. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 27620 تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1396 | 14:16 ب.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

فعالیت سه مرکز آموزش بهورزی در جنوب کرمان/ بهورزان پیشگامان عرصه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: بهورزان با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم و کسب رضایت الهی خدمت میکنند.     به گزارش کنارصندل به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت،دکتر ایمان قاسم زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۱۲ […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: بهورزان با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم و کسب رضایت الهی خدمت میکنند.

 

 

به گزارش کنارصندل به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت،دکتر ایمان قاسم زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۱۲ شهریور به عنوان روز بهورز و ضمن تبریک این روز به ایثارگران این عرصه اظهار داشت: بهورزان با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم و کسب رضایت الهی خدمت میکنند، تلاش‌ بهورزان‌ در دور افتاده ‌ترین ‌روستاها موجب‌ می ‌شود خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستائیان ‌ارایه‌ گردد.

وی با بیان اینکه بهورزان پیشگامان عرصه سلامتی هستند، عنوان داشت: با هدف ارائه خدمات به بیماران روستایی خانه های بهداشت راه اندازی شد و بهورزان به عنوان کادر متخصص در خانه های بهداشت تربیت شدند که کاهش میزان مرگ و میردر روستاها، آموزش مادران، واکسیانسیون کودکان، خدمات بهداشت محیط و … از جمله مهمترین خدمات بهورزان است.

دکترقاسم زاده با اشاره به فعالیت ۳۲۹ خانه بهداشت در هفت شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در حال حاضر ۵۳۵ بهورز در این خانه بهداشت ها در راستای ارائه خدمات بهداشتی و بهبود وضعیت سلامت مردم خدمت میکنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم افزایش ارائه خدمات بهداشتی در راستای تحقق اهداف طرح تحول سلامت در حال حاضر آگهی جذب ۱۱۴ بهورز در جنوب کرمان داده شده است که متقاضیان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سه مرکز آموزش بهورزی در شهرستان های جیرفت، کهنوج و عنبرآباد فعال هستند، گفت: ۱۰۶ بهورز در پایه دوم در حال تحصیل در این مراکز هستند که تا ۹ ماه دیگر با اتمام دوره آموزشی در خانه های بهداشت جنوب کرمان به مردم منطقه خدمت رسانی میکنند.

وی با بیان اینکه ۱۸ مربی در اموزشگاه های بهورزی جنوب کرمان تدریس میکنند، عنوان داشت:  پستهای مصوب بهورزی در جنوب کرمان ۸۶۲ پست است که در راستای تحقق این هدف علاوه بر به کار گیری فارغ التحصیلان مراکز بهورزی و جذب اخیر بهورز طی پنج سال اینده ۱۰۷ بهورز دیگر در جنوب کرمان به کار گرفته میشود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =