زمین لرزهای فاریاب ۶۴ مورد ترک خوردگی برجای گذاشت


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل علی نیکنفس فرماندار فاریاب گفت: زمین لرزه های بامداد امروز (دوشنبه) در این شهرستان موجب ترک خوردگی ۶۲ واحد روستایی و ۲ واحدشهری شد.
نیک نفس افزود: ۵۰ مورد ترک خوردگی منازل در بخش هور، ۱۲ مورد در بخش مرکزی و ۲ مورد در شهر فاریاب گزارش شده است که بیشترین خسارات در روستای سلیمان اباد بخش هور رخ داده است.
وی ادامه داد: مدرسه اشرفیه اصفهانی و هور سکندری در بخش هور شهرستان فاریاب دچار ترک خوردگی شدند و با توجه به فرسوده بودن این مدرسه دانش آموزان در حیات مدرسه فعالیت های خود را انجام می دهند.
فرماندار فاریاب گفت: بامداد امروز فاریاب ۱۱ بار لرزید که بزرگترین زمین لرزه ۵٫۵ ریشتر و کمترین ۲ ریشتر ثبت شده است.
وی افزود: ساعت ۶ امروز نشست ستاد بحران در شهرستان فاریاب برگزار شد و پس از این دیدار از مناطق خسارت دیده بازدید شد.
وی تصریح کرد: بخشداران و دهیاران مناطق تحت مدیریت خود را بررسی کردند و تاکنون هیچ خسارت جانی دریافت نشده است.

به گزارش کنارصندل و به نقل از مرکز ارزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران نخستین زمین لرزه ساعت سه و ۵۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه بامداد به بزرگی ۵٫۵ ریشتر در عمق ۲۹ کیلومتری این شهرستان رخ داد.

براساس این گزارش همچنین به ترتیب زمین لرزه هایی در ساعت ۴ و ۲۲ دقیقه و ۴۲ ثانیه به بزرگی ۲٫۵ در پنج کیلومتری، ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه و ۱۹ ثانیه زلزله ای به بزرگی ۲٫۴ ریشتر در عمق هشت کیلومتری، ساعت ۴ و ۳۹ دقیقه و ۳۲ ثانیه زمین لرزه به بزرگی ۲ ریشتر در عمق پنج کیلومتری و ساعت ۴ و ۴۲ دقیقه و ۴۸ ثانیه زلزله ای به بزرگی ۲٫۶ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری زمین در فاریاب رخ داد.

همچنین ساعت ۴ و ۵۰ دقیقه و ۳۹ ثانیه نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۲٫۲ در عمق ۱۵ کیلومتری، ساعت ۵ و ۰۱ دقیقه و ۲۱ ثانیه زلزله ای به بزرگی سه ریشتر در عمق ۲۱ کیلومتری زمین، ساعت ۵ و ۱۶ دقیقه و ۷ ثانیه زلزله ای به بزرگی ۲٫۳ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری، ساعت ۵ و ۲۴ دقیقه و ۲ ثانیه زلزله ای به بزرگی ۲٫۶ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتری، ساعت ۵ و ۲۹ دقیقه و ۳ ثانیه به بزرگی ۲٫۵ در عمق ۱۳ کیلومتری و ساعت ۶ و ۲۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه زمین لرزه ای با بزرگی ۲٫۴ در عمق ۹ کیلومتری زمین در این شهرستان رخ داد.
مرکز شهرستان فاریاب در ۳۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان است.
ایرنا / خبرنگار: هادی شفیعی مجاز