. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 28568 تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | 14:14 ب.ظ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:

مشارکت۱۰۰ درصدی نشریات جنوب کرمان در نمایشگاه مطبوعات کشور

به گزارش سایت کنارصندل، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: نشریات جنوب کرمان با مشارکت ۱۰۰ درصدی خود زمینه حضور پررنگ خانه مطبوعات این منطقه را در نمایشگاه مطبوعات کشور فراهم کرده اند. اسحاقی افزود: ۵۲ نشریه جنوب کرمان با اتحاد و همدلی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور شرکت […]

به گزارش سایت کنارصندل، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: نشریات جنوب کرمان با مشارکت ۱۰۰ درصدی خود زمینه حضور پررنگ خانه مطبوعات این منطقه را در نمایشگاه مطبوعات کشور فراهم کرده اند.

اسحاقی افزود: ۵۲ نشریه جنوب کرمان با اتحاد و همدلی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور شرکت کرده اند.

وی اظهار کرد: استاندار کرمان فردا(یکشنبه) از غرفه خانه مطبوعات جنوب و شمال استان کرمان بازدید می کند.
وی تصریح کرد: تعداد زیاد نشریات جنوب استان کرمان از بسیاری از استان ها بیشتر است و این ظرفیت برای اعتلاء این منطقه در بخش های مختلف می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات جنوب استان کرمان با شرکت در نمایشگاه مطبوعات کشور توانمندی های خود را به رخ بازدیدکنندگان می گذارد.
وی گفت: غرفه خانه مطبوعات جنوب استان کرمان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور درمصلی تهران، ورودی ۱۵، غرفه ۴۶۴ می باشد لذا از علاقمندان دعوت می شود تا در این نمایشگاه از غرفه های خانه مطبوعات جنوب کرمان بازدید کنند.
اسحاقی از برگزاری کارگاه های تخصصی و کاربردی در نمایشگاه مطبوعات کشور خبر داد و گفت: در بخش رسانه های داخلی این کارگاه ها با حضور اساتید علوم ارتباطات و پیشکسوتان حوزه رسانه برگزار می شود.

وی ادامه داد: امسال میهمانان خارجی از جمله روزنامه نگاران بین المللی نیز در نمایشگاه حضور دارند که با هدف معرفی رسانه های متبوعشان و گسترش تعاملات رسانه‌ای با رسانه های جمهوری اسلامی ایران در این نشست ها حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: دولت با اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، نشان داده که عملا حامی شفافیت ارایه اطلاعات در رسانه هاست.

 

 

رییس خانه مطبوعات جنوب کرمان گفت:غرفه خانه مطبوعات جنوب استان کرمان امروز (شنبه) همزمان با غرفه های دیگر نمایشگاه مطبوعات کشور آغاز بکار کرد.

بختیار مجاز افزود: در این دوره نمایشگاه غرفه بندی و جانمایی به صو رت الکترونیکی با پیش ثبت نام و ثبت نام و جانمایی نهایی انجام شد و صاحبان رسانه بخش بندی شدند.
رییس خانه مطبوعات جنوب کرمان بیان کرد: نمایشگاه مطبوعات یک فضای تعاملی است و این مسئله به همت همه رسانه‌ها برمی گردد که مطالبات خودشان را در این فضا پیگیری کنند.
وی ادامه داد: به عنوان اهالی رسانه و مطبوعات باید طالب شفافیت از سوی دولت ها باشیم چراکه هر میزان شفافیت افزایش پیدا کند، راه و روش مبارزه بنیادین با فساد، گشوده تر می شود.
مجاز بیان کرد: نشریات می توانند به توسعه مردم سالاری و ایفای حقوق شهروندی در جامعه کمک شایانی کنند و از طرفی هزینه نظارت ها را کاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: از رسانه ها انتظار می رود با در نظر قرار دادن اخلاق حرفه‌ای، نسبت به پیگیری حقوق مردم و بهره گیری از شفافیت، رفتاری صادقانه داشته باشند.
رییس خانه مطبوعات جنوب استان کرمان به پررنگی فضای مجازی در مقابل نشریات اشاره کرد و گفت: این مسئله که الگوی مصرف رسانه ای تغییر پیدا کرده و رسانه های اجتماعی در حال جایگزینی با رسانه های دیگر هستند، وجود دارد اما به معنای آن نیست که رسانه های سنتی میدان رقابت را به این رسانه های جدید خالی کنند.
وی افزود: در دوره فعلی، رسانه ها رقیب یکدیگر نیستند بلکه مکمل هم هستند و در این دوره باید جنبه های تعاملی افزایش یاید.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات ۵ تا ۱۲ آبان ماه سال جاری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای کشور است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفعی مجاز

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =