. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 28232 تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1396 | 19:34 ب.ظ

امام جمعه جیرفت در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه جیرفت و دانشگاه علوم پزشکی گفت:

دانشگاه ها باید نقش اثر بخش در سیاستگذاری عمومی داشته باشند

به گزارش سایت کنارصندل، حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه محترم جیرفت در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه جیرفت و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به نقش سازنده دانشگاه ها در جامعه گفت: دانشگاه ها رسالت های مهمی دارند که یکی از رسالت های آنها نقش آفرینی در جامعه پیرامون خود است که باید […]

به گزارش سایت کنارصندل، حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه محترم جیرفت در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه جیرفت و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به نقش سازنده دانشگاه ها در جامعه گفت: دانشگاه ها رسالت های مهمی دارند که یکی از رسالت های آنها نقش آفرینی در جامعه پیرامون خود است که باید یکی از اولویت های مهم آنها باشد و دانشگاه ها یک سرمایه بسیار عظیم دارند که می توانند با بهره گیری از آن بسیاری از مشکلات را مرتفع کنند.
وی با اشاره به وجود برخی آسیب ها در فضای دانشگاهی کشور افزود: امروزه انگیزه دانشجویان برای کسب علم کاهش یافته است لذا باید با برنامه ریزی این مهم را در سطوح مختلف آموزشی برطرف کنیم.
امام جمعه جیرفت ضمن تاکید بر جایگاه بالای علم آموزی تصریح کرد: دانشجویان به علم آموزی از منظر کسب درآمد می نگرند که این یکی از مشکلات این حوزه است.
وی بیان کرد: اساتید دانشگاه نقش مهمی در تغییر نگرش دانشجو دارند و باید با برنامه ریزی و کار علمی راهکار مناسبی برای آن پیدا کنیم.
حجت الاسلام سعادت فر در بخش دیگر سخنان خود به مطالبه گری علمی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی های یک دانشجو باید مطالبه گری علمی باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه ها کار های علمی خود را به سمت رفع معضلات و مشکلات جامعه سوق دهند که تغییر نگرش جامعه در بسیاری از مسایل به کار علمی نیاز دارد.
رئیس دانشگاه جیرفت در این نشست گفت: دانشگاه جیرفت با بیش از یکصد عضو هیات علمی تمام وقت و بیش از چهار هزار دانشجو نقش مهمی در راستای علم آموزی به جوانان منطقه و کشور ایفا می کند.
دکتر کوهستانی بیان کرد: امروزه نگاه دانشگاه به توانمدی ها و ظرفیت های منطقه است که در همین راستا در بخش کشاورزی و باستانشناسی گام های موثری برداشته است که می توان از سر گیری کاوش های دشت جیرفت بعد از وقفه ای ده ساله و همچنین برگزاری همایش بین المللی باستانشناسی جنوب شرق ایران یاد کرد.
وی افزود: دانشگاه جیرفت توانسته با بستر سازی امضای تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی گام موثری در راستای تقویت بنیه علمی دانشجویان و اعضای هیات علمی بردارد.
دکتر کوهستانی خاطرنشان کرد: دانشگاه جیرفت در زمینه رفاهی دانشجویان نیز برنامه ریزی مناسبی داشته که حضور معاون وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویی باعث شده در این قسمت فعالیت های خوبی آغاز شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یک =