. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 28545 تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1396 | 07:24 ق.ظ

مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد خبر داد:

انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس شهرستان عنبرآباد همزمان با سراسر استان برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل ، مهران سنجری نیا ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز همزمان با سراسر استان انتخابات شورای دانش آموزی با حضور گسترده دانش آموزان در تمام مدارس این شهرستان برگزار می‌شود. وی افزود :شورای دانش آموزان به عنوان ارکان مدرسه است‌ و تاثیرگذاری این شورا به اندازه تاثیرگذاری معلمان و […]

به گزارش سایت کنارصندل ، مهران سنجری نیا ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز همزمان با سراسر استان انتخابات شورای دانش آموزی با حضور گسترده دانش آموزان در تمام مدارس این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود :شورای دانش آموزان به عنوان ارکان مدرسه است‌ و تاثیرگذاری این شورا به اندازه تاثیرگذاری معلمان و مدیران در مدارس است و برای تربیت یک مدیر در فرآیندی مردم سالار هیچ عرصه‌ای در آموزش و پرورش بهتر از شوراهای دانش‌آموزی وجود ندارد.

سنجری عنوان کرد: همچنین به مناسبت هفته تربیت بدنی همایش بزرگ کوهنوردی با حضور همکاران فرهنگی و کارکنان این مجموعه در روز پنج شنبه چهارم آبان ماه برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد مودت، دوستی و حس همکاری در بین همکاران فرهنگی و ترویج فرهنگ ورزش پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه ورزش همگانی در جامعه دانست و افزود: باید در راستای برنامه ها و فعالیت های ورزشی در آموزش وپرورش گام های بلندی صورت گیرد و همکاران حضور باشکوهی در برنامه ها و فعالیت های ورزشی داشته باشند.

 

سنجری نیا تصریح کرد: المپیاد درون‌مدرسه‌ای در ۱۵ رشته مختلف در تمامی مدارس برگزار می‌شود و درسال گذشته دانش‌آموزان شهرستان عنبرآباد توانستند موفقیت های چشمگیری کسب نمایند.
وی بیان داشت: هدف از برگزاری المپیاد درون‌ مدرسه‌ای ، بالا بردن سطح آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه، افزایش گرایش آنان به مدرسه و مشارکت‌پذیری، شادابی و نشاط با رویکرد روان‌شناختی و تربیتی است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد خاطرنشان کرد: چهارمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای در مدارس شهرستان عنبرآباد تا پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود .

سنجری در زمینه اجرای طرح پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است که باید دانش آموزان در این راستا آمادگی لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد:در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها می‌توانند نقش موثری ایفا کنند و در مجموعه آموزش وپرورش اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرفته است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآبادگفت: مسئولین و افرادی که به نحوی در سیاستگذاری تهیه اجرای طرح های پدافندی غیرعامل نقش دارند، لازم است آ موزش های لازم به دانش آموزان در مدارس ارائه دهند.

سنجری نیا عنوان کرد: مدرسه از مهم ترین نهادهای اجتماعی، تربیتی، آموزشی و اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت در جامعه است و در واقع می توان تاکید کرد که تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، آموزشی، اجتماعی و مسائل روحی، معنوی آن ها ، نیاز به فضاهای آموزشی مناسب واستاندارد دارد.
وی یادآور شد: ایجاد امنیت و ایمن سازی درمدارس بسیار مهم و ضروری می باشد که این امر باعث افزایش امنیت روانی دانش آموزان و خانواده ها می شود.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد گفت: دانش آموزان به دلیل خصوصیات جسمانی و عادات ویژه رفتاری، بیشتر از بزرگسالان در معرض خطرات محیطی هستند و توجه به مسئله پدافند غیر عامل، نقش مؤثری در سلامت روحی و روانی دانش آموزان دارد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =