بزرگترین دغدغه ام در حوزه کاری، فارغ التحصیلان منابع طبیعی هستند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

‍به گزارش سایت کنارصندل، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: بزرگترین دغدغه ام در حوزه کاری، فارغ التحصیلان منابع طبیعی هستند.

 

دکتر محمدحسن کردستانی صبح امروز (یکشنبه) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها گفت: آنچه مرا بیش از همه در حوزه کاری ام رنج می دهد فارغ التحصیلان منابع طبیعی هستند که برای پیدا کردن شغل به اداره کل مراجعه می کنند و من نمی توانم برایشان کاری انجام دهم.

 

دکتر کردستانی گفت: اکثر جویندگان کار فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر و تراز اول کشور هستند و عمدتاً فوق لیسانس و دکترای منابع طبیعی خوانده اند. اما ما جزء شرمندگی کاری انجام نمی دهیم.

وی یکی دیگر از دل مشغولی های خود در حوزه منابع طبیعی را وضعیت معیشتی کارکنان منابع طبیعی عنوان کرد که با امکانات و حقوق کم، ازعرصه های وسیع منابع طبیعی در جنوب کرمان مراقبت می کنند.

 

دکتر محمدحسن کردستانی گفت: ۱۰ سال و ۷ ماه از ایجاد اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان می گذرد و تاکنون ۴ مدیرکل را به خود دیده است و اکنون با ۲۰۰ پرسنل اداری، کارشناسی و گشت و مراقبت به احیا، توسعه و حفاظت از منابع طبیعی در ۷ شهرستان جنوب کرمان می پردازد.

وی همچنین یادآور شد: منطقه جنوب کرمان و جیرفت دارای ۳ میلیون و ۸۶۸هزار هکتار منابع طبیعی است که از این میزان ۴۸۳هزار هکتار آن جنگل های خلیج عمانی و ایران – تورانی، یک میلیون و یکصد هزار هکتار اراضی بیابانی و مابقی آن اراضی مرتعی است.

وی تصریح کرد: طی سال های اخیر و با خشک شدن تالاب جازموریان ریزگردها مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم جنوب کرمان بویژه در قلع گنج و رودبار لیجاد کرده است و منابع طبیعی برای مقابله با پدیده ریزگردها با تهیه مالچ از پالایشگاه شیراز برنامه مالچ پاشی را در سطح ۲هزار هکتار در برنامه دارد که فاز اول آن از امسال در سطح ۸۰۰ هکتارشروع می شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان و جیرفت در ادامه گفت و گوی خود با مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها به تشکیل صندوق حمایت از منابع طبیعی خبر داد و افزود: این صندوق امسال با سرمایه اولیه یک میلیارد تومان راه اندازی شده و با نوع آوری منابع طبیعی و نقش و مشارکت مردم به زودی شاهد تحول و رونق در خور توجهی در مجموعه صندوق خواهیم بود.