. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 28386 تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 | 10:54 ق.ظ

دکترقاسم زاده:

لزوم تسریع تحویل مرکز خدمات جامع سلامت رمشک به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای تکمیل و تجهیز مرکز جامع خدمات سلامت رمشک لحظه شماری میکند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی جنوب کرمان به شهرستان قلعه گنج سفر کرد در این بازدید، منطقه […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای تکمیل و تجهیز مرکز جامع خدمات سلامت رمشک لحظه شماری میکند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی جنوب کرمان به شهرستان قلعه گنج سفر کرد در این بازدید، منطقه دهستان رمشک با جمعیتی بیش از ۱۵ هزار نفر مقصد نخست انتخاب شد
دکتر ایمان قاسمزاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در بازدید از مراکز بهداشتی این منطقه اظهار داشت: ارائه خدمت به مناطق محروم و دورترین مناطق حوزه تحت پوشش دانشگاه اولویت نخست ما است در دهستان رمشک هم یک مرکز جامع خدمات سلامت نیمه تمام دارد که آماده تکمیل و تجهیز این مرکز در کمترین زمان ممکن برای ارائه خدمات مناسب به مردم این منطقه هستیم.


وی افزود: این مرکز حدود شش سال است که پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۸ درصد دارد اما متاسفانه هنوز برای تجهیز و ارائه خدمات مناسب بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تحویل نشده است و این تأخیر مشکلاتی را برای مردم منطقه به دنبال داشته است.
دکتر قاسمزاده ضمن بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت رمشک اظهار داشت: کمبودهایی به ویژه از نظر فضای فیزیکی مناسب برای ارائه خدمات دندانپزشکی، ازمایشگاه، کمبود پانسیون پزشک و … وجود دارد که این کمبودها با بهره برداری از ساختمان جدید مرکز جامع خدمات سلامت رمشک برطرف میشود.
اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در این بازدید دیدارهایی با امام جمعه اهل سنت رمشک مولوی یونس چاهانی داشت که دکتر ایمان قاسمزاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این دیدار اظهار داشت: با توجه به اینکه رفع مشکلات مناطق محروم حوزه دانشگاه را از اولویت های کاری خود قرار داده ام با حضور هیئت رئیسه دانشگاه بازدیدهایی از مراکز بهداشتی و درمانی قلعه گنج را در دستور کار قرار دادیم.


وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی در ارائه خدمات بین مذاهب و قومیتها وجود ندارد و به همه مناطق به یک اندازه توجه میشود افزود: وظیفه ما خدمترسانی به همه مردم به ویژه مناطق محروم است .
قاسمزاده با بیان اینکه اهالی رمشک از مردم با اصالت جنوب کرمان هستند اما متاسفانه سالها در محرومیت قرار داشته است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سالهای اخیر کارهای خوبی انجام شده است ما هم تلاش داریم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این منطقه و سایر مناطق جنوب کرمان ارتقا یابد.
وی تصریح کرد: با تجهیز و راه اندازی ساختمان جدید مرکز جامع خدمات سلامت رمشک اکثر خدمات مانند دندانپزشکی، آزمایشگاه و … ارائه میشود که ما هم در این راستا به جد پیگیر هستیم تا این مرکز هر چه سریعتر تکمیل و تجهیز شود.
قاسمزاده با بیان اینکه راه اندازی مرکز درمان بستر برای ارائه خدمات لازم در دستور کار قرار دارد، افزود: تلاش داریم تابلوک زایمانی هم در همین مرکز آماده شود تا مردم خدمات لازم را دریافت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خطاب به امام جمعه رمشک گفت: در راستای تآمین نیروی بومی و ماندگار در منطقه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جوانان منطقه توصیه کنید که در رشته های گروه پزشکی تحصیل کنند تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان خود ارائه دهند.
قاسمزاده ضمن تأکید بر ارتقادی کمیت و کیفیت خدمات به ویژه در مناطق محروم افزود: با توجه به تحقیقاتی که در مرگهای ناشی از عقرب گزیدگی در منطقه صورت گرفته است، بخش قابل توجهی از مراجعات گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان درمان شده است و تقریبا تمام موارد منجر به فوت به دلیل خود درمانی و مراجعه دیرهنگام به مراکز اتفاق افتاده است که لازم است شما در تریبون نماز جمعه بر مراجعه به موقع برای مفید بودن اقدامات درمانی تأکید کنید.
وی افزود: بومی گرایی در انتخاب نیروی انسانی در جنوب کرمان از اولویتهای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.
امام جمعه رمشک در این دیدار گفت: خدمات انجام گرفته در رمشک قابل توجه است اما با توجه به محرومیت منطقه نیاز به توجه بیشتر است که با حضور شما مسئولان دلسوز امیدواریم وضعیت اقدامات درمانی و بهداشتی بهتر شود چرا که مشکلاتی مانند نبود راه مواسلاتی مناسب و وضعیت معیشتی مردم سفرهای درمانی مکل است.
اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت علاوه بر دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زهرا(س) رمشک از مرکز جامع خدمات سلامت چاه دادخدا،پایگاه امداد جاده ای سولان، پروژه در حال احداث کنگرو و … بازدید کردند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 10 =