. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 28291 تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1396 | 23:32 ب.ظ

در همایش گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در جیرفت،عنوان شد:

بیکاری و بدکاری در بین دام پزشکان و غیر دکترا رو به توسعه است

به گزارش سایت کنارصندل، صبح امروز پنجشنبه بیستم مهرماه همایش گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در سالن دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با حضور مردم و سولین برگزار شد. دکتر احمدی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان در این مراسم گفت: خروجی فعالیت‌های دامپزشکی جنوب کرمان در رده‌های مختلف باعث کاهش چشمگیر کانون‌های بیماری‌های دامی در منطقه شده که دستاورد […]

به گزارش سایت کنارصندل، صبح امروز پنجشنبه بیستم مهرماه همایش گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در سالن دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با حضور مردم و سولین برگزار شد.

دکتر احمدی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان در این مراسم گفت: خروجی فعالیت‌های دامپزشکی جنوب کرمان در رده‌های مختلف باعث کاهش چشمگیر کانون‌های بیماری‌های دامی در منطقه شده که دستاورد بزرگی است.

محمدرضا صفری رئیس نظام دامپزشکی کشور نیز گفت: در سطح ملی سازمان دامپزشکی بیش از ۳۶هزار نفر در حوزه های کلینیک ،داروخانه، آزمایشگاه عضو دارد .

 

وی با تاکید بر توجه بیشتر به بخش خصوصی و بها دادن به آن در حوزه دامپزشکی افزود: با توجه ویژه به بخش خصوصی می توان زمینه مناسبی را برای اشتغال در این حوزه فراهم کرد.

 

محمدرضا صفری افزود: با توجه به یک سری مشکلات در حوزه شغل دامپزشکی به غیر از دکترای این رشته بیکاری در بقیه رده های دامپزشکی وضع جدی تری به خود گرفته است.

وی بیان کرد: در رده دامپزشکان داریم به سمتی می رویم که بیکاری رو به توسعه است و هم بدکاری یعنی کاری که مناسب نیست.

رئیس نظام دامپزشکی کشور گفت: در طول چند سال گذشته شاهد پذیرش منطقی دانشجو در رشته های دامپزشکی نبودیم .

وی با انتقاد از وزارت علوم به جهت رعایت نکردن ماده ۲۱قانون افزایش بهره وری و تاسی نکردن از وزارت جهاد کشاورزی به جهت اعلام نیاز این وزارت در جهت روند کنترل شده پذیرش دانشجو افزود: دانشگاه آزاد هم از این اعلام ظرفیت تبعیت نکرده به طوری که در حال حاضر ما با حجم زیادی از فارغ التحصیلام رشته دامپزشکی رو به رو هستیم.

صفری بیان کرد: ظرفیت بازار کار فعلی گنجایش این همه حجم را ندارد. وی از برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش ،تغییر محتوا به جهت شرایط امروز بازار کسب وکار دامپزشکی و طرح ها و برنامه های جدید در نظام دامپزشکی کشور خبر داد.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + پانزده =