. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 27631 تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1396 | 11:13 ق.ظ

دهیاری فردوس اسفندقه، پیشرو درعرصه خدمت رسانی/تصاویر

  به گزارش کنارصندل ، به نقل از  لوار، سرزمین اسفندقه ،سرزمینی بسیارکهن با مردمانی نجیب و با تاریخ و فرهنگ ناب در شمال غربی و غرب شهرستان جیرفت قرار دارد. در این منطقه ، روستای فردوس اسفندقه در گذشته با باغ های سرسبز انار، بادام، پسته ،چنارهای عظیم، سپیدار های بلند، مزارع پهناور گندم […]

 

به گزارش کنارصندل ، به نقل از  لوار، سرزمین اسفندقه ،سرزمینی بسیارکهن با مردمانی نجیب و با تاریخ و فرهنگ ناب در شمال غربی و غرب شهرستان جیرفت قرار دارد.

در این منطقه ، روستای فردوس اسفندقه در گذشته با باغ های سرسبز انار، بادام، پسته ،چنارهای عظیم، سپیدار های بلند، مزارع پهناور گندم و جو و قنات خروشانی که داشت، زبان زد خاص و عام بود و در روایتی حتی به انبار غله ایران نیز مشهور بوده است.

اما متاسفانه خشکسالی و عدم خدمت رسانی ، این منطقه از قطار توسعه عقب ماند. که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و پشتکار مسئولین شهرستان و همچنین ذوق خدمت رسانی ای که در وجود دهیار و شوراهای این منطقه بود ، اسفندقه را به یک عرصه خدمت رسانی تبدیل نمود که با خدمات قابل توجهی که صورت گرفت، این منطقه قابل مقایسه با قبل نیست.

 

میثم علیمرادی دهیار پرتلاش این روستا که انصافا یکی از بی نظیرترین دهیاران جیرفت است به خبرنگار ما گفت: بسیار خرسندم که امروز بعد از گذشت چهارسال ، روستای فردوس با خدمات قابل توجهی که در آن انجام شد به یک روستای زیبا تبدیل شده است که اگر اکنون را با قبل مقایسه کنیم اصلا قابل مقایسه نیست.

وی همراهی همه مسئولین شهرستان و شوراها و بخصوص مردم روستا را رمز خدمت رسانی دانست و گفت: در هر منطقه ای و روستایی اگر اتحاد و همدلی باشد مطمئنا خدمات بیشماری می توان ارائه داد.

علیمرادی یادآور شد : این روستا ۶ شهید را ، شهید اسماعیل قزلباش، شهید مرادعلیمرادی ، شهید اسحق نظری ، شهید محسن نظری  ، شهید حبیب اله نظری  و شهید رضا بهرآسمانی را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است

 

وی افزود : این روستا همچنین ۵ جانباز و ۲ آزاده به نامهای موسی قزلباش و علی سالاری دارد که اگر نبود جانفشانی شهیدان و جانبازان ، ایثارگران و آزادگان ، ما امروز در آسایش و آرامش نبودیم.

دهیار فردوس با تقدیر و تشکر از همت والای شوراهای دوره قبل این روستا ، آقایان اسماعیل نظری ،مهدی نظری و علی قزلباش گفت: همراهی و اتحاد این عزیزان باعث این خدمات به مردم عزیز شد .

وی نیز ضمن آرزوی موفقیت برای شوراهای اسلامی جدید آقایان عباس علیمرادی ،  رضا نظری و اسماعیل نظری ، گفت: مطمئنم با روحیه اتحاد ، همدلی و تلاشی که در این عزیزان نیز وجود دارد ، خدمات بی نظیری به این روستا ارئه خواهد شد.

علیمرادی با بیان اینکه فردوس نخبگان خوبی در عرصه های مختلف دارد، به محمد حسین نظری مستند ساز و شاعران نمونه، مهدی نظری و یاشارخواجه دولت آبادی اشاره کرد.

 

علیمرادی نیز در ادامه به پاره ای از مشکلات به شرح ذیل اشاره نمود:

-ساماندهی گلزار شهدا

-تامین اعتبار برای تکمیل بوستان کوهسنگی

-آسفالت خیابان شهید علیمرادی ، خیابان شهید حبیب اله نظری،  خیابان بهشت زهرا که سال ٩۴ زیرسازی انجام شده است.

-ساخت سالم ورزشی با توجه به اهمیت ورزش در سلامت روح وجسم و داشتن مقام در رشته های ورزشی

-ساماندهی قنات و خط انتقال مناسب آب و اجرا سیستم آبیاری تحت فشار برای کشاورزان

-احداث ساختمان دهیاری

دهیار فردوس اسفندقه با تقدیر از مهندس نعمتی بخشدارمرکزی جیرفت که همیشه حامی این روستا بودند و شوراها که تمام وقت پای کار و همچنین مردم عزیز این روستا قدردانی نمود و جهت رفع مشکلات اشاره شده خواستار همت دوباره آنان شد.

 

دهیار روستای فردوس در پایان به گوشه ای از عملکرد بیشمار این دهیاری اشاره کرد:

-تعریض خیابان  اصلی روستا  از عرض ١٠ متر به ١٧متر

–  توسعه شبکه برق شهرک جدید بنیاد مسکن

-زیرسازی و آسفالت خیابان شهید محسن نظری به طول ١٧ هزار مترمربع

-زیرسازی خ بهشت زهرا به طول ۵ مترمربع

-پروژه کوه سنگى که از سال ٩۵ شروع شد در حال حاضر فاز اول تمام شده که در صورت تکمىل از طرح های نمونه استان خواهد شد

-تخصیص و گرفتن  زمین با ٢٢٠٠ مترمربع برای فضای سبز  زمین ورزشی

-اختصاص ۴٢٠ متر زمین برای ساختمان دهیا ری وشوراری اسلامی  روستا

-سنگفرش پیاده رو ۵٠٠٠ متر مربع با مشارکت بنیاد مسکن و أجرای طرح هادی

-تابلو عکس شهدا تابلو المان ورودی روستا

-نام گذاری و نصب تابلو خیابان وکوچه ها بانام شهیدان

-نصب کد پستی و خرید مخزن  زباله

-پیگری احیا قنات جشن احیا قنات درخت کاری

-راه اندازی دفتر دهیاری وتجهیز کامل

-برگزاری یادواره شهدا منطقه اسفندقه سال ٩۴وشهدا روستا هر در هر سال

-اخذ مجوز رسمی باشگاه ورزشی فردوس و شرکت در مسابقات شهرستان و جنوب استان و کسب یک مقام قهرمانی جنوب استان و سه قهرمانی شهرستان رشته والیبال

-تکمیل ساخت حسینه بزرگ روستا و تجهیز و ساخت آشپز خانه آن که نمونه است

-ثبت مسجد روستا ،تشکیل هیأت امنأ  وساخت سرویس بهداشتی مناسب مسجد

-توسعه زمین بهشت زهرا

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هجده =