. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 27775 تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1396 | 09:29 ق.ظ

رئیس ستاد عتبات عالیات جیرفت:

وحدت و همبستگی خوبی در بین موکب های شهرستان جیرفت وجود دارد

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان جیرفت گفت: همانگونه که موکب‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند، افراد و خادمانی که در این موکب‌ها خدمات‌رسانی انجام می‌دهند، باید شناسنامه‌دار شوند و باید مسائل امنیتی و حفاظتی رعایت شود. به گزارش کنارصندل، حسین جوهری در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی در راستای راه‌اندازی موکب‌های دارالولایه و مدینه الزهراء مستقر در کربلا اظهار داشت: […]

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان جیرفت گفت: همانگونه که موکب‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند، افراد و خادمانی که در این موکب‌ها خدمات‌رسانی انجام می‌دهند، باید شناسنامه‌دار شوند و باید مسائل امنیتی و حفاظتی رعایت شود.


به گزارش کنارصندل، حسین جوهری در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی در راستای راه‌اندازی موکب‌های دارالولایه و مدینه الزهراء مستقر در کربلا اظهار داشت: در بین موکب‌های مستقر در کربلا در سال گذشته موکب دارالولایه جیرفت موفق شد، رتبه برتر را کسب کند که این موفقیت نشأت گرفته از نظم و ترتیبی است که در این موکب در راستای برپای نماز جماعت و تلاوت قرآن کریم در محل موکب و همچنین پذیرایی از زائران در محل اسکان و … است.
رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان جیرفت ابراز داشت: تنهاموکبی که در سطح کربلا در محل اسکان پذیرایی داشت، موکب دارالولایه جیرفت بود و خادمان این موکب با تمام وجود برای زائران ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت می‌کردند.


وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی مسؤولان و دست‌اندرکاران ستاد عتبات عالیات باید تمام موکب‌ها شناسنامه‌دار شوند و در جیرفت دو موکب داریم و مردم باید اینموکب‌ها را شناسایی کنند و کمک‌های خود را به صورت نقدی و غیرنقدی به این مجموعه تحویل دهند و هیچ‌کس حق ندارد از اموال جمع‌آوری شده در داخل کشور هزینه کنند و تمام افراد در این موکب به صورت افتخاری کار می‌کنند.
این مسؤول ادامه داد: امسال با توجه به اینکه دو موکب از شهرستان جیرفت در کربلا برپا می‌شود باید با وحدت، تعامل و برنامه‌ریزی‌های لازم در کنار یکدیگر بتوانیم به زائران امام حسین (ع) خدمت کنیم و خوشبختانه در این زمینه هماهنگی‌های لازم در بین مسؤولان انجام شده است.


وی عنوان داشت: امام حسین (ع) در اجرای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کردند و ما هم باید در این مسیر گام برداریم و از انجام هرگونه حواشی و مسائل سیاسی در این راستا خوداری کنیم.

جوهری تصریح کرد: واگذاری زمین برای راه‌اندازی موکب‌ها در کربلا بر عهده عتبات عالیات است و باید تمام امکانات لازم را در راستای راه‌اندازی موکب‌ها فراهم کنیم تا بتوانیم خدمات خوبی را به زائران امام حسین (ع) ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که موکب‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند، افراد و خادمانی که در این موکب‌ها خدمات‌رسانی انجام می‌دهند، باید شناسنامه‌دار شوند و باید مسائل امنیتی و حفاظتی رعایت شود و مراقبت کنیم که برای هیچ کدام از زائران و خادمان امام حسین (ع) مشکلی ایجاد نشود.
رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان جیرفت با بیان اینکه مردم باید به موکب‌ها اعتماد کنند و در این راستا با رضایت افراد کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنیم و در این زمینه نباید هیچ گونه اجباری وجود داشته باشد، اظهار داشت: تمام اموال و کمک‌های مردمی در دفتر موکب ثبت خواهد شد و مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

جوهری افزود: ساختمانی در راستای راه‌اندازی موکب در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم با توجه به زمین اهدایی که در این زمینه فراهم شده است، ستاد عتبات عالیات و همچنین دفتر موکب را احداث کنیم.


این مسؤول ادامه داد: خادمان باید اخلاق و رفتار مناسب را با زائران داشته باشند و زائران آن‌ها را به عنوان الگوی خود در زندگی قرار دهند و اگر امسال موکب‌ها تثبیت نشوند در سال‌های آینده اجازه راه‌اندازی موکب داده نمی‌شود و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد.
جوهری خاطرنشان کرد: ستاد عتبات عالیات جیرفت و موکبدارالولایه این شهرستان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم شهید پرور و ولایتمدار جیرفت است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =