. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 28829 تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1396 | 06:50 ق.ظ

گفتگو با مهندس شفیعی سرمایه گذار بخش گردشگری جنوب کرمان:

تفریح و سرگرمی خوب در کنار مراکز خرید، اهمیت ویژه ای در جلب گردشگر در مکان های مقصد گردشگری دارد

به گزارش سایت کنارصندل، مهندس هوشنگ شفیعی را بیشتر بخاطر تاسیس مجتمع تفریحی -گردشگری آرمین دلفارد می شناسیم وی این مجموعه را بعد از بازگشت خود از آمریکا ساخت مهندس هوشنگ شفیعی فرزند اکبر شفیعی از بزرگان منطقه ی دلفارد جیرفت می باشد . وی در شمار اولین سرمایه گذاران بخش گردشگری در جنوب کرمان […]

به گزارش سایت کنارصندل، مهندس هوشنگ شفیعی را بیشتر بخاطر تاسیس مجتمع تفریحی -گردشگری آرمین دلفارد می شناسیم وی این مجموعه را بعد از بازگشت خود از آمریکا ساخت مهندس هوشنگ شفیعی فرزند اکبر شفیعی از بزرگان منطقه ی دلفارد جیرفت می باشد . وی در شمار اولین سرمایه گذاران بخش گردشگری در جنوب کرمان محسوب می شود.

مهندس شفیعی بعد از مدت ها زندگی در آمریکا بخاطر دغدغه ی وطن ،به کشور بازگشت و در زادگاهش ساکن گردید. گفتگوی صمیمانه ما را با ایشان در ذیل می خوانید :

 

س: گردشگر به دنبال چه هست ؟
ج- طبیعت ، فرهنگ ، ارزش تاریخی ،زیبایی و آرامش که بتواند تفریح و سرگرمی هم داشته باشد و این تفریح و سرگرمی را حتی گردشگران زیارتی به دنبال هستند. تفریح و سرگرمی خوب در کنار مراکز خرید اهمیت ویژه ای در جلب گردشگر و اقامت بیشتر انها در مکان های مقصد گردشگری دارند.

 

س: شانس موفقیت ما با وجو رقبایی مثل دبی ، تایلند و ترکیه چقدر است ؟
ج- اولا اینها اتفاقا شاخص موفقیت ما را بالا می برند چون در این چند سال دیدیم تا چقدر اسیب پذیرند و این برای ما درسی است که انچنان بنای محکمی بگذاریم که به هر بادی نلرزد . ثانیا من متاسفم بشنوم حداکثر افق پیبشرفت ما را در این صنعت با این کشورها مقایسه کنند ما همتراز ایتالیا و یونان هستیم اگر قصد نداریم به خودمان زحمت بدهیم تا در حد انها ظهور کنیم و دنبال راه آسان و تجارت سطحی و زودگذر هستیم قطع به یقین توفیقی نخواهیم داشت .
کشورهای فوق الذکر از ناداری و ناچاری به تجارت کاذب و ساختمان های آسمان خراش رو آورده اند اگر آنها خزر، خلیج فارس، اصفهان ، شیراز و جیرفت (که با یک برنامه ریزی درست و تبلیغات مناسب مثل یک بمب زیبا در دنیا صدا خواهد کرد )را داشتند هرگز نیاز به تجارت مسموم نداشتند.

 

س: شخصا در جیرفت که این همه با احساس راجع به آن حرف میزنیم چه داریم ؟
ج- میراث فرهنگی و آثار باستانی بیش از ۷۰۰۰ ساله و آثار تمدنی بیش از ۵۰۰۰ سال – کوهستان زیبا و دشت زیباتر – محصولات متنوع ارگانیک – اقلیم چهار فصل- مردمانی مهربان،مهمان نواز و از همه رنگ – نزدیکی به خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن که می توانیم با نیم ساعت پرواز به برج بلند بی روح خلیفه ترک و به نقطه زیبای شنگرا دلفارد عظمت زیبایی و لطف خداوندی را برایشان نمایش داده لذت آب زلال کوهسار را به آنها بچشانیم.

 

س: چه نوع گردشگرانی به نظر شما سراغ ما می آید؟
ج- گردشگرانی فرهیخته ، ماجراجو ، محقق ، عاشق طبیعت و تاریخ تمدن بشر

 

