. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 28578 تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1396 | 09:16 ق.ظ

بازدید هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از محرومترین نقطه استان کرمان به روایت تصاویر

به گزارش کنارصندل، جنوب کرمان از جمله مناطقی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه توسعه، آبادانی و رفع محرومیت آن را فراهم نموده است هر چند که هنوز وجود مشکلات و محرومیت در این منطقه مشهود است اما گامهای برداشته شده نشان از توجه ویژه به رفع محرومیت این منطقه را دارد. یکی از […]

به گزارش کنارصندل، جنوب کرمان از جمله مناطقی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه توسعه، آبادانی و رفع محرومیت آن را فراهم نموده است هر چند که هنوز وجود مشکلات و محرومیت در این منطقه مشهود است اما گامهای برداشته شده نشان از توجه ویژه به رفع محرومیت این منطقه را دارد.


یکی از مهمترین ارکان توسعه توجه به سلامت مردم است که بزرگترین گام در این راستا در جنوب کرمان با راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این منطقه برداشته شده است.
با توجه به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اقدامات قابل توجهی در شهرستانهای تحت پوشش این دانشگاه برداشته شده است که از جمله این مناطق شهرستان رودبار از شهرستانهای پر جمعیت جنوب کرمان است که طی سالهای گذشته در حوزه بهداشت و درمان وقایع مهمی مانند راه اندازی بیمارستان سید الشهدا رودبار را شاهد بوده ایم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که توزیع عادلانه خدمات را محور اصلی برنامه های خود میداند، صبح امروز با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه از دورترین مراکز جامع خدمات سلامت منطقه جازموریان در راستای تحقق هدف توسعه خدمات سلامت بازدید کرد.
در این بازدید اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از مرکز خدمات جامع سلامت چاه ابراهیم در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از مرکز شهرستان رودبار بازدید داشت که بیش از ۳۰ کیلومتر از این مسیر جاده ای صعب العبور در بیابانهای جنوب کرمان را شامل میشد.
دکتر ایمان قاسم زاده در حاشیه این بازدید با بیان اینکه امروز یکی از دورترین روستاهایی که در جنوب کرمان پزشک برای ارائه خدمت به مردم در آن مستقر است بازدید داشته ایم، اظهار داشت: دور افتاده بودن و راه صعب العبور این روستاها مانعی برای ارائه خدمات بهداشت و درمان و استقرار پزشک، ماما، بهورز، دندانپزشک، ۱۱۵ و … در جنوب کرمان نیست و امروز شاهد ارائه ارتقای سطح خدمات سلامت هستیم.


وی با بیان اینکه مرکز جامع خدمات سلامت روستای چاه ابراهیم جمعیتی بیش از ۳ هزار نفر را تحت پوشش قرار میدهد، افزود: اینکه امروز هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از نحوه ارائه خدمات بهداشتی در روستاهای دور افتاده جازموریان بازدید می کند از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
قاسم زاده با بیان اینکه در دیدار مردمی برخی روستاها مردم از ارائه خدمات بهداشتی رضایت دارند و البته بالا بردن سطح آگاهی مردم با مشارکت نهادها آموزشی و فرهنگی در ارتقای سلامت جامعه نقش دارد ، تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر ترجیح ما این است که بهورزان بومی در منطقه مستقر باشند تا با شناختی که از مردم روستای خود دارند، خدمات بهداشتی با تأثیرگذاری بیشتری انجام شود که در این راستا مراکز آموزش بهورزی در اکثر شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت راه اندازی شده است.


وی با اشاره به احداث مرکز درمان بستر در زهکلوت در آینده نزدیک گفت: بیمارستانهای جدید جنوب کرمان در زمینه تخصیص پزشک متخصص به صورت ویژه دیده میشوند و سعی می کنیم، متخصص زنان و داخلی در راستای ارائه خدمات درمانی مناسب در این شهرستان برای بیمارستان سید الشهدا جذب شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به بازدید از مراکز جامع خدمات سلامت زهکلوت، چاه حسن، اسلام آباد و … در شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ مرکز حدمات جامع سلامت فعال در رودبار داریم که ۵ مرکز جدید هم با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد ریال احداث و آماده تجهیز و بهره برداری هستند.

ناوکی فرماندار رودبار در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در رودبار اظهار داشت: جای شکر دارد که امروز در حوزه سلامت تمام مناطق شهرستان رودبار حتی روستاهای دور افتاده اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۳ در این شهرستان کمبود پزشک ملموس بود اما امروز در دور افتاده ترین مناطق هم پزشک، دندانپزشک، ماما، بهورز خدمت میکنند، اظهار داشت: بعد از مسئله آب آشامیدنی موضوع سلامت منطقه از مهمترین اهداف در رودبار است و اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص داده شده است تا کاهش مشکلات این بخش را شاهد باشیم.


ناوکی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیتهای موجود برای افزایش تجهیزات بیمارستان سید الشهدا رودبار افزود: جذب پزشکی متخصص در رودبار یکی از نیازهای ضروری در حوزه سلامت منطقه است که باید توجه ویژه در این زمینه شود.
وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز آموزش بهورزی رودبار کار بسیار بزرگی در زمینه تربیت نیروی بومی و ماندگار در منطقه است که دانشگاه انجام داده است، گفت: با توجه به شناختی که از تیم جدید دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دارم نگاه عادلانه ای در تخصیص اعتبار و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در جنوب کرمان دارند و این جای خوشحالی دارد.

ناوکی با بیان اینکه پیگیر آسفالت مسیر منتهی به بیمارستان رودبار هستیم، افزود: با توجه به درخواست رئیس دانشگاه اقدامات لازم برای تأمین مورد نیاز احداث مرکز درمان بستر زهکلوت در دستور کار قرار می گیرد.


حجت الاسلام گروهی امام جمعه رودبار در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی رودبار در رودبار با بیان اینکه بازدید از وضعیت بهداشت و درمان شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کار پسندیده ای است که شما مسئولان آن در دستور کار قرار داده اند، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده می توان گفت که امروز وضعیت ارائه خدمات بهداشت و درمان در روستاها از شهر بهتر است و پزشک برای همه روستائیان رودبار داریم.
وی با اشاره بر لزوم تأمین پزشک متخصص برای بیمارستان رودبار افزود: با توجه به محرومیت مردم منطقه برخی مردم توان سفر برای دریافت خدمات درمان را ندارند که با حضور پزشک متخصص در رودبار این مشکل برطر میشود.
به گزارش کنارصندل ،اعضای هیئت رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در ادامه بازدید از مراکز بهداشت و درمان جنوب کرمان امروز از بیمارستان سید الشهدا رودبار، مراکز خدمات جامع سلامت اسلام آباد و جازموریان بازدید کردند.

جلسه این هفته هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای بررسی و رفع مشکلات بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب در شبکه بهداشت این شهرستان برگزار گردید.

 

تصاویر : محمدرضا براهام

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =