. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 28979 تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1396 | 11:22 ق.ظ

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد:

طرح پایش سرمی آنفلوانزای پرندگان در واحد های روستایی جنوب کرمان آغاز شد

به گزارش سایت کنارصندل‌، دکتر نرجس افشاری پور رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان از آغاز اجرای طرح پایش سرمی آنفلوانزا ی پرندگان در واحد های روستایی توسط اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد. افشاری پور با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش طیوربومی […]

به گزارش سایت کنارصندل‌، دکتر نرجس افشاری پور رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان از آغاز اجرای طرح پایش سرمی آنفلوانزا ی پرندگان در واحد های روستایی توسط اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد.

افشاری پور با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش طیوربومی در اقتصاد خانوار های روستایی و اهمیت اجرای طرح های پایش در ردیابی تحت تیپ های احتمالی آنفلوانزای مرغی درطیور روستایی و همچنین به منظور پیشگیری از درگیری با تحت تیپ های فوق حاد در طیور بومی و صنعتی ، از ایتدای اذر ماه به مدت ۱۰ روز طرح پایش سرمی انفلوانزا در واحدهای روستایی که در مجاورت زیستگاههای پرندگان مهاجر می باشند ،اجرا می گردد.

وی افزود: بعد از انجام نمونه گیری توسط اکیپ های نمونه بردار و ارسال به آزمایشگاه اداره کل ،ازمایشات لازم انجام خواهد گرفت .

ایشان در پایان به منظور اجرای بهتر طرح مذکور ،خواستار همکاری روستائیان محترم با اکیپ های نمونه بردار شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =