نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی باحضور رییس گروه علمی – فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه جیرفت برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، مدیر فرهنگی دانشگاه جیرفت گفت: نشست تخصصی کار تشکیلاتی فرهنگی باحضور رئیس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی و مسئول دفتر نهاد رهبری، در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

دکتر مسلم بسیج در حاشیه این نشست افزود: این نشست به منظور جهت گیری صحیح کارهای فرهنگی و توانمند سازی دانشجویان فعال دانشگاه جیرفت در راستای سند فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
وی یکی از مهمترین اهداف این نشست را توجه به دغدغه ی فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و حضور دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید این جوانان آمادگی لازم را در مقابله با تهاجمات دشمن داشته باشند و این گونه نشست ها باعث می شود دانشجویان مباحث مد نظر خود را مطرح کنند و از طرفی این مباحث در بین سایر دانشجویان نیز تسری داده می شود.

 

دکتر بسیج با بیان این مطلب که این نشست به مدت دو روز برگزار شد تصریح کرد: در روز اول نکات راهبردی برای تشکل‌های دانشجویی توسط رییس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و در بخش دوم نشست، فرایند تدوین برنامه راهبردی برای کانون‌ها و تشکل های دانشجویی تشریح شد.

 

در ادامه رییس گروه علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اکثر تشکّل‌های فرهنگی، در ورطه ی بی ابزاری و بی روشی گرفتارشده‌اند به‌گونه‌ای که اکثر این قبیل تشکّل‌ها همواره این دو سؤال اساسی را فراروی خود دارندکه چه‌کار بایدکرد؟ و چگونه باید اینکار را انجام داد؟ لذا کانون‌ها باید برنامه راهبردی داشته باشند، مأموریت، اهداف، فرآیندها و رویه‌های کانون و تشکل خود را تعیین کنند، در همان روزهای اول سال تحصیلی، مأموریت و اهداف کانون و تشکل و بخش خود را مشخص کنند تا بتوانند سوال ها را پاسخ دهند.

 

دکتر سید جلال موسوی افزود: توصیه می‌شود که دبیران کانون‌های دانشجویی قدرت تصمیم‌گیری را به افراد کانون بدهند، امابرای اطمینان از پیشرفت آن‌ها روند کار را مشاهده کنند و در پایان کار از اعضای کانون دانشجویی و حتی دانشجویان دیگر بازخورد بگیرید، دنبال تعریف نباشید، هرکاری نقاط ضعف و قوت دارد پس نگرانمثت یا منفی بودن بازخورد نباشید.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی راهبردی یکی از وظایف مدیریت راهبردی است که عبارت برنامه‌ریزی استراتژیک و برنامه ‌ریزی بلند مدت اغلب به ‌جای یکدیگر بکار می روند اما دارای تفاوت‌های اساسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی استراتژیک یک فرایند است، اجرای این فرایند باید بر اساس مراحل مشخص و از پیش تعیین‌شده انجام شود، لذا برای تشکل‌های دانشجویی با استناد به یکی از مدل‌های برنامه‌ریزی راهبردی، فرایند برنامه‌ریزی راهبردی تشریح شود. همچین در ادامه روش تدوین چشم‌انداز، مأموریت و روش بررسی محیط داخلی و خارجی (استخراج نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدید) تشریح گردید و در پایان روش تدوین استراتژی و راهبرد و اهداف تبیین شد که در پایان نشست تحلیل محیطی یک نمونه سند راهبردی در حوزه دانشگاه و آموزش عالی نیز تشریح گردید.
افراد حاضر در بخش پایانی این نشست دو روزه جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدا در مکان یادبود شهدای گمنام دانشگاه جیرفت حضور یافتند.