. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 28411 تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1396 | 15:22 ب.ظ

 هشدار نماینده سابق مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد به رزم حسینی استاندار کرمان

به گزارش سایت کنارصندل، فرج الله عارفی نماینده سابق مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در هشداری به مهندس رزم حسینی استاندار کرمان نوشت: بسم الله الرحمن الرحیم با سلام، درخبری آمده بود که جناب آقای استاندار کرمان در سفر به جاسک به منظور بازدید از امکانات بندری جاسک و همچنین انتقال آب از دریا با […]

به گزارش سایت کنارصندل، فرج الله عارفی نماینده سابق مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در هشداری به مهندس رزم حسینی استاندار کرمان نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام، درخبری آمده بود که جناب آقای استاندار کرمان در سفر به جاسک به منظور بازدید از امکانات بندری جاسک و همچنین انتقال آب از دریا با استاندار هرمزگان گفتگویی داشته اند لازم دانستم چند نکته را مطرح کنم تا افکار عمومی نسبت به مطالب مطرح شده آگاهی لازم را به دست آورد.

 

نکته اول:
جناب استاندار چراـجنابعالی محتوای یک قانون را گزینشی انتخاب میکنید. طبق مصوبه مجلس، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی است یعنی انتقال آب به شهرهای شمالی و جنوبی استان، اینکه جنابعالی فقط بخش اول این مصوبه را که تأمین کننده آب شهرهای سیرجان، شهربابک، رفسنجان، زرند و صنایع مربوطه میباشد در حقیقت نادیده گرفتن حقوق مصوّب نظام برای این مردم مظلوم است. جنابعالی نماینده دولتید و این رفتار به دور از شعار اعتدال میباشد که یک قانون را به نحوی که مطلوب خودتان باشد پیگیری میکنید، نمایندگان جنوب طبق قانون و قسمی که خورده اند موظفند که بواسطه این رفتار جنابعالی به وزیر کشور تذکر بدهند و سئوال کنند، وگرنه نسبت به انجام وظیفه خود اهمال کرده اند.

 

نکته دوم:
مطرح شده که شما بواسطه ایجاد امکان صادرات محصولات به این استان سفر کرده اید، در این خصوص چند سئوال مطرح است که آیا زیرساختهای صادرات در جنوب استان ایجادشده؟ قرار است چه نوع محصولاتی و به کجا صادر شود؟
آیا با وضع موجود منابع آبهای سطحی و وجود تنش آبی که عنقریب است به یک بحران تبدیل شود و این نقطه گلخانه ای دنیا تبدیل به کویر شود در چشم انداز آتیه، امکان تولید محصول دارد؟

در پاسخ به این سئوالات باید گفت با همه تلاشهایی که شد و ٢پایانه در جیرفت و عنبرآباد مصوب شد و پایانه جیرفت در مرحله ساخت سوله ها بود و قرار بود در سال٩۵ به بهره برداری برسد همچنان د رهمان وضع ٢سال پیش است.

جناب استاندار شما وقتی که زیرساخت اصلی صادرات که متناسب با ذائقه بازار محصولات را بسته بندی و صادر میکند را معطل گذاشته اید آنوقت دنبال صادرات هستید؟ با چه امکانی!!
پایانه عنبرآباد هم فقط تصویب ولی هیچ اقدامی نشد.
جناب استاندار شما در یک اقدام غیرکارشناسی وضد محیط زیستی با انسداد سرشاخه های هلیل و انتقال آن به کرمان جهت آب… و دستکاری و مداخله غیرکارشناسی وغیر اخلاقی در چرخه زیست محیطی این منطقه را به نابودی می کشانید و آنوقت در مقابل چشم مردم و بی توجهی نمایندگان مردم ژست حمایت ازجنوب را میگیرید؟!

 

آقای استاندار، فکر نکن مردم نمیدانند که شما چه میکنید، همه میدانند ابقای شما در جهت تأمین منافع چه کسانی است و متأسفانه آانان که بایستی جلوی شما را بگیرند، فقط نظاره گرند و برای ابقای شما فریاد میزنند در حالیکه حق مردم و امانتداری حکم میکرد که اینان فریاد مظلومیت این مردم را سر میدادند و از دولت میخواستندکه استانداری در این استان مسقر شود که بعنوان نماینده دولت اسلامی که یکی از شاخصه هایش عدالت است حافظ منافع شمال و جنوب و شرق و غرب استان باشید نه اینکه برای منافع اقلیتی سرمایه سالار یک اکثریت زحمتکش را نابودکنید.

 

جناب استاندار، نیک میدانید که دستم از چاره کوتاه است وگرنه مگر کسی جرأت داشت به مردم جنوب ظلم کند، یقینا هر کس که بود در راستای ایفای وظیفه ام او را ادب میکردم که بداند تاوان ظلم به این مردم در چه حدی است.
علیهذا نصیحت میکنم شما را که دست از ظلم به مردم بر دارید و با اجرای طرح جامع آب درـجنوب و عملیاتی کردن انتقال از دریای عمان، رهاسازی آب پشت ٢۴سد کوچک بر سرشاخه ها و آزادسازی سهم زیست محیطی سدهای بافت، جیرفت و بمپور جبران مافات کن که دعای خیر مردم پشت سرتان هست وگرنه بعنوان متجاوز خودتان و نسلتان در ذهن مردم جنوب خواهید ماند.

فرج الله عارفی نماینده سابق مردم شریف جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی

نظرات بینندگان:

  1. مالک گفت:

    جناب عارفی
    کدام پایانه ، وقتی افرادی غیربومی با ارتباطاتی در این منطقه زمین هاو امکاناتی مفت و کم هزینه به شکلی می گیرند و در پی آن هستند که وام های منطقه هم تماما به آنها بدهند تا به قول شما سوله و بنائی بسازند و روزگاری هم چند برابر به همین خلق بفروشند یا منطقه را گرفتار بدهی های بانکی کنند ، معلوم است که این طرح ها تا کجا پیش می روند . این پایانه جیرفتی تا الان به اسم سرمایه گذار چند صد میلیارد تومان از پول خودش را با این زمین و وام و امکاناتی که گرفته است وارد جیرفت کرده است و هزینه کرده است ؟ لطفا توضیح دهید .

  2. سلطانی گفت:

    باعرض سلام خدمت اعضای محترم سایت خبری کنارصندل واقعا جنوب شیر مردانی مثل عارفی رو لازم داره درود بر توای حامی جنوب

  3. علی گفت:

    جناب عارفی شما خودتون در زمان نمایندگیتون فقط نشست با وزرا میگذاشتی در عوض اینکه دنبال حق مردم باشی دنبال جابجا کردن افراد بودی دنبال رانت برای دوستات بودی الان دیگه اومدی ادعات میشه . دستت کوتاهه ؟ چه حرفا
    طرف مدیر بوده هیچ کار نکرده الان میگه اگر مدیر بودم فلان میکرد الان میکردم
    اقای عارفی بیخال داداش . مردم دیگه به شما اعتماد ندارند و نمیکنند
    ما رو به خیر شما رو بسلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 8 =