. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 28006 تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1396 | 18:23 ب.ظ

دانشگاه باید پیش رو در توسعه فرهنگی و آموزشی کشور و منطقه باشد

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت گفت: یکی از رسالت های مهم دانشگاه ها توسعه فرهنگی و آموزشی است و این مهم باید از سوی دانشگاه ها در منطقه گسترش یابد. دکتر کوهستانی در نشستی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور و رییس صندوق رفاه دانشجویی […]

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت گفت: یکی از رسالت های مهم دانشگاه ها توسعه فرهنگی و آموزشی است و این مهم باید از سوی دانشگاه ها در منطقه گسترش یابد.

دکتر کوهستانی در نشستی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور و رییس صندوق رفاه دانشجویی در دانشگاه برگزار شد افزود: دانشگاه جیرفت از سال ۱۳۶۱ مراحل توسعه خود را قدم به قدم و بر اساس یک اصول طی کرده و اکنون به دانشگاه تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه همزمان با دانشگاه یزد مجوز فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را از وزارت علوم اخذ کرد و پس از فرایند اخذ مجوز دانشکده و مجتمع آموزش عالی، در سال ۱۳۸۸ به دانشگاه جیرفت ارتقاء پیدا کرد.

 
دکتر کوهستانی با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت در یک منطقه ای واقع شده است که از محرومیت خاصی رنج می برد خاطر نشان کرد: در سال های گذشته، در جنوب استان کرمان به لحاظ محرومیتی که داشته است، بیش از ۱۸ اداره کل مستقل از مرکز استان مجوز فعالیت گرفته اند که دانشگاه جیرفت به لحاظ نقشی که این نهاد در همه دنیا دارد، رسالت خود در این منطقه را ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقای اثربخشی فعالیت های توسعه ای ادارات کل جنوب استان کرمان در راستای محرومیت زدایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی جنوب و جنوب شرق کشور به طور اعم و جنوب استان کرمان به طور اخص می داند.

 
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های خانواده های این منطقه که تا آخرین نقطه آن بیش از ۴۰۰ کیلومتر است، دغدغه دسترسی به فضای آموزشی مناسب با امکانات اقامتی و رفاهی است. دکتر کوهستانی ادامه داد: امروزه محدودیت های دانشگاه ها در ارایه خدمات اقامتی و خوابگاهی به دانشجویان این منطقه از کشور باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای این خانواده ها شده است.
رییس دانشگاه جیرفت با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهرستان جیرفت و دغدغه مهم ایشان که فرمودند این منطقه نیار به کار فرهنگی و آموزشی دارد بیان کرد: دانشگاه جیرفت تنها دانشگاه جامع دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جنوب استان کرمان است که این رسالت خطیر را به جان دل پذیرفته و دراین راستا تلاش های خوبی انجام داده است و این دانشگاه اکنون با برخورداری بیش از چهار هزار ۶۰۰ دانشجو ایفای نقش می کند.
دکتر کوهستانی ادامه داد: بیش از یکهزار و ۱۵۰ دانشجوی دختر و ۵۰۰ دانشجوی پسر متقاضی خوابگاه هستند که دانشگاه توانسته تنها به ۵۰ درصد این دانشجویان خوابگاه اختصاص دهد که این مهم یکی از دغدغه های دانشگاه است که بتواند به تعداد بیشتری از این دانشجویان خوابگاه دهد.
وی با بیان این مطلب که صندوق رفاه دانشجویی توجه ویژه ای به دانشجویان محروم و این دانشگاه داشته استافزود: از مهندس یزدانمهر، رییس صندوق رفاه دانشجویی به دلیل این توجه ویژه تقدیر می کنیم و امیدواریم که این توجه ادامه داشته باشد که دانشگاه جیرفت بتواند از این فرصت برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات دانشجویان بهره بگیرد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هفت =