را وسط بیانداز…. بپرهیزند و خبری را جهت سنجش اذهان عمومی و دیدن واکنش ها منتشر نسازند.

شهروندان منتظر رای رسمی و انتخاب قطعی شهردار می باشند و به هیچ وجه دوست ندارند که تنش های صحن پارلمان شهری را در زندگی و سطح جامعه مشاهده کنند.

منتظر خبر رسمی و قطعی خواهیم بود.

فرشید محمودی