. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 28878 تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1396 | 16:21 ب.ظ

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی:

لغو پروازهای جیرفت، توهین به مردم است / وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و هواپیمایی ماهان باید به مردم پاسخ بدهند

به گزارش سایت کنارصندل، یحیی کمالی‌ پور نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص تاخیر و لغو پروازهای شهرستانی و استانی کشور، اظهار داشت: مدت‌ها است که برای ما این سوال به‌وجود آمده که سازمان هواپیمایی کشوری در داخل کشور چه کاری را انجام می‌دهد […]

به گزارش سایت کنارصندل، یحیی کمالی‌ پور نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص تاخیر و لغو پروازهای شهرستانی و استانی کشور، اظهار داشت: مدت‌ها است که برای ما این سوال به‌وجود آمده که سازمان هواپیمایی کشوری در داخل کشور چه کاری را انجام می‌دهد و چه نظارتی بر مجموعه برنامه‌های تنظیمی هواپیماها در سطح کشور دارد.

عضو رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملا کار به جایی رسیده است که بر نحوه فروش شرکت‌های هواپیمایی و قیمت‌های آنها کسی نظارت ندارد و هیچ رقابتی بین شرکت‌ها وجود ندارد، گفت: در برخی از استان‌ها پروازها به صورت انحصاری شده و به راحتی پروازها را لغو می‌کنند، سازمان هواپیمایی هیچ برنامه مدون و منسجمی ندارد.

 

 

عملا کار به جایی رسیده است که بر نحوه فروش شرکت‌های هواپیمایی و قیمت‌های آنها کسی نظارت ندارد و هیچ رقابتی بین شرکت‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان کرمان که بنده در آنجا شاهد هستم فریاد مردم بلند شده است، ادامه داد: مسافرین با خرید بلیط برای انجام امورات خود برنامه‌ریزی می‌کنند اما با یک نامه دوخطی اعلام می‌‌کنند که پرواز لغو شده است، کسی در این کشور باید وجود داشته باشد تا به این شرایط نابسامان سازمان هواپیمایی سامان دهد.

 

 

اگر واقعا امکان ساماندهی شرایط سازمان هواپیمایی وجود ندارد صراحتا به مردم اعلام کنند

وی ادامه داد: اگر واقعا امکان ساماندهی شرایط سازمان هواپیمایی وجود ندارد صراحتا به مردم اعلام کنند که ظرفیت لازم وجود ندارد و مانند آقای آخوندی اعلام کنند که ناوگان هواپیمایی پوسیده است تا خیال مردم راحت شود و برای انجام سفرهای خود برنامه‌ریزی زمینی کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به‌نظر من سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی ماهان تکلیف خود را با مردم روشن کند، تصریح کرد: متاسفانه هیچ هواپیمایی جز هواپیمایی ماهان در استان کرمان پرواز ندارد و همین امر باعث شده تا کسی توان رقابت با آنها را نداشته باشد، مردم حاضر نیستند با پروازهایی که بعد از گذشت یک‌ماه از اعلام برنامه پرواز لغو می‌شود سفر کنند.

 

وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و هواپیمایی ماهان به مردم پاسخ بدهند

عضو رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و هواپیمایی ماهان به مردم پاسخ بدهند، لغو پروازها توهین به مردم است، ادامه داد: این مسئله با جان مردم در ارتباط است و دولت میتواند آن را به بخش خصوصی واگذار و نظارتی بر آن نداشته باشد که این مسئله اصلا قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مسئول کشوری را با پرواز یکشنبه به جیرفت ببریم که اعلام می‌شود پرواز لغو شده، باید ایشان را به کرمان ببریم و ۳۰۰کیلیومتر فاصله را زمینی طی کنیم، آیا این مسئله قابل پذیرش است.

کمالی‌پور با بیان اینکه اگر واقعا معتقد هستند عمر ناهواپیمایی تمام شده چرا مردم را با این پروازها انتقال می‌دهید اگر یک حادثه رخ دهد چه کسی پاسخگو است، گفت: سوء مدیریت حاکم بر تشکیلات وجود دارد که نمی‌توانند یک  انسجام کامل را در برنامه‌ها داشته باشند، اینکه هر روز پروازها لغو و با تاخیر صورت بگیرد قابل توجیه نیست.

 

سوء مدیریت حاکم بر سازمان هواپیمایی باعث شده تا هر کسی راه خود را طی کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  در پایان با تاکید بر اینکه سوء مدیریت حاکم بر سازمان هواپیمایی باعث شده تا هر کسی راه خود را طی کند و کسی پاسخگو نیست، خاطرنشان کرد: با وجود این حجم از تاخیر و لغو پرواز چند بار خسارات مردم پرداخت شده، وزارت راه و شهرسازی باید بر شرکت‌های خصوصی و دولتی نظارت کامل را داشته باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =