. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 28522 تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1396 | 20:03 ب.ظ

نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی باحضور رییس گروه علمی – فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه جیرفت برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل، مدیر فرهنگی دانشگاه جیرفت گفت: نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی باحضور رئیس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی و مسئول دفتر نهاد رهبری، در دانشگاه جیرفت برگزار شد. دکتر مسلم بسیج در حاشیه این نشست افزود: این نشست به منظور جهت گیری صحیح […]

به گزارش سایت کنارصندل، مدیر فرهنگی دانشگاه جیرفت گفت: نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی باحضور رئیس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی و مسئول دفتر نهاد رهبری، در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

دکتر مسلم بسیج در حاشیه این نشست افزود: این نشست به منظور جهت گیری صحیح کارهای فرهنگی و توانمند سازی دانشجویان فعال دانشگاه جیرفت در راستای سند فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
وی یکی از مهمترین اهداف این نشست را توجه به دغدغه ی فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و حضور دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید این جوانان آمادگی لازم را در مقابله با تهاجمات دشمن داشته باشند و این گونه نشست ها باعث می شود دانشجویان مباحث مد نظر خود را مطرح کنند و از طرفی این مباحث در بین سایر دانشجویان نیز تسری داده می شود.

 

دکتر بسیج با بیان این مطلب که این نشست به مدت دو روز برگزار شد تصریح کرد: در روز اول نکات راهبردی برای تشکل‌های دانشجویی توسط رییس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و در بخش دوم نشست، فرایند تدوین برنامه راهبردی برای کانون‌ها و تشکل های دانشجویی تشریح شد.

 

در ادامه رییس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اکثر تشکّل‌های فرهنگی، در ورطه ی بی ابزاری و بی روشی گرفتارشده‌اند به‌گونه‌ای که اکثر این قبیل تشکّل‌ها همواره این دو سؤال اساسی را فراروی خود دارندکه چه‌کار بایدکرد؟ و چگونه باید اینکار را انجام داد؟ لذا کانون‌ها باید برنامه راهبردی داشته باشند، مأموریت، اهداف، فرآیندها و رویه‌های کانون و تشکل خود را تعیین کنند، در همان روزهای اول سال تحصیلی، مأموریت و اهداف کانون و تشکل و بخش خود را مشخص کنند تا بتوانند سوال ها را پاسخ دهند.

 

دکتر سید جلال موسوی افزود: توصیه می‌شود که دبیران کانون‌های دانشجویی قدرت تصمیم‌گیری را به افراد کانون بدهند، امابرای اطمینان از پیشرفت آن‌ها روند کار را مشاهده کنند و در پایان کار از اعضای کانون دانشجویی و حتی دانشجویان دیگر بازخورد بگیرید، دنبال تعریف نباشید، هرکاری نقاط ضعف و قوت دارد پس نگرانمثت یا منفی بودن بازخورد نباشید.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی راهبردی یکی از وظایف مدیریت راهبردی است که عبارت برنامه‌ریزی استراتژیک و برنامه ‌ریزی بلند مدت اغلب به ‌جای یکدیگر بکار می روند اما دارای تفاوت‌های اساسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی استراتژیک یک فرایند است، اجرای این فرایند باید بر اساس مراحل مشخص و از پیش تعیین‌شده انجام شود، لذا برای تشکل‌های دانشجویی با استناد به یکی از مدل‌های برنامه‌ریزی راهبردی، فرایند برنامه‌ریزی راهبردی تشریح شود. همچین در ادامه روش تدوین چشم‌انداز، مأموریت و روش بررسی محیط داخلی و خارجی (استخراج نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدید) تشریح گردید و در پایان روش تدوین استراتژی و راهبرد و اهداف تبیین شد که در پایان نشست تحلیل محیطی یک نمونه سند راهبردی در حوزه دانشگاه و آموزش عالی نیز تشریح گردید.
افراد حاضر در بخش پایانی این نشست دو روزه جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدا در مکان یادبود شهدای گمنام دانشگاه جیرفت حضور یافتند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + یازده =