س: به نظر شما موانع سد راه پیشرفت گردشگری کدامند؟
ج- اول و مهتر از همه اتکای بیش از حد ما به کمک های مرکز استان ، مسولین استان باید با توجه به پتانسیل های منطقه وظرفیت های استفاده از ان به تقسیط عادلانه بودجه هر شهرستان بپردازند جنوب کرمان مهد تمدنی است که استان با اندکی تامل میتواند را به عنوان قطب گردشگری تبدیل کند
دوم اینکه باید پل ارتباطی خوبی با مسئولین شهرستانی خودمان بین فعالان گردشگری ، شهرداران، فرمانداران ،فرماندهان ، مدارس ، مدیران و دانشگاه ها برقرار کنیم و شاید تاسیس NGO های مردم نهاد بسیار موثر باشسند به طور خلاصه ما باید به مسئولینمان کمک کنیم تا انها هم بتوانند بهتر به ما کمک کنند.
سوم : خانواده ها دچار توهم شده اند فرزندانشان را مجبور به دنبال کردن دو یا سه رشته می کنند این یکی از تفاوت های مهم ما با جوامع موفق است معتقدم ما افریده شده ایم که شادمانی را دنبال کنیم نه اینکه در طمع مال و قدرت سراب خوشبختی ببینیم این شادی میسر نمی شود مگر اینکه هر فردی رویا و علاقه خود را دنبال کند در آن صورت در چنین جوی است که می توانیم نویسندگان ، طنزپردازان ،تور گردانمان ،آشپز ها ، پزشکان ، مهندسان و ده ها صنف شادمان داشته باشیم و در نتیجه جامعه ای شاد که با اتکا و استفاده از ظرفیت های بالای منطقه تبدیل شویم به بهشت گردشگران سراسر دنیا.

 

س: انتظار شما از مسئولین چیست ؟
ج- چیز زیادی نیست فقط تصمیم بگیرند دستور کار را اجرای قوانین موجود قرار دهند یعنی نظافت شهر ، ترافیک قانونمند (مثل شهر کیش ) بهبود حمل و نقل عمومی شهری و مناطق مهم گردشگری . جدی گرفتن و به بازی گرفتن بخش خصوصی. تاسیس یک خیابان زیبای شهر یا بخشی پانصد متری از آن برای شروع به منظور راه اندازی رستوران ،کافی شاپ،قهوه خانه ،عرضه محصولات محلی ،اجرای موسیقی که مردم و مهمانان بتوانند شب ها در هوای کم نظیر هشت ماه سال جیرفت سرگرم باشند.

 

س: گله ای از شخص یا مسئولی دارید ؟

ج- من اصلا اهل گله نیستم ولی از مسئولین تمنا دارم مخصوصا منتخبین مردم مثل شوراها و شهرداری ها و انجمن های مردم نهاد که دست به حرف بودن را تمام کنند و دست به کار شوند و رسانه ها را حمایت کنند تا آینه ی شفاف و تمام نمای اشتباهات و اتفاقات باشند و کاستی ها را بدون تعارف منعکس کنند به عنوان مثال تا دوسال قبل مدیر کل سرمایه گذاری تهران خبر نداشت که جیرفت اداره گردشگری و میراث فرهنگی ندارد چطور چنین چیزی ممکن شده با وجود بیش از ۵۰ نشریه اگر رسانه ها دست از تعریف و تمجید الکی بردارند قطعا در بر پاشنه قبل و به ضرر جیرفت نخواهد گشت .اگر اداره میراث فرهنگی بودجه ای در اختیار داشته باشد وحمایت مسوولین استان وشهرستان را در یاری خویش حس کند میتواند بسیار تاثیر گزار باشد وما امیدواریم که این اتفاق قشنگ بزودی رخ دهد

 

س: آیا برنامه جدید یا ویژه ای در افق نزدیک قرار است اجرا شود؟
ج- بله به یاری خداوند منان هتل بزرگ دلفارد کلنگ افتتاح خواهد خورد همچنین اگر آب هلیل را از سرچشمه در اختیار بگیریم در فکر راه اندازی پارک ابی و پارک بازی در کنار هلیل هستیم و این نیز حمایت مردم و مسئولین بخصوص قوه محترم قضایی را می طلبد.

 

س: مهمترین چیزی که مانع پیشرفت توسعه صنعت گردشگری شهرستان است؟
ج- اینکه ما تاکنون اداره نداشتیم و حالا که به هر حال اداره را افتتاح کردیم اولا باید ابلاغ مسئولین و کارکنان خوب ،دلسوز و بومی آن صادر شود و از آن مهمتر اختیاراتی تفویق شود تا این بزرگواران بتوانند تاثیرگزار باشند . اینکه سرمایه گذار برای هرکار کوچکی باید ۳۰۰ کیلومتر برود به مرکز استانی و معلوم هم نباشد نتیجه ای داشته باشد صحیح نیست خصوصا که ده سال گذشته ثابت کرده اداره کل استان توان و یا عزم ارتقاء این صنعت را در جیرفت ندارد اگر غیر از این است به عنوان احدی از درد کشیدگان این راه از آنها دعوت می کنیم تا از عملکردشان دفاع کنند.

 

س: حرف آخر :
صنعت گردشگری در جیرفت با توجه به ظرفیت های بیشمار زنان و مردان باهوش ،خوش خوراک و ورزیده می تواند با داشتن تکیه گاه های متفاوت مثل محصولات کم نظیر و در جه یک کشاورزی ، آب و هوا ، زیبایی مردم و طبیعت اقتصاد ما را در مدتی کوتاه پویا و با ایجاد شغل های تمام وقت و نیمه وقت دانشگاه های ما را حتی برای دانشجویان در اولویت انتخاب قرار دهد چون می توانند در این شهر کسب درآمد کنند و از دوره دانشجویی خود لذت ببرند.

عبور

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =