بیش از۷۰ مقاله به دومین همایش بین المللی باستانشناسی جنوب شرق ایران رسیده است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت گفت: بیش از۷۰ مقاله به دبیرخانه دومین همایش بین المللی باستانشناسی جنوب شرق ایران رسیده که در دست داوری هستند.

دکتر کوهستانی در نشست کمیته سیاستگذاری دومین همایش بین المللی باستانشناسی جنوب شرق ایران افزود: این همایش با حضور پژوهشگران و اساتید برتر این حوزه از کشورهای مختلف از جمله، آمریکا، آلمان، هند، انگلیس، ایتالیا، لهستان، کانادا، پاکستان و فرانسه در تاریخ ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه سال جاری دانشگاه جیرفت برگزار می شود.
رییس دومین همایش بین المللی باستانشناسی جنوب شرق ایران با بیان این مطلب که در جنوب استان کرمان بویژه شهرستان جیرفت محوطه های باستانی فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست های دانشگاه جیرفت و نگاه ویژه به توانمندی های منطقه برگزاری این همایش می تواند باعث نگاه عمیق تری به باستانشناسی جنوب شرق ایران شود که خود این مهم بازتاب خوبی در کشور های منطقه خواهد داشت.
دکتر کوهستانی با اشاره به آغاز فعالیت های باستانشناسی و کاوش در محوطه های باستانی دشت جیرفت توسط دانشگاه جیرفت خاطر نشان کرد: این کاوش ها با مشارکت دانشگاه توبینگن آلمان از فروردین ماه سال جاری آغاز شده وبا مشارکت چند دانشگاه معتبر بین المللی دیگر در یک دوره پنج ساله ادامه خواهد داشت.
وی برگزاری این همایش بین المللی را یکی از راه کار های مهم برای استفاده از ظرفیت های ملی و بین المللی برای توسعه منطقه در این حوزه دانست و بیان کرد: این همایش فرصت مناسبی است تا روابط بین المللی را در حوزه باستانشناسی با سایر کشور ها تقویت کنیم و برای پیشبرد اهداف گام برداریم.
دبیر علمی همایش با بیان این مطلب که مهمترین محور دومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران تمدن جیرفت و مباحث آن است گفت: باستان شناسی جنوب شرق ایران و علوم میان رشته ای، جنوب شرق ایران و خلیج فارس، تکنولوژی، معیشت و تجارت در باستان شناسی جنوب شرق ایران، تاریخ و هنر در باستان شناسی جنوب شرق ایران، برهم کنش های منطقه ای و فرامنطقه ای باستان شناسی جنوب شرق ایران، کاوش ها و بررسی های باستان شناختی جنوب شرق ایران از جمله محور های اصلی این همایش هستند.
دکتر نصیر اسکندری افزود: در این همایش اساتید برجسته و صاحب نظر داخلی و خارجی به ارایه دست آورد های پژوهشی خود رد این زمینه می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: آخرین فرصت ارایه مقالات به این همایش ۲۰ مهر سال جاری می باشد و همچنین مقالاتی که داوری و پذیرش می شوند تا ۱۵ آبان ماه وقت دارند مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.