. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 27664 تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1396 | 21:05 ب.ظ

نامه سرگشاده جمعی از فعالین فرهنگی شهرستان جیرفت به اعضای شورای اسلامی این شهر / مردم تشنه عمل و صداقتند

به گزارش سایت کنارصندل، جمعی از فعالین فرهنگی شهرستان جیرفت که در حرم مطهر رضوی به سر میبرند در نامه سرگشاده ای به اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت از ایشان خواستند که وظایف شوراها را که در قانون آمده در عمل ثابت کنند، متن نامه بدین شرح است:   بسم الله الرحمن الرحیم اعضای محترم شورای […]

به گزارش سایت کنارصندل، جمعی از فعالین فرهنگی شهرستان جیرفت که در حرم مطهر رضوی به سر میبرند در نامه سرگشاده ای به اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت از ایشان خواستند که وظایف شوراها را که در قانون آمده در عمل ثابت کنند، متن نامه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم شورای اسلامی شهر جیرفت

با سلام و تحییت

امام کاظم علیه السلام مُهر قبولی اعمال شما را، برآوردن نیازهای برادرانتان و نیکی کردن به آنان در حد توان می داند. خدمت به مردم افتخار بزرگی است. که در مرحله اول باید خدواند متعال را بر توفیق این فرصت مغتنم شکر گذارید و ثانیا باید فرصت شکر گذاری عملی را که همان خدمت به مردم و رسیدگی به امور مهم مردم و شهر است غنیمت شمرد.
با تکیه و امید بر فضل خدواند متعال بار این مسئولیت را بر دوش کشیده و همه توان خود را در چارچوب قوانین تعیین شده شورای شهر، صرف خدمت به مردم کنید. و به فرموده رهبر معظم انقلاب: معیار مردم‌ برای‌ قضاوت‌ در مورد مسؤولان‌ و مدیران‌ کشور، عملکرد آنها در عرصه‌ خدمتگزاری‌ به‌ ملت‌ است‌ و هیچ‌ کاری‌ فوری‌تر و مهمتر از خدمت‌ به‌ مردم‌ وجود ندارد.

و معظم له به اعضای شورای شهر سفارش می کند که بدون هدر دادن وقت از آغاز فعالیت، شانه به زیر مسئولیت کشیده و مسابقه در خدمت رسانی به مردم را آغاز کنید.
نمایندگان محترم مردم دارالولایه در پارلمان شهری جیرفت، مردم وفادار ما، تشنه‌ى عمل و صداقت‌اند و هرجا از آن نشانى ببینند همدلى و همکارى و وفادارى خود را نثار مى‌کنند. دوران چهارساله دوران آزمایش شما در چشم مردم نیز هست که لازم است قدر بدانید و ذکر خیری از خود میان مردم بر جای گذارید که قطعا این مردم نجیب و وفادار جبران خواهند کرد.

همت گمارید حدود و وظایف شورای اسلامی را که در قانون معین شده در قول و عمل رعایت کنید. و از برنامه ریزی و برنامه محور بودن و همچنین نقش اساسی مردم در پیشرفت شهر غفلت نکنید، که البته برای جذب مشارکت مردمی؛ ارتباط دائمى خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه‌ى مستمر خود بدانید و دسترسى مردم را به خود، آسان سازید.

براى کسب توفیق در وظایف شوراهاى اسلامى، شرط اول آن است که اعضاء شوراهاى اسلامى هر شهر یا روستا در عمل با یکدیگر تفاهم و همدلى داشته باشند. بدون این شرط مهم، یقینا نمی توان از ظرفیت این نهاد بهره لازم را برد و نخواهد توانست براى مردم منشأ خیر و صلاح گردد.
که یک شرط اساسی آن است که شورای شهر به عرصه ی تاخت و تاز انگیزه های جناحی و حزبی تبدیل نشود. از مناقشات سیاسى و جناحى و ورود در هر اقدامى که اعضاء شوراى اسلامى را از اتحاد عملى خود دور می کند و همدلی شما برای رفع مشکلات مردم را خدشه دار می کند باید به جد پرهیز کرد. چون دخالت جناح بندیها و انگیزه های حزبی و گروهی و شخصی و طایفگی در این وظیفه ی مهم، سم مهلکی است که شوراها را از کار می اندازد و آن را کم سود یا زیانبخش می سازد.
البته سازوکار شورا بنابر قانون واضح و روشن است که ابتدا برای موضوعات گفتگوی طلبگی کنید و در پایان به مصوبات که با رای اکثریت تصویب می شود پایبند و همراه شوید تا به انگیزه های قوی و با نشاط شما برای خدمت به مردم خدشه ی وارد نشود.

اعضای محترم شورای اسلامی شهر جیرفت (دوره پنجم) سفارش رهبر معظم انقلاب به شما در باب شهردار محترم این است که به
شهردار برگزیده‌ى خود کمک کنید و فرصت دهید و از او مسؤولیت و پاسخ بخواهید و در برابر کوتاهی ها یا کج رفتاری ها بى‌تفاوت نمانید و به وظیفه‌ى قانونى خود عمل کنید و این همه را از جنجال و غوغاگرى که امروز متأسفانه بعضى بجدّ، طالب آنند، دور نگهدارید.

و در پایان از شما تقاضا می کنم که با توجه به پیشرفت سطح تکنولوژی و رشد علمی از توانمندی کارشناسان خبره استفاده نمائید و این نکته را توجه داشته باشید که با توجه به رشد امکانات و ابزارهای لازم، مردم توقع خطا در پروژه های آینده را ندارند.
در آخر لازم می دانم خدمت موثرین و فعالین سیاسی شهرستان جیرفت عرض کنم که شما به عنوان شهروند یا مسئول، نظرات کارشناسی یا مشورتی خود در باب موضوعات مختلف را با برگزیدگان دوره پنجم در میان گذارید و جهت رعایت تقوا از تحمیل نظرات یا تطمیع و تهدید و … پرهیز کنید، تصمیم گیری حول موضوعات را به خود آنها واگذارید. چون دیده شده که بعضا افرادی برای تحمیل خواسته های خود تا خانه اعضای محترم ورود کرده و آرامش زندگی آن ها را نیز بر هم زده اند. که ممکن است منتج به تصمیمات اشتباه در صحن شورا شود.

والسلام علیکم
۹۶/۶/۱۴
جمعی از فعالین فرهنگی شهرستان جیرفت
(مشهد مقدس)

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